Beantwoord

Nog geen digitenne ontvanger ontvangen na omwisselactie

  • 8 May 2019
  • 17 reacties
  • 197 keer bekeken

Geachte medewerker. Ik had 2 digitenne ontvangers, waarvan 1 er koop was. In het formulier van de omwsselactie heb ik dit netjes aangegeven en aangegeven dat ik daar een nieuwe ontvanger voor wil hebben, een gehuurde. Daarnaast wilde ik de andere omwisselen. Inmiddels heb ik 1 ontvanger ontvangen maar wacht ik nog op de omwisseling. Deze zou al eind apri worden geleverd. De klantenservice voor digitenne is al enkele dagen dusdanig druk dat ik er niet doorheen kom.

Kunt u voor me uitzoeken wanneer mijn ontvanger wordt omgewisseld?

Groet
icon

Beste antwoord door Noordzee 13 May 2019, 19:31

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hallo jlmaz87,
met je eigen ontvanger kun je doen wat je wil, daar heeft kpn niets mee te maken. Ik zie ze veel op marktplaats staan tegenwoordig maar er is weinig/geen interesse.
Reputatie 7
Badge +28
Hallo jlmaz87,

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en het CAS-ID nummer van jouw al ontvangen ontvanger? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 7
Badge +28
@jlmaz87

Heb je nog even tijd om jouw profiel te vullen? (zie bericht hierboven)
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @jlmaz87 Heb je inmiddels duidelijkheid gekregen? Ik kijk graag met je mee, als het nodig is. Zou je dan je Forum Profiel nog even willen aanvullen met je gegevens?
Reputatie 7
Badge +28
@jlmaz87

Heb je inmiddels alle ontvangers ontvangen?

Je moet de ontvangers binnen een week activeren. Voor de zekerheid nog even de installatieprocedure:

1/ Ontvanger aansluiten op je TV en op de antenne
2/ Stroom aan
3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen.
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu.
7/ Laat de ontvanger dus minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Is het nu allemaal voor elkaar?
@ Noordzee en moderator,

Ik heb wat gevens toegevoegd op het forum profiel. Het Cas nummer heb ik nog niet opgezocht maar dit zal ik vanavond even doen. Helaas heb ik nog geen 2e ontvanger mogen ontvangen. Ik heb nu 1 oud kastje en 1 nieuwe. Het nieuwe kastje heb ik geinstalleerd en werkt prima. Ik heb niks meer gehoord van de omwisselactie. Wat moet ik doen om mijn oude kastje om te wisselen. Bedankt voor de support. Ik had niet verwacht dat de reacties zo snel zouden zijn ik ga dit forum even in de gaten houden.

Groet
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @jlmaz87 Dank voor het doorgeven alvast. Je hebt nu de oude kooptuner om laten ruilen voor een nieuwe huurtuner, denk ik? Dan zou je situatie zijn dat je nu twee iTV-ontvangers hebt en twee digitenne-ontvangers? Je zult dan nog 1 Digitenne-ontvanger moeten omruilen, denk ik: ik zie in de bevestiging dat er sprake is van het omruilen van 1 ontvanger.
Haai Bart, ja dat klopt. De verwarring is ontstaan omdat ik een bevestiging heb gekregen dat de omruilactie 26 april zou plaats vinden maar ik heb er tot nu toe niks van gezien. Het referentienummer genoemd in de mail is 927915082. Als ik het formulier voor de omwisselactie nu opnieuw probeer in te vullen staat er dat ik al 2 nieuwe heb. Daarom is mijn vraag eigenlijk, wanneer komen ze mijn huurtuner omruilen voor de nieuwe? Nogmaals bedankt voor de snelle reactie.
Reputatie 7
Badge +20
Ik vind het ook wat verwarrend. Als ik kijk naar de bevestiging zie ik namelijk dat je één nieuwe ontvanger hebt aangevraagd en twee retour zou hebben gestuurd. Je hebt al een nieuwe ontvangen, maar je geeft aan dat je nog een oude hebt, die omgeruild moet worden. Als ik kijk naar wat actief zijn dat 4 ontvangers (twee iTV en twee Digitenne). Wil je het smartcardnummer van je oude ontvanger (die omgewisseld moet worden) in je profiel vermelden? Dan kijk ik of ik het voor elkaar kan krijgen.
Ik heb niets opgestuurd. In mijn profiel bij "persoonlijke opmerkingen" heb ik het smartcardnummer opgegeven. Mijn oude ontvanger werkt ook nog gewoon. Wat wellicht voor een probleem gezorgd kan hebben is dat ik een ander adres heb opgegeven voor de omwisselactie. Als je wil kan ik de bevestiging wel sturen?
Reputatie 7
Badge +20
Nee, dat hoeft niet. Wat ik wel wil hebben is het CAS ID van je nieuwe Digitenne-ontvanger, die nieuwe Digitenne-ontvanger die het wel doet. Wil je dat ook nog vermelden?

Ik kan niet precies herleiden waar het nu is misgegaan, maar ik doe mn best om het op te lossen. 🙂
Bedankt Bart,

Ik heb de CAS id nu niet bij de hand maar zal het morgen in mijn profiel vermelden en het hier even aangeven dat ik het gedaan heb.

Fijne avond alvast
Haai Bart

Ik heb het CAS is bijgevoegd bij in mijn persoonlijk profiel onder persoonlijke opmerkingen. Ik zie je reactie graag tegemoet
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @jlmaz87 Met een kleine kunstgreep heb ik het kunnen oplossen. Er komt een nieuwe ontvanger naar je toe. De details staan in het privébericht dat ik je stuurde.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @jlmaz87 Ik was even benieuwd hoe het is afgelopen. Je hebt de nieuwe ontvanger inmiddels in huis? Hoe bevalt het?
Haai Bart,

Bedankt voor al je inspanningen. Ik ben zeer druk geweest vandaar ook de late reactie. Ik heb de ontvanger inmiddels opgehaald en heb de oude ter plaatse ingeleverd. Ik heb het nog niet geinstalleerd. Heel erg bedankt. JE hebt me echt top geholpen en sorry voor de late reactie. Groet
Reputatie 7
Badge +20
Wat fijn om te horen dat het allemaal in orde is gekomen! Geniet ervan!

Reageer