Beantwoord

Noodpakket digitenne alleen NPO

  • 19 June 2021
  • 18 reacties
  • 240 keer bekeken

Ik heb vandaag een digitenne noodpakket gekregen, vanwege al meer dan een week een glasvezelprobleem. Helaas, ook hier alleen de NPO zenders, en de truc die op het forum staat (CNN) werkt dus niet. Graag zo snel mogelijk activatie, want na 9 dagen zonder tv (EK!) vindt ik het wel genoeg ellendeā€¦.

icon

Beste antwoord door Dakota 1 July 2021, 09:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

CAS nummer staat in mijn profiel onder opmerkingenā€¦.

Bovenstaand is uiteraard geen antwoord, door een foutje lijkt het dat het probleem opgelost zou zijn.. niets is minder waarā€¦helaas

Reputatie 7
Badge +20

@Dakota, dat kan ik mij goed voorstellen. Ik ben er dan ook mee aan de slag geweest. Ik heb je een sms gestuurd hoe je Digitenne kan activeren. Hoor graag of het daarmee is gelukt.Ā 

Bart, dank voor je ondersteuning, ik heb alleen geen sms ontvangenā€¦..

Mijn blokkeerlijst staat ook niet aanā€¦.

Reputatie 7
Badge +20

Ik had je het al privĆ© gestuurd. Je krijgt pas een sms wanneer Digitenne actief is. Mijn fout, sorry. Hoor graag van je als het actief is.Ā 

En alweer een dag verder, geen activatieā€¦ik weet het niet hoor, maar het gaat hier om een noodpakket. Die is naar me opgestuurd vrijdag omdat ik al bijna 2 weken vrijwel geen televisie hebā€¦en dus nog steeds nietā€¦..:rage:

Reputatie 7
Badge +20

Ik snap dat je hier niet blij mee bent. Ik ga er nog weer achteraan voor je.Ā 

:rage::rage: na 22 jaar KPN is mijn vertrouwen tot onder het vriespunt gedaald. Ik stop er mee, zonde van mijn tijd.

Dit wordt een lang verhaal, niet mijn schuld, gewoon een opsomming van de feiten tot nu toe. Oordeel zelf:

22 jaar bij KPN, na UPC (Ziggo)

Sinds een paar jaar glasvezel en TV/Internet/telefoon/mobiele aboā€™s

Plotseling een paar weken terug storing op de TV/internet/Wifi, gebeld met KPN en de volgende dag stond er een monteuse (monteuze, nou ja, een vlotte vrouwelijke monteur)Ā voor de deur.

Die heeft alles nagekeken en vreselijk haar best gedaan maar kon het niet oplossen. Zij heeft KPN netwerk ingeschakeld, die ook nog de zelfde dag voor de deur stonden. (En dat bedoel ik letterlijk, ze hebben even in mijn meterkast gekeken, zijn naar buiten gelopen, en hebben vervolgens ruim een uur met elkaar lekker in het zonnetje voor mijn deur staan keuvelenā€¦)

Je leest het, ik bouw de spanning langzaam opā€¦

Eindelijk kwam een van de mannen weer binnen, en begon een ander glasvezelkastje te monteren. Dat duurt natuurlijk wel even maar na meting bleek de demping toch nog aan de hoge kant. De conclusie was dat er dan een kabelbreuk zou moeten zijn. De monteur vertelde dat dat nog maximaal 5 dagen zou gaan duren omdat toestemming van de gemeente nodig was om te graven. ( het zgn POP waar de glasvezels in de patchkast zitten is nog geen 20 meter van mijn huis, waar overigens wel minimaal 2 keer per dag een KPN- busje voor de deur staat, maar dat is een ander verhaal.)

Er werd mij toegezegd dat ik op de hoogte gehouden zou worden van de werkzaamheden, en de heren namen afscheid. Gelukkig stonden ze voor mijn deur nog een half uurtje te praten en ik constateerde dat na herstarten van de Experia alle lampjes rood bleven. Ik had dus helemaal niets signaal, ben naar buiten gelopen en een van de twee was bereid om even mee te lopen. Bleek een niet goed aangedrukt stekkertje te zijn. Monteurs weg want bijna 5 uur.

Resultaat was natuurlijk het hele weekend vrijwel geen TV/Internet/landlijn, de TV vertoonde slechts een diashow met 1 seconde bewegend beeld en dan 5 seconden bevroren beeld. Wifi deed het gelukkig nog een beetje (!) dus zaten we hier met zā€™n vieren de openingswedstrijd van het EK op een Ipadje te kijken. ( gezellig, vlakĀ naast elkaar, 1,5 meter hebben we niet gehaald)

Krijg ik na het weekend een sms van Netwerk, dat ze me niet konden bereiken (nou ja, dat gebeurt me nooit maar KPN abo dus uitsluiten kun je het niet..)Ā en of ik een bepaald nummer wil bellen voor een afspraak. 15 minuten in de wacht, krijg ik te horen dat op dat nummer geen voicemail is ingesteld en de verbinding wordt verbroken.

Daarna KPN gebeld, want ik wilde toch wel graag een afspraak. Krijg ik een ander nummer, opnieuw 15 minuten in de wacht, krijg ik eindelijk iemand aan de telefoon. Deze persoon had zo geen zin in zijn werk dat hij na het beluisteren van mijn verzoek iets mompelde van ā€œeen momentjeā€ en het vervolgens presteerde om niet meer terug te komen (was al lunchtijd). Ik heb na nog eens 15 minuten zelf maar opgehangen want ik heb een hekel aan nutteloze verspilling.

KPN weer gebeld, situatie uitgelegd, begon die man (Jay) zijn collega bij Netwerk te verdedigen want die was ongetwijfeld hard voor me aan het werk..nou, met mijn 65 jaar heb ik genoeg mensenkennis opgedaan om dat zeer te betwijfelen. Gevraagd of dit gesprek werd opgenomen (ja zeker meneer), gevraagd of daar ook wat mee gedaan werd ( ja zeker meneer) en vervolgens aangegeven dat ik serieus overwoog om na 22 jaar over te stappen naar een andere provider, maar volgens onze Jay had datĀ totaal geen zijn want dan kreeg ik opnieuw te maken met het KPN netwerk. Geen idee dat er nog andere mogelijkheden zijnā€¦.

Met een zucht (nee, geen vloek) opgehangen, nog een keer gebeld en kreeg zowaar een fatsoenlijk bereidwillige medewerker aan de telefoon. Walter heeft mijn verhaal aangehoord, en me direct een noodpakket Digitenne gestuurd zodat ik in ieder geval Ā televisie zou kunnen kijken. Zaterdag ( al meer dan een week geen diensten) het pakket ontvangen, en direct geĆÆnstalleerd. Toen bleek dat alleen NPO te ontvangen was, dus via het forum en privebericht om activatie gevraagd, en dat zou in orde gemaakt worden. Na 5 dagen en talloze telefoontjes/ berichten op het forum nog steeds geen activatie. Zie mijn berichten op het forumā€¦.

Gelukkig was met Walter afgesproken dat hij me dinsdag zou bellen om de status van mijn probleem door te geven en hij heeft woord gehouden. Overigens werd ik op die zelfde dinsdag eindelijk na bijna twee weken gebeld door Netwerk voor een afspraak, blijkt dat ze nog een ruime week nodig hebben want pas na een afspraak kunnen ze de gemeente om een graafvergunning vragenā€¦nu breekt mijn klomp..wat een ballentent.

Walter belde zo als afgesproken, hoorde mijn verhaal aan en besloot nogmaals een noodpakket te sturen. Die zou vandaag binnen moeten komen, en beloofde me vandaag aan het eind van de dag te bellen om te horen of dat wel werkt.

Verder geen enkel bericht van de rest van KPN behalve een mailtje met ā€œuw probleem is onlangs opgelost, wilt u uw ervaring delen?ā€ Om van uit je vel te springen zoiets, maar wel ingevuld terwijl ik al weet dat niemand het leest of er iets mee doet. Hetzelfde geldt natuurlijk voor dit bericht, maar ik moest het even van me afschrijven.Ā 
Uiteraard is mijn probleem nog (lang) niet opgelost, en ik zal ongetwijfeld nog zaken vergeten zijn maar mijn brein verstopt de niet relevante zaken.. of zaken die zo frustrerend zijn dat ik er beter niet meer aan kan denken. Het verhaal is nog niet ten einde..

Overigens, heren/dames/ en wat daar nog aan varianten zijn Moderatoren,Ā liever geen reacties meer in de trant van ā€œ ik ga er achteraanā€ tenzij je dat ook werkelijk doet, want dat wekt alleen maar valse hoopā€¦

Ā 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic

Reputatie 7
Badge +20

Ik stop nog niet, ik ben er nog weer mee bezig geweest. Het moet gewoon geactiveerd worden. Maar ik snap je volledig.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb zojuist bericht ontvangen dat jouw Digitenne geactiveerd is, klopt dat?

Ja, het werkt ā€¦.bedankt..

Je zal maar thuis moeten werken, werkgever gelooft nooit dat ik al bijna 3 weken geen internet heb...

Reputatie 7
Badge +20

En toch is het zo. šŸ˜ž Het is heel lang begrijp ik heel goed. Ik zie wel dat er 30-06 vanaf 8 uur weer werkzaamheden gepland staan. Laten we voorzichtig hopen data het dan is opgelost. Hoor graag van je als de werkzaamheden afgerond zijn. eer kan ik je niet bieden op dit moment hoe graag ik het ook wil.Ā 

Ik snap het Bart dat je het niet kan versnellen, moet af en toe mijn frustraties kwijt. Heb nu alleenĀ mijn smartphonenog voor contact met de buitenwereld..

Reputatie 7
Badge +20

Dat mag hoor. Ik zal er ook op reageren.

Nou, eindelijk is er iemand geweest die verderop een gaatje heeft gegraven. Gisteren middag kreeg ik de melding dat het probleem opgelost zou moeten zijn, en na wat testen lijkt het er inderdaad op dat het allemaal weer werkt. Ik hou het digitennepakketje nog wel even voor de zekerheid op de achtergrond, je weet maar nooit. Bart, bedankt voor je moeite!

Reputatie 7
Badge +20

Fijn dat alles weer werkt. Daar ben ik blij om. Werkt het over een aantal dagen nog steeds, dan zien we het digitennepakketje graag weer terug.Ā 

Mocht er nog weer wat zijn, laat het dan vooral weten.