Beantwoord

omruil digitenne kaart of ontvanger

• 11 december 2018
  • 21 reacties
  • 285 keer bekeken

voor eind januari 2019 moet de ontvanger omgeruild worden voor een digitenne box, mijn vraag is ik heb een tv met insteekkaart, maar geen losse ontvanger, maar kan helaas niet vinden over een nieuwe insteekkaart, daarbij is de TV ingebouwd in een kast, waar geen losse ontvanger geplaatst kan worden hoe gaat KPN dit oplossen.? Op de camping hebben we hetzelfde in de camper, ingebouwde TV met kaartlezer.
Ik ben benieuwd met welke oplossing de KPN komt.
icon

Beste antwoord door Otto Schmidt 17 januari 2019, 15:51

Hi Alex,
ik heb vanmorgen gekopiert en afgegeven bij Star automatieralen, waarop staat dat we geen oude digitennebox hoeven om te ruilen,dit was dus oké we hebben het pakje dus ontvangen.Je hoeft dus verder niets meer te regelen, heel erg bedankt voor de medewerking (grote +)
Bekijk origineel

21 reacties

Inderdaad belachelijk als je een insteekkaart hebt voor je nieuwe TV , je weer naar af moet met een los kastje, terwijl er zoveel draadloze mogelijkheden zijn, goed bezig KPN.👎
Reputatie 7
Badge +15
Hi beste Otto, welkom op het forum. Het is inderdaad waar dat het om wordt geruild voor een ontvanger. Dit komt doordat we overgaan van DVB-T naar DVB-T2, een voorwaarde vanuit de overheid. Zo goed als geen televisie is hiervoor geschikt overigens. (DVB-T2) Voordeel is wel dat je straks HD-beeld krijgt, een veel hogere kwaliteit. Hier kun je alle informatie erover lezen. Ik hoop dat je zo voldoende weet. 🙂
Mijn collega is naar de kpn winkel geweest
met de 2 extra ruil ontvangers. maar deze zijn niet geaccepteerd
omdat het gekochte apparaten waren volgens de KPN-Arnhem, nu staat op de bon
dat zij 2 ontvangers heeft meegekregen maar het blijkt dat ze er maar 1 stuks in de plastic zak heeft meegekregen,
kunt u 1 stuks nasturen naar ons adres anders moeten wij weer helemaal naar
Arnhem om deze alsnog af te halen dat koste ons een 1/2 vrije dag van de het werk.
Reputatie 7
Badge +15
Hi Otto, welkom hier. Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Otto Schmidt Int.Exp. & Trsp. BV
klantnr: XXXX
opgehaald 13.12.2018
hier staan op () gratis producten 2 x digitenne ontvanger
edoch er zat maar 1 stuks in de tas bij het uitpakken
Reputatie 7
Badge +15
Even voor de duidelijkheid, je hebt 1tje in de winkel meegekregen? Heb je de oude ook nog? Hoeveel ontvangers moeten er in totaal omgeruild worden?
Wij hadden 2 ontvangers bij ons voor omruil, maar deze hebben wij weer mee retour gekregen
omdat men aangaf dat het koop receivers waren, en deze niet omgeruild werden.
En later bleek dat men 1 nieuwe receiver had meegeven, terwijl op de bon 2 stuks stonden.
En om niet weer een hele rit vanaf Doesburg naar Arnhem te hoeven doen, was het verhaal via internet makkelijk om
dit aan te geven.
Reputatie 7
Badge +15
Duidelijk, dan stuur ik het even op. Dit gaat dan naar een post NL punt, in dit geval Gamma Lithograaf 7, 6921VA Duiven. Daar kun je alsnog het pakketje ophalen en de oude ontvangers inleveren. Neem deze even mee in een doosje samen met een geldig ID. Kan dit op naam van Otto Schmidt? Of is dit jullie bedrijfsnaam? In dat geval zou ik graag willen weten wie dit komt ophalen zodat ik het juist kan vermelden.
PostNl punt in Duiven is Star automaterialen - Duiven ( daar moeten wij altijd PostNl) paketten ophalen

Otto Schmidt Int.Exp & Trsp. BV staat als klant bij de KPN
Impact 69
6921 RZ Duiven
graag aangeven wanneer het ter afhaling bij de gamma ligt.
bedankt voor de goede service
Reputatie 7
Badge +15
Duidelijk, Star kan uiteraard. Mag ik nog wel de naam van degene die het komt ophalen? Die persoon moet zich namelijk identificeren en het is van belang dat het goed in beeld staat bij Post NL.
Voor ons word het dan Star automaterialen - Duiven , dit is voor ons het afhaalpunt van PostNL
ik ben degenen die daar de post en pakketten ophaald
naam: R.A.F.Gubbels , firma Otto Schmidt Int.Exp. BV Impact 69. 6921RZ te Duiven
je mag het ook direct aan ons adres sturen werktijden zijn van 8.30 uur - 17.00 uur
alvast bedankt voor de goede service
met vriendelijke groet,
René Gubbels
Reputatie 7
Badge +15
Top, bij deze aangestuurd. Ze zullen vanaf 16 januari op die locatie aanwezig zijn. Denk er wel om dat je de antenne niet hoeft in te leveren.
ok dus de oude digitenne niet omruilen dus
duidelijk
bedankt en werk ze
René Gubbels
Goede morgen,
wil ik gisterenmiddag de digitenne afhalen zegt Star - Duiven dat ik de oude moet omruilen, laat hij mij zien dat dit ook inderdaad op de afhaalbon staat, ik had dus niets meegenomen, wilt u svp Star - Duiven een bevestiging sturen dat dit dus niet nodig is. aan : arnhem@starautomaterialen.nl betreffende Otto Schmidt Int BV - Duiven ref.: 902678538
bij voorbaat dank
Reputatie 7
Badge +15
Dit volg ik dan niet meer, hierboven hebben we juist besproken dat de oude ontvangers die je niet in de winkel kon inleveren bij Star zou omruilen voor de nieuwe. Zie hieronder. Bij een omruiling zullen altijd de oude ontvangers omgeruild moeten worden. Of wilde je deze juist houden omdat het kooptuners waren?

Wij hadden 2 ontvangers bij ons voor omruil, maar deze hebben wij weer mee retour gekregen
omdat men aangaf dat het koop receivers waren, en deze niet omgeruild werden.
En later bleek dat men 1 nieuwe receiver had meegeven, terwijl op de bon 2 stuks stonden.
En om niet weer een hele rit vanaf Doesburg naar Arnhem te hoeven doen, was het verhaal via internet makkelijk om
dit aan te geven.

Duidelijk, dan stuur ik het even op. Dit gaat dan naar een post NL punt, in dit geval Gamma Lithograaf 7, 6921VA Duiven. Daar kun je alsnog het pakketje ophalen en de oude ontvangers inleveren. Neem deze even mee in een doosje samen met een geldig ID.

Hi Alex,
ik heb vanmorgen gekopiert en afgegeven bij Star automatieralen, waarop staat dat we geen oude digitennebox hoeven om te ruilen,dit was dus oké we hebben het pakje dus ontvangen.Je hoeft dus verder niets meer te regelen, heel erg bedankt voor de medewerking (grote +)
Reputatie 7
Badge +15
Fijn Otto, ben erg blij om dit te horen. Uiteraard graag gedaan, fijne avond gewenst.
Hi Alex,
heb geprobeerd het nieuwe kastje van KPN aan te sluiten,maar helaas de draadloze antenne die wij gebruiken
schijnt het signaal niet door te geven, wij koppelden de KPN antenne aan dat draadloze kastje( marmitec) , en aan de TV hangt een ontvanger.
Dus nu hebben geen digitenne ontvangst.
Of is er een andere oplossing, dan behalve met antennekabels lopen trekken naar het dak.
Reputatie 7
Badge +15
Een kabel trekken is altijd de meest stabiele oplossing. Ik ben zelf niet bekend met die marmitec draadloze kastjes, daar durf ik dus weinig over te zeggen. Eventueel een optie om Marmitec te benaderen hoe dit het beste kan worden gedaan?
Hi Alex, heb ik inmiddels gedaan, maar zei kunnen alleen analoge signalen doorsturen.
Jammer dat het systeem voorheen beter werkte met een insteekkaart, die kon je gewoon meenemen naar de camping
en daar kon je dan ook digitenne kijken.Nu moet je met een kastje gaan slepen of een extra kastje gaan aanschaffen voor
af en toe gebruik op de camping, en mensen met een boot, of zelfs beroep schippers die moeten nu ,of een extra kasje aanschaffen voor tijdelijk gebruik of op hun schip, of caravan, of op de camping.
Degene die dit uitgevonden heeft, heeft niet goed zijn huiswerk gemaakt, met wat hij/zij veroorzaakt heeft.
En kabels trekken door het gehele huis en extra kastjes aanschaffen omdat je graag op zolder of op je sportkamer tv wilt kijken is ook geen oplossing, tegenwoordig gaat alles draadloos, en daar hoort dit systeem niet bij.

Je mag mijn verhaal wel op de klachtenstapel leggen bij KPN.
Reputatie 7
Badge +15
Dan ga ik het toch proberen uit te leggen. Deze verandering was en is onvermijdelijk. Het oude signaal van Digitenne DVB-T gaat over naar DVB-T2. Dit was een van de eisen vanuit de overheid voor de winnaars van de bieding van de Digitenne frequenties, dat zijn wij wederom geworden. Nu de vraag waarom geen insteekkaarten? Er zijn simpelweg erg weinig televisies en apparaten die DVB-T2 ondersteunen, als jij nu een DVB-T2 kaart in je televisie stopt die alleen DVB-T ondersteunt zal dit niet werken. Vandaar de keuze voor een ontvanger. Of dit in de toekomst gaat veranderen bij ons is afwachten of meer tv's op de markt komen die dit ondersteunen en er dus meer vraag naar zal zijn. Hopelijk is het zo iets duidelijker.

Reageer