Beantwoord

Omruilen digitenne ontvanger

  • 1 January 2019
  • 7 reacties
  • 242 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Ik probeer voor mijn schoonmoeder van 83 een nieuw digitenne ontvanger te krijgen, maar de website zegt dat ze al een nieuwe heeft.
Ze heeft een insteekmodule met een kaart, dus die zal binnenkort niet meer werken.
Ze heeft een brief gehad van de KPN, maar jullie administratie lijkt dus niet op orde te zijn.

Hoe komt mijn schoonmoeder nu aan een nieuwe ontvanger?

PS
Mag ik er even bij zeggen dat het voor mij al een crime is om jullie op digitale wijze een vraag te stellen, laat staan voor iemand van 83.

Met vriendelijke groeten,

Peter Koning
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 January 2019, 11:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Peter,

Goed van jou dat je het forum toch gevonden hebt! 😎

Een moderator kan het probleem van/voor jouw schoonmoeder oplossen.

Ik adviseer je om de gegevens van jouw schoonmoeder te plaatsen in het profiel. Zou je dus jouw Forum profiel willen aanvullen met haar postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer in het veld opmerkingen.

En even een seintje geven als je dat gedaan hebt. Daarna komt vanzelf een moderator hier langs met de oplossing.
Reputatie 2
Badge
Bij deze gedaan....door meer hoepels wens ik verder niet te springen.
Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum Peter, dank voor het invullen van de gegevens.Wat ik zie hier is dat, volgens onze administratie, ze een koopontvanger heeft. Ik begrijp van jou dat het eigenlijk een insteekkaart is. Als het om koopapparatuur gaat is onze administratie nog wel eens onvolledig. Dit omdat het ons dan eigenlijk alleen om de smartcard gaat en het apparaat waar die inzit niet zo relevant is.

Ik heb dit nu voor je schoonmoeder aangepast. Ze krijgt binnen 5 werkdagen de nieuwe Digitenne ontvanger thuisgestuurd.
Reputatie 2
Badge
Bedankt voor de snelle reactie,,,
Reputatie 2
Badge
Goed ik heb mijn klantnummer aangepast in het profiel, het is nu dus van mij en niet van mijn schoonmoeder.
De reden is dat de omruiltool op 4 verschillende machines Linux en Windows de laatste stap niet voltooid.
Wij bezitten op dit moment twee digitenne ontvangers, een nieuwe die mijn vrouw afgelopen jaar extra besteld heeft.
En een oud kastje met insteekkaart wat gewoon bij het abbo hoort.
Die oude willen we uiteraard gewoon omruilen, om verwarring te voorkomen, wij wonen op hetzelfde adres als mijn schoonmoeder:-)
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Peter. Ik heb dit nagekeken en ik zie ook waarom het op de laatste stap misgaat. Het systeem aan onze kant is ietwat in de war over wat jullie aan ontvangers hebben. En wil daarom, op een of andere manier, een oud model ontvanger opsturen. Dat is natuurlijk totaal niet handig. Dus ik heb dit op een andere manier moeten doen. Dit houdt in dat ik eerst de oude tuner uit het abonnement heb verwijderd. Hiervan krijg je per e-mail een bevestiging, en ook een brief met retouraanwijzigingen. Daarna voeg ik een nieuwe ontvanger toe. Daar krijg je dan ook weer een bevestiging van per e-mail, en de nieuwe ontvanger heb je dan met een paar dagen in huis.
Reputatie 2
Badge
Dankjewel voor de reactie.
Heb inmiddels wat mailtjes ontvangen en ga er vanuit dat het goed komt.