Beantwoord

Ondertiteling bij BBC

  • 10 December 2020
  • 9 reacties
  • 763 keer bekeken

Bij alle programma's op BBC 1 en 2 (ook de live) komt Engelse ondertiteling in beeld. 

Hoe krijg ik dit uit?

icon

Beste antwoord door waltervl 10 December 2020, 09:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Via menu instellingen- beeld instellingen:

 https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/digitenne/digitenne-handleidingen.htm#!/device/digitenne/tv-ontvanger-zxv7200/topic/instellingen/ondertiteling-instelling/1

Deze instructie geldt dan toch voor alle zenders?

Bij mij speelt het alleen bij BBC 1 en 2. 

Maar zal vanavond kijken hoe de instelling is.

Reputatie 6
Badge +7

Deze instructie geldt voor alle zenders maar alleen BBC 1 en 2 maken gebruik van dit type ondertiteling (voor doven en slechthorenden)

De rest van de zenders gebruikt nog de teletekst methode.

Heb bij instellingen gekeken, en ondertiteling stond inderdaad aan. (Standaard?)

Nu uit, en nu goed. Bedankt!

 

Het zou mooi zijn als alle ondertitels op deze manier zouden werken, ipv via teletekst.

De techniek is beschikbaar, dus wat houdt kpn tegen ?

Reputatie 6
Badge +7

Ik denk dat het niet aan KPN ligt maar aan de zender of ze met deze techniek willen uitzenden.

Wat voor belang zou (bv) de NPO er bij hebben om via kpn onhandige ondertitels aan te bieden en bij andere kabelnetten niet ?

Reputatie 6
Badge +7

Ik had me er blijkbaar nog niet zo goed in verdiept. BBC maakt voor deze ondertiling gebuik van DVB ondertiteling die blijkbaar door NPO 1, 2 en 3 ook meegestuurd wordt. Maar die KPN niet doorgeeft aan de digitenne signalen. Zeg ik het zo goed @KeesYagi ?

 

Ik heb nu geen digitenne abo. meer, wel in de gehele T1 tijd.

Maar voor wat ik er zo van lees is het wat dit aan gaat nog hetzelfde, nl :

Het systeem kan DVB ondertitels doorgeven maar dat wordt alleen voor BBC 1&2 gebruikt, bij de overige zenders via teletekst.