Beantwoord

Online tv-kijken voor Digitenne klanten

  • 12 March 2019
  • 15 reacties
  • 1095 keer bekeken

Als Digitenne klant wil ik ook net als de "iTV" klanten van KPN online TV kunnen kijken.
Hoe krijg ik daar toegang toe?
Vooral nu de service van Digitenne wordt uitgehold (niet meer kunnen opnemen, geen programma's meer inplannen etc) is het een pleister op de wond als digitenne kijkers online TV kunnen kijken.
Graag snel online TV kijken voor Digitenne klanten aanbieden
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 13 March 2019, 11:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Ik ben met je eens dat Digitenne klanten toegang zouden moeten kunnen krijgen tot de KPN-ITV-app danwel website. Dat is niet het geval momenteel.

De enige mogelijkheden voor nu is de APP van Canaldigitaal (zonder schotel te gebruiken dus) en NLziet.
Reputatie 7
Ik ben het volledig met je eens.
Ik ben alleen bang dat niet niet van vandaag op morgen te realiseren valt.
Reputatie 5
Badge +4
Tsja, Digitenne is juist bekend om offline kijken met een antenne. Online hebben ze nooit aan gedaan en zal ook niet gebeuren.
Opnemen kan nog steeds als je tv overweg kan met h265 hevc. Steeds meer nieuwe tv's ondersteunen dit formaat.
Je hebt dan wel een externe harde schijf nodig die je met usb in je tv plugt.
Maar de TV die DVB-T2 en h265 hevc heeft, kan toch alleen de free to air zenders ontvangen en laten zien?
Ik denk dat het wel te realiseren valt maar dat men het niet wil. Wij betalen voor digitenne (€ 15,50) meer dan de interactieve tv kijkers (€51,50) als meerprijs betalen boven op hun internet (€41,50). Dus digitenne abonnee zouden ook online TV (https://www.interactievetv.nl/) vab KPN moeten kunnen krijgen. Zeker als je ook nog internet hebt via KPN/Telfort/XS4All
Precies. Digitenne kost € 5,50 meer dan interactieve tv. Daar staat echter veel minder tegenover.

Maarreuh. Als je internet van KPN/xs4all of Telfort hebt en dat is 12 Mb/s of meer dan is dus Interactieve tv te overwegen. Je zou dan ook voor 2 televisies er één extra Digitenne bij kunnen krijgen. Dan is het nog goedkoper dan een Digitenne-abonnement met 2 ontvangers.
Goede gedachten, maar digitenne is juist voor plaatsen zonder (snel) internet.
Ik dacht hier al vaker hardop over.
https://forum.kpn.com/digitenne-12/van-dvb-t-naar-dvb-t2-417587#post643319

Als je nu eens via een langzame internetverbinding een opname kan plannen, om later te bekijken op een plaats waar wel snel internet is.
Maar ja, het meeste kun je al zonder iets te doen on-line terugkijken.

Nog mooier zou zijn als er een mogelijkheid zou komen om digitenne weer op te kunnen nemen, zoals wij dat hier jaren met plezier hebben gebruikt.
Reputatie 7
Badge +25
Hoi iedereen! Allemaal goede punten lees ik hier. Hoewel dit technisch vast veel voeten in de aarde zou hebben, vind ook ik het een goed idee... Dat zegt natuurlijk niet zo veel aangezien ik (bij lange na) niet degene ben die hier over gaat, maar ik ga het idee in ieder geval laten landen bij de betreffende afdeling(en)... Mocht dit überhaupt gaan gebeuren, dan zal het niet binnenkort zijn vermoed ik. Maar niet geschoten...
Het citaat van Paul is geweldig, daar ben ik het mee eens.
Zo moelijk is dit toch niet of hebben Digitenne klanten geen KPN id die aan de itv app is te koppelen.
Reputatie 7
Zo moelijk is dit toch niet of hebben Digitenne klanten geen KPN id die aan de itv app is te koppelen.
Ik kan me goed voorstellen dat dit meer voeten in de aarde heeft dan dat je lief is.
Als Digitenne abonnee heb je dus geen IPTV abonnement en dat is waar de iTV app aan gekoppeld is. Het IPTV abonnement bevat de informatie welke zenders beschikbaar zijn via de app, afhankelijk van de geabonneerde zenderpakketten.
Er zal dan dus een koppeling gemaakt moeten worden tussen het Digitenne abonnement en een KPN ID met een apart zenderpakket "Digitenne".
Reputatie 7
Badge +28
Bij Canal Digitaal is het aantal zenders in jouw app afhankelijk van je zenderpakket op de satelliet.

KPN zal ook wel zo'n splitsing hanteren op de app tussen basispakket en pluspakket en mogelijke nog meer opties.
Dan is één extra optie (zenderpakket Digitenne) snel toegevoegd in de programmatuur.
Reputatie 7
Dan is één extra optie (zenderpakket Digitenne) snel toegevoegd in de programmatuur.
Maar daar ben je er niet mee immers ook voor de Digitenne abonnee moet als het ware iets als een "IPTV abonnementsnummer" beschikbaar komen zodat die gebruikt kan worden voor dat Digitenne abonnement. Het is natuurlijk niet de app waar de uitdaging ligt, maar het daarachter liggende iTV platform.
Reputatie 7
Badge +25
Het citaat van Paul is geweldig, daar ben ik het mee eens.
Wauw, dat is aardig. 😬

Zo moelijk is dit toch niet of hebben Digitenne klanten geen KPN id die aan de itv app is te koppelen.
Dit is niet hoe het werkt. Achter de schermen zit veel meer techniek dan KPN iD -> iTV app. Maar wjb legt er al wat meer over uit. En dan is er nog een commerciële afweging natuurlijk.
thank