Beantwoord

Ontbrekende zenders bij Digitenne

  • 9 April 2019
  • 22 reacties
  • 969 keer bekeken

Vandaag is in Limburg h.e.a. veranderd bij Digitenne. Echter, ik mis nu National Geographic? Is deze zender komen te vervallen en vervangen door Omroep Brabant?

Admin: titel aangepast ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Noordzee 10 April 2019, 20:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
National Geographic verdwijnt per 1 juni ook bij interactieve TV van KPN.
Zie https://forum.kpn.com/internet-9/wijzigingen-kpn-zenderaanbod-en-prijzen-2019-470490
Dat is dan jammer! Ik keek er graag naar.
Nooit meer Dr. Pol 😞
Nooit meer Nazis Megastructures :(
Nooit meer...
Euh, tot 1 juni is de zender nog gewoon beschikbaar. Ook via Digitenne.

Hier is ie nog te zien via Digitenne.
Euh, tot 1 juni is de zender nog gewoon beschikbaar. Ook via Digitenne.
Nou, Hier na de verandering van afgelopen nacht toch echt niet meer hoor. Als ik voorkeuze 21 intoets op de afstandsbediening, zie ik alleen drie vraagtekens, en dat was het dan.
Staan die in beeld? Je zou 'm nog gewoon moeten hebben!
Ik heb hier NGC wel gewoon via Digitenne.

Heb je de volgende zenders nog:
BBC One en Two
MTV
TLC en
24kitchen (deze verdwijnt ook per 1 juni en is van hetzelfde concern als NGC; zou dus onlogisch zijn als NGC nú al weg is en deze niet)

Per 1 juni zijn NGC, Fox en 24kitchen niet meer beschikbaar.
Heb je de volgende zenders nog:
BBC One en Two
MTV
TLC en
24kitchen (deze verdwijnt ook per 1 juni en is van hetzelfde concern als NGC; zou dus onlogisch zijn als NGC nú al weg is en deze niet)

Dit zijn de zenders die ik momenteel hier na de wijziging van afgelopen nacht kan ontvangen:

1: NPO 1
2: NPO 2
3: NPO 3
4: RTL 4
5: RTL 5
6: SBS 6
7: RTL 7
8: NET 5
9: Veronica/Disney XD
10: RTL 8
11: Comedey Central
14: één
15: Canvas
16: Discovery Channel
18: Eurosport
22: Omroep Brabant
32: Meiden van Holland
33: L1

De zenders 12, 13. 17, 19, 20, 21 en 23 t/m 31 ontbreken. Ik heb de ontvanger al een fabrieksreset gegeven en de zenders nogmaals opnieuw ingeladen, maar helaas....
Wel heb ik de FTA Duitse zenders.
Reputatie 7
Badge +22
Dit zijn de zenders die ik momenteel hier na de wijziging van afgelopen nacht kan ontvangen:

1: NPO 1
2: NPO 2
3: NPO 3
4: RTL 4
5: RTL 5
6: SBS 6
7: RTL 7
8: NET 5
9: Veronica/Disney XD
10: RTL 8
11: Comedey Central
14: één
15: Canvas
16: Discovery Channel
18: Eurosport
22: Omroep Brabant
32: Meiden van Holland
33: L1

De zenders 12, 13. 17, 19, 20, 21 en 23 t/m 31 ontbreken. Ik heb de ontvanger al een fabrieksreset gegeven en de zenders nogmaals opnieuw ingeladen, maar helaas....
Wel heb ik de FTA Duitse zenders.

@Schinöster, heb je eventueel je antenne even verplaatst met zenders zoeken? Heb je een buiten of een binnenantenne?
@Dennis Schreve Wij hebben een collectieve aansluiting in het appartementencomplex. Het betreft hier zelfstandige appartementen voor beschermd wonen. De antenne die buiten aan de gevel hangt is verbonden met een schakelkast, welke het signaal op de in de appartementen aanwezige kabelaansluiting zet. Hier in huis valt dus weinig antenne te verplaatsen...
Doe eens een scan met "uitgebreid zoeken".

Of stel anders deze zendermux handmatig in. De frequentie waar die zenders opzitten is:

Heerlen uhfkanaal 24 / freq 498 Mhz
Maastricht 24/498
Venlo 31/554
Sittard 24/498
Roermond 24/498

Sorry, kan niet uitleggen hoe bovenstaande handelingen precies gaan. Hier de nieuwe ontvanger nog niet in huis.
Reputatie 7
Badge +22
@Schinöster ik heb er wel iets over gelezen in de media:

Geen beeld Digitenne in Limburg? Dit is de reden


KPN heeft in Limburg het ethersignaal van Digitenne van DVB-T naar DVB-T2 in combinatie met HEVC (H.265) omgezet. Dit heeft belangrijke consequenties van ontvangst van digitale ethertelevisie in woningen, campings en recreatieparken.
Reputatie 7
Badge +22
Sorry, kan niet uitleggen hoe bovenstaande handelingen precies gaan. Hier de nieuwe ontvanger nog niet in huis.
Wordt dat dan niet eens tijd dan? 😝🤣
Reputatie 7
Badge +22
Sorry, kan niet uitleggen hoe bovenstaande handelingen precies gaan. Hier de nieuwe ontvanger nog niet in huis.
Hierbij de handleiding (PDF) 😉👍🏼
Ja, die ken ik Dennis. Staat alleen het standaard automatisch zoeken in bij eerste installatie.
@Schinöster ik heb er wel iets over gelezen in de media:

Geen beeld Digitenne in Limburg? Dit is de reden


KPN heeft in Limburg het ethersignaal van Digitenne van DVB-T naar DVB-T2 in combinatie met HEVC (H.265) omgezet. Dit heeft belangrijke consequenties van ontvangst van digitale ethertelevisie in woningen, campings en recreatieparken.


Dat is oud nieuws.... de NPO zenders zijn nu mooi in HD kwaliteit. Alleen vraag ik me af of een zender als Discovery wel 100% HD is. Op Discovery HD zie je dat aan het logo in beeld. Maar hier staat na de upgrade nog het gewone Discovery logo in beeld.
Ben blij je hebt nog een beetje beeld. In het zuiden is er helemaal niets muv de gratis Duitse kanalen. Bellen met kpn heeft geen zin want die noemen ook enkel hun standaard verhaaltje op en kom je niks verder mee.
ondanks ik zei de duitse zenders werken wel dus ik heb signaal willen ze me net als 10 andere hier een nieuwe antenne afsturen😂.
Zit hier op een camping met 400 aansluitingen schat ik zelfs dat zal ze niks boeien als ze die kwijt raken. Een naburige camping hebben ze hetzelfde probleem en die is groter met nog meer aansluitingen. Klaar voor de toekomst🤔 toekomst zonder kpn zeker
Reputatie 7
Badge +22
Alleen vraag ik me af of een zender als Discovery wel 100% HD is. Op Discovery HD zie je dat aan het logo in beeld. Maar hier staat na de upgrade nog het gewone Discovery logo in beeld.
Dat heeft Discovery zelf weggehaald, hier mijn Twitter-bericht naar Discovery:

@Schinöster
Bij de meeste zenders van Discovery Networks is "hd" uit het logo verdwenen. Dit is al enkele maanden zo.

Ook op de kabel (Ziggo) en bij KPN Interactieve TV is het (weer) het standaard logo.
@Schinöster
Bij de meeste zenders van Discovery Networks is "hd" uit het logo verdwenen. Dit is al enkele maanden zo.

Dank voor de informatie. Ik wist niet dat ze de aanduiding HD uit het logo hadden gehaald. Ik was al bang dat men het SD signaal hadden geupgraded naar HD zoals dat soms weleens gebeurd.
Reputatie 7
Badge +30
Goedemorgen @Schinöster, welkom op het forum! Zoals al is aangegeven door de anderen gaat NatGeo wel verdwijnen, maar dat is nu nog niet het geval. We zien, na de omzetting van Digitenne, in Limburg echter wel meer van dit soort meldingen. Ik heb zojuist in het Limburgtopic een uitgebreide reactie geplaatst, met tips om dit op te lossen. Ik wil je dan ook vragen om je naar dat topic te begeven 🙂
Reputatie 7
Badge +28
De ontvangst in Limburg is sinds een uur sterk verbeterd.

Geef is een nieuwe opdracht voor uitgebreid zenders zoeken.
Kan je aangeven of je daarna weer alle zenders hebt?
Schinöster schreef: Ik was al bang dat men het SD signaal hadden geupgraded naar HD zoals dat soms weleens gebeurd.

Ik denk dat het eerder andersom is. Dat die zenders nu alleen een HD aanvoer hebben, wat door providers (niet henzelf) ook naar SD gedowngrade wordt voor die enkeling die nog SD heeft (via Interactieve tv).

Door "HD" weg te laten in het logo kan dus voor zenders de hele SD aanvoer vervallen. Klein verschil, grote besparing (denk ik zo).
Reputatie 7
Badge +28
Vandaag is in Limburg h.e.a. veranderd bij Digitenne. Echter, ik mis nu National Geographic? Is deze zender komen te vervallen en vervangen door Omroep Brabant?

Admin: titel aangepast ter verduidelijking


Om nog even terug te komen op jouw openingsvraag. De opvolger van National Geograpic per 1 juni is inmiddels bekend : Love Nature

Ik zie regelmatig beelden van deze zender op de satelliet in UHD en dat zijn leuke beelden.