Beantwoord

Onterechte correctie factuur juli/augustus

• 24 augustus 2015
  • 4 reacties
  • 556 keer bekeken

Zie:

https://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/service/factuur-betalen/digitenne.htm

Op deze pagina staat de volgende tekst:

"Deze maand zie je een afwijkend bedrag terug op je factuur. Op de factuur van juli is de prijsverhoging van juli 2015 niet verwerkt. De factuur van augustus bevat daarom een correctie van € 1,50 plus het reguliere bedrag van € 14,00."

Mijn factuur van juli 2015 bedroeg 14,00 euro, dus inclusief de prijsverhoging. Toch zie ik al aan de incasso-opdracht van augustus 2015 een bedrag van 15,50 staan. Zijn er meer mensen die kunnen bevestigen dat de door KPN aangegeven correctie in hun digitenne factuur van augustus 2015 wordt doorgevoerd ondanks dat de hierboven gegeven reden voor de correctie niet met hun situatie overheen komt?

icon

Beste antwoord door Erik_ 26 augustus 2015, 11:25

Hallo Froes,

Welkom op het forum! Dank je voor het onder de aandacht brengen van de tekst. Hij is inderdaad een beetje onduidelijk doordat dezelfde frase "factuur van <maand>" een iets andere betekenis heeft in elke zin.

Het stuk "factuur van juli" verwijst naar de factuur over de maand juli, die je in juni hebt ontvangen (ivm vooruitbetaling). Hierop is nog niet de gewijzigde abonnementsprijs van €14 in rekening gebracht. 

Het stuk "factuur van augustus" verwijst echter naar de factuur die je in de maand augustus ontvangt (en had dus eigenlijk, om gelijk te zijn aan bovenstaande, "factuur van september" genoemd moeten worden). Hierop wordt de abonnementsprijs van €14 in rekening gebracht voor de maand september, plus de ontbrekende €1,50 over de maand juli. 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +6
De prijsverhoging ging in per 1 juli, je betaald vooruit. De factuur van juni is voor de maand juli en als het goed is heb je daar nog €12,50 voor betaald terwijl het al €14,00 had moeten zijn.

Dat klinkt aannemelijk. De geciteerde tekst formuleert dit echter als twee opvolgende facturen: die "van juli" (waarop de correctie van toepassing is) en "van augustus" (waarop de correctie is doorgevoerd). Dat is niet consistent met jouw verklaring als het gaat om respectievelijk een factuur betaald in juni voor juli en een factuur betaald in augustus voor september.

Ik ga uit van de geciteerde tekst op de KPN website.

Reputatie 4
Badge +6
Heb je het over de factuur in juli ontvangen (ik krijg 'm altijd rond de 19e van de maand) Of heb je het over de in juni ontvangen factuur betreffende de maand juli.

Mijn in juli ontvangen fctuur, betreffende de maand aug. bedroeg ook €14.00 en de vorige week ontvangen factuur, betreffende de maand sep. bedroeg €15,50. De factuur ontvangen in juni betreffende de maand juli was nog €12,50 terwijl deze eigenlijk €14,00 had moeten zijn omdat de prijsverhoging per 1 juli inging.

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Froes,

Welkom op het forum! Dank je voor het onder de aandacht brengen van de tekst. Hij is inderdaad een beetje onduidelijk doordat dezelfde frase "factuur van <maand>" een iets andere betekenis heeft in elke zin.

Het stuk "factuur van juli" verwijst naar de factuur over de maand juli, die je in juni hebt ontvangen (ivm vooruitbetaling). Hierop is nog niet de gewijzigde abonnementsprijs van €14 in rekening gebracht. 

Het stuk "factuur van augustus" verwijst echter naar de factuur die je in de maand augustus ontvangt (en had dus eigenlijk, om gelijk te zijn aan bovenstaande, "factuur van september" genoemd moeten worden). Hierop wordt de abonnementsprijs van €14 in rekening gebracht voor de maand september, plus de ontbrekende €1,50 over de maand juli. 

Reageer