Beantwoord

Ontevreden over wijziging digitenne

  • 5 May 2019
  • 5 reacties
  • 290 keer bekeken

Reeds 40 jaar trouwe klant van KPN, sinds 2013 abonnement alles in een.
Omdat ik interactieve tv heb genomen bleef ik gratis mijn digitenne abonnement behouden.
Een digitenne abonnement is inclusief 1 aansluitkastje.
NU gaat KPN digitenne aanpassen en moet ik ineens voor het kastje 5 euro per maand gaan betalen.
DIT bovenop de aanstaande abonnement verhoging maakt het voor mij nagenoeg onmogelijk bij KPN klant te blijven.
Ik betreur dit ten zeerste.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 9 May 2019, 11:33

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Ja helaas @Oudkpner ,

Niemand wordt blij van een verhoging van een abonnement. Ik begrijp dus jouw onvrede.

Aan de andere kant heb jij wel jarenlang geprofiteerd van een gratis abonnement op Digitenne. Je kan nu ook weer niet verwachten dat zoiets levenslang gegarandeerd is.

En het nieuwe Digitenne heeft ook een groot voordeel, je hebt dadelijk een prachtige beeldkwaliteit.

En tenslotte zijn de alternatieven bij de concurrentie ook niet gratis. Ook daar zijn regelmatig prijsverhogingen. En ook daar gaan steeds zenders weg.
DIT is echt onzin toch? Hoezo geprofiteerd? Zo gratis is het niet hoor. Bij een abonnement zijn twee schermmogelijkheden inbegrepen, ik had gekozen voor 1 itv en 1 digitenne, de tweede itv die ik heb betaal ik al die tijd al 5 euro voor hoor.
Het gaat mij er gewoon om dat ik vind dat je niet eenzijdig een overeenkomst kunt weizigen.
Dat de concurrenten ook prijs verhogen snap ik.
Maar je kunt dus klanten zien te werven of je kunt ze afstoten.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Oudkpner Als eerste snap ik heel goed dat je niet blij bent met het punt dat je meer moet betalen. In dit geval lijkt het te gaan over de huur die je voor je Digitenne-tuners moet gaan betalen, als je deze hebt omgewisseld. Dat impliceert dat je nu van kooptuners gebruik maakt. Klopt dat?

Heb je dit algemene topic ook bekeken? Hierin wordt veel uitgelegd over de (aanstaande) wijzigingen. Kort gezegd: omdat Digitenne van een andere uitzendtechniek gebruik gaat maken moeten de tuners worden omgewisseld voor andere exemplaren. Aan de abonnementsprijs verandert niets, ook niet als je Digitenne afneemt in combinatie met interactieve tv. Wat wel verandert is dat de constructie met kooptuners niet meer ondersteunt wordt. Enkele jaren geleden kon je zelf je tuner kopen, in plaats van huren. Dit is al lange tijd niet meer mogelijk en met de komst van de nieuwe tuners is de enige optie de nieuwe tuner te gaan huren, voor €5,- per ontvanger per maand. Dat is vervelend, zeker als je meerdere Digitenne-tuners gebruikt, maar daar kan ik niets aan veranderen. Vanzelfsprekend kun je er ook voor kiezen om je ontvanger niet om te ruilen, als je hier echt niet mee akkoord wilt gaan.
Waar het mij om gaat is dat een trouwe klant wordt benadeeld t.o.v. nieuwe klanten.
In het oudere contract dat ik heb, heb ik recht op 1 itv en 1 digitenne aansluiting, ik betaal dus al die tijd al voor mijn 2e itv box.
In de nieuwere contracten is die digitenne komen te vervallen, maar daar zijn 2 itv aansluitingen inclusief.
Waarom dan niet de oude, trouwe klanten de mogelijkheid aangeboden de 2e itv gratis te maken en dan betalen voor iedere digitenne kastje, dan zouden de kosten gelijk blijven.
Reputatie 7
Badge +20
Het hangt er een beetje vanaf wat voor een abonnement je hebt. Tussen de nieuwere en oudere abonnementen kan wat verschil zitten. Als je bij wijze van spreken al 10 jaar hetzelfde abonnement aan hebt gehouden dan kunnen er ondertussen iets goedkopere alternatieven beschikbaar zijn. Daar zou ik het eerder in zoeken dan in een -naar mijn mening niet bestaand- onderscheid tussen nieuwe klanten en klanten die al langer bij ons zijn.

Reageer