Beantwoord

Ontvanger blijft op 8888 staan

  • 31 July 2020
  • 8 reacties
  • 57 keer bekeken

Vorige week abonnement genomen opDigitenne. In Lemmer geen ontvangst, lagen op het Slotermeer en nu op de Brekken met de boot bij Lemmer, geen ontvangst.  Nieuwe HDMI ZXV7200, BLIJFT OP 8888 STAAN! Antenne op het dak van de boot gezet, gedraaid geen ontvangst.Daar moet je dan €18,50  per mnd  voor betalen. Morgen varen we richting Heerenveen. Als dat ook niet lukt stuur ik die zooi retour. Dit is geen jaarabonnement waard  geen ontvangst en wel betalen!  Het rare is bij de oude ontvanger hadden we overal beeld !!!2 keer gebeld, geen oplossing.  DIT is niet KPN waardig  . Ben zeer ontevreden 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Noordzee 2 August 2020, 19:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Wat een narigheid, @Juliana3 .

Kom je wel in het menu van de ontvanger? Of blijft het beeld zwart?

Kan zenders zoeken , maar geen ontvangst. Ontvanger blijft op 8888 staan. Varen nu verder noordelijk   heb de ontvanger aanstaan, geen verandering. Bah

Kan het menu lezen, maar geen resultaat met zoeken.. heb de neiging die zooi retour te sturen. Hier betaal ik niet VOOR

Ik overweeg een vervangende tuner te sturen, @Juliana3 . Heeft deze tuner ooit wel gewerkt? 

@Noordzee jij nog suggesties?

 

Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven als dat gebeurd is?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Juliana3 en @Erwin_ ,

Code 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen op deze website even te volgen

Soms ligt het aan de scart-kabel of aan de HDMI-kabel. Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel. 

De instructie voor het oplossen van code 8888 op een andere manier beschreven: 

1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop. 
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

Als je dan het Digitenne-menu ziet: 

3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. (met de Digitenne-afstandsbediening) 
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu. 
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Stap 4 en 5 kan je evt. omdraaien. 
Kom je er niet uit met deze instructie? 

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement.

Reputatie 7
Badge +28

@Juliana3 

Hoe is de situatie nu ?  Is de code 8888 al opgelost? 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Juliana3 

Is het probleem al opgelost?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Zo niet, laat het weten.