Beantwoord

ontvanger blijft op "good" staan

  • 11 October 2020
  • 3 reacties
  • 122 keer bekeken

Op vrijdag 9 okt heb ik een nieuwe ontvanger ontvangen omdat de vorige tijdens het opstarten een knetterend geluid op de tv gaf en het heel lang duurde voordat er signaal kwam.

 

Diezelfde avond heb ik gewoon naar de tv kunnen kijken en waren alle zenders beschikbaar.

 

De dag erna krijg ik tijdens het aanzetten van de ontvanger de melding good op de ontvanger dan volgens gebeurd er verder niets meer.

Nu heb ik twee keer via de chat contact gehad met de helpdesk.

Daar krijg ik te horen dat er een lopende order.

Maar dat klopt ook wat die is de omwisseling van Digitenne.

 

Nu weet ik ook uit zeer goede ervaring dat dit geen invloed heeft omdat de zender NPO 1 en NPO 2 vrije kanalen zijn en deze buiten het abonnement zitten.

Dus ook al is er een openstaande order zijn de bovenstaande zenders altijd bereikbaar.

 

Mijn vermoeden dat er iets niet goed gaat.

 

Want de antenne staat op een centrale plaats waar goed signaal is.

Het Cas nummer is ***

 

Admin: CAS ID verplaatst naar profiel

icon

Beste antwoord door Noordzee 11 October 2020, 18:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Michel1175 ,

Inmiddels weten we hier op het forum dat de Digitenne-ontvanger dan mogelijk kapot is en vervangen moet worden. 

Maar probeer eerst even deze procedure: 

1/ Haal de ontvanger volledig van de stroom af. 
2/ Na ongeveer vijf seconden de stroom weer op de ontvanger (en op de TV) 
3/ Ga via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. 
4/ Voer dan de gevraagde software-update uit.
5/ Daarna opnieuw zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.  
6/ Laat de ontvanger daarna een uurtje aanstaan zodat de abonnementsstatus kan verspringen van NEE naar JA. 

Stappen 4 en 5 kun je desgewenst omdraaien. 

Vaak lukt het echter niet om bovenstaande procedure uit te voeren, als je last hebt van deze foutcode.  

Een moderator wil dan graag jouw ontvanger omruilen voor een goed werkend exemplaar. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

@Noordzee hartelijk dank voor het antwoord.

Het is gelukt op de ontvanger aan de gang te krijgen. 

Reputatie 7
Badge +28

Mooi zo👍. En graag gedaan natuurlijk…..