Beantwoord

Ontvanger regio 5 wordt in regio 2 gebruikt

  • 27 January 2019
  • 22 reacties
  • 235 keer bekeken

Waarom heeft KPN er bij de vernieuwing er geen rekening mee gehouden dat veel Digitenne-gebruikers hun apparaat op een andere locatie gebruiken dan geregistreerd? En waarom moet ik dus eerst "verhuizen" om tijdig een nieuw apparaat te krijgen (woon in 5 en apparaat staat in 2)? Nadat ik van de helpdesk zelfs eerst te horen had gekregen dat het überhaupt niet ging (of ik moest mijn apparaat als "defect" gaan terugsturen etc). Komt niet doordacht over en KPN-breed eenduidige aangevlogen.

Admin: eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 9 February 2019, 10:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo FC023,

Ik snap de frustratie die ik proef in jouw bericht. En inderdaad is niet iedereen bij de eerstelijns helpdesk goed op de hoogte van alle details over Digitenne. Daar zijn wel meer mensen achter gekomen.

Maar er is hoop! 😎Want hier op het forum wordt je altijd prima geholpen door de moderators en door andere deelnemers op het forum. De omwisseling in regio 2 is over twee weken, dus je kan nog tijdig aan een nieuwe ontvanger komen.

Zou je dan je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer? Is alleen maar zichtbaar voor jou en een moderator.

Dan kan je daarna sneller geholpen worden met de omwisseling door een moderator. Geef je even een seintje als de gegevens gevuld zijn?
Dank voor snelle reactie en aanbod te helpen.

Naam, PC, nummer en klantnummer toegevoegd.

Zoals gezegd heeft je collega mij verhuisd om wat te regelen. Maar dat is niet nodig begrijp ik. Dus dat mag weer worden teruggedraaid als je toch bezig bent. Allemaal onnodige administratieve ballast lijkt me.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @FC023, welkom! Lastige situatie! We hebben bewust de keuze gemaakt om het voor regio 5 niet mogelijk te maken in verband met de voorraad. We willen de regio's die eerder over gaan alle mogelijkheden geven om hun apparatuur op tijd om te kunnen ruilen.

Gelukkig zijn er heel weinig ontvangers die geregistreerd staan op regio 5, maar gebruikt worden in 1 of 2. Voor de paar ontvangers waarbij dit wel het geval is, is deze manier er inderdaad om er toch voor te zorgen dat je op tijd een nieuwe ontvanger krijgt. Het systeem is hier niet goed op ingericht.

Ik had het dus ook niet op een andere manier voor je kunnen regelen. De verhuizing staat er in voor 1 februari, dus ik zal in de loop van volgende week je adres weer aanpassen. Dat laat ik je dan t.z.t. nog even weten. De nieuwe ontvanger kan trouwens wel op het 'nieuwe adres' in ontvangst genomen worden? Excuses voor de verwarring!
Marcia_ schreef: De nieuwe ontvanger kan trouwens wel op het 'nieuwe adres' in ontvangst genomen worden?

OEPS.
Hopelijk is daar iemand die op het abonnement van FC023 de Digitenne gebruikt, anders...
Is het ff zo'n 140 km rijden om de nieuwe ontvanger in ontvangst te nemen.
Dat gaat niet goed met het omruilen: het "nieuwe" adres is alleen een postadres/brievenbus zonder dat daar in het eggie iemand aanwezig is (het is een Chaletpark zonder receptie etc). Dat voor de administratie van KPN " verhuizen". is gedaan omdat er anders volgens een collega van u geen mogelijkheid was de nieuwe apparatuur eerder te hebben dan de regio waar ik woon. Op deze wijze zit ik over 3 jaar zit ik nog zonder. Of ik moet de truc doen die weer een andere medewerker me opperde: stuur na de ombouwdatum 12 februari onder het mom dat de spullen kapot zijn, het apparaat terug ........Dus graag mijn huidige woonadres gebruiken als afleveradres van mijn nieuwe apparatuur. In aanvulling: ik had ook aangegeven dat er wat mij betreft ook bij een Post-NL -afhaalpunt nabij mijn gebruiksadres afgeleverd kan worden: daar is altijd iemand aanwezig. Maar dat was niet nodig want in dit bijzondere geval kon het ook naar het bestaande woonadres.

Maar nu komt het........... een vriend van mij heeft hetzelfde en die kan na 1 (één) telefoontje z'n kastje gewoon omruilen: zowel in de KPN-winkel zijn woongebied als waar hij in de weekenden verblijft.
Reputatie 7
Badge +30
Maar nu komt het........... een vriend van mij heeft hetzelfde en die kan na 1 (één) telefoontje z'n kastje gewoon omruilen: zowel in de KPN-winkel zijn woongebied als waar hij in de weekenden verblijft.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden 😉.

Maar, @FC023, ik heb als eerst even een eigen topic voor je aangemaakt. Dat is iets overzichtelijker. Daarnaast heb ik de 'verhuizing' geannuleerd. Dat is direct verwerkt en daardoor kan ik nu zien dat ik in principe gewoon je insteekkaart kan omruilen. Klopt het dat je maar één Digitenne product, namelijk de insteekkaart in gebruik hebt? Als dat zo is, kan ik deze omruilen voor een ontvanger die je op je eigen adres in ontvangst kan nemen.
Ik heft dus gelukkig niet meer te verhuizen. Ik heb ook alleen een insteekkaart. Die ga ik op mijn woonadres inruilen voor een kastje voor het nieuwe systeem van Digitenne. Wanneer verwacht je dat dat wordt geleverd?
Reputatie 7
Badge +30
Helemaal goed. De verwachte leverdatum is 4 februari. Laat je nog even weten of 'ie binnen is? Sorry voor al het gedoe hoor!
Reputatie 7
Badge +28
Ik weet niet of je thuis ook een Digitenne-antenne hebt staan?

Want het is handig als je dadelijk de nieuwe ontvanger binnen zeven dagen activeert. Dat doe je door de ontvanger aan te sluiten op je TV en de antenne. Daarna krijgt de ontvanger een soort signaal via de ether, waardoor jouw abonnement gekoppeld wordt aan jouw ontvanger. Als dat niet binnen een week gebeurt, heb je dadelijk bij het aansluiten van de ontvanger in je chalet alleen maar NPO 1/2/3 en twee regionale zenders.

Dat wordt dan ook wel weer opgelost na een tijdje, maar het kan dan vervelend uitkomen als je net een bepaald programma wil zien.
Dat gaat niet goed met aan/afwezigheid etc.
Kan ik het afleveradres van het pakje wijzigen? Er is vlakbij een afleverpunt/ophaallocatie van Post-NL.

Dat zou dan worden Bruna Van den Berglaan 2AB 3781 GG Voorthuizen.
Reputatie 7
Badge +30
Hele fijne tip, Noordzee. Dankjewel!

Het afleveradres kan niet gewijzigd worden. Als er niemand is om het pakketje aan te nemen, dan kan je zelf via de app of website van PostNL aangeven dat je 'm liever op een ophaallocatie geleverd wilt hebben.
Reputatie 7
Badge +30
Heb je de ontvanger inmiddels binnen?
Reputatie 7
Badge +28
Helemaal goed. De verwachte leverdatum is 4 februari. Laat je nog even weten of 'ie binnen is? Sorry voor al het gedoe hoor!

@Marcia_ Ik denk dat de ontvanger nog niet binnen is. Zou wel fijn zijn, als de levering sneller is dan verwacht.
Reputatie 7
Badge +30
Ja, vaak zien we dat 't al eerder is, helemaal met het weekend ervoor. En ik ben niet altijd de geduldigste persoon 😊
Ontvanger inmiddels ontvangen en aangesloten.
Reputatie 7
Badge +28
Mooi @FC023 😎

Staat in de ontvanger de abonnementsstatus al op Ja? Dat kan je controleren in het menu.

Want als de status nog niet op Ja staat, heb je na een week geen beeld meer. Dan krijg je een foutcode, en mogelijk wat gedoe om de ontvanger aan de praat te krijgen.
Bedankt voor de tip en helaas: basis abonnement staat op NEE. En wat nu? Het CAS-nummer is ***

Admin: cas id verwijderd en opgeslagen in je forumprofiel
Reputatie 7
Badge +28
Gewoon de ontvanger een uur lang aan laten staan. Waarschijnlijk is dat genoeg voor de activatie.

Zoniet, dan eerst even terug naar de fabrieksinstellingen, daarna een nieuwe opdracht geven voor zender zoeken via de optie uitgebreid zenderzoeken.
Deze maatregelen had ik uit mezelf al een keer gedaan. En vandaag exact conform instructie nog een keer. GEEN RESULTAAT. En het is over een paar dagen 12 februari. Ik krijg er eerlijk gezegd een beetje veel genoeg van.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb de ontvanger inmiddels opnieuw aangemeld. Zou je de ontvanger nog eens uit en aan willen zetten? Als 'ie het dan nog niet doet, laat het me even weten.
Gelukt.
Bedankt.
Goed weekend.
Reputatie 7
Badge +30
Heel fijn! Graag gedaan en jij ook een goed weekend!