Beantwoord

Ontvangst Almere

  • 13 April 2019
  • 2 reacties
  • 165 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Sinds kort weer Digitenne Abonnee. Enkele zenders ontvang ik nog steeds in SD. Bijvoorbeeld CNN, Ketnet ed. Als ik zoek op kan.44 heb ik geen signaal. Wel op kan.27 uit Amsterdam maar die is nog in het oude DVB-T systeem. Komt hier nog op korte termijn wijziging in?
icon

Beste antwoord door Noordzee 13 April 2019, 17:41

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Uncle,

De kanalen die jij nu nog in SD ontvangt, bekijk je inderdaad via een mast in Amsterdam. Amsterdam en de rest van Noord-Holland gaat pas op 9 juli over op DVB-T2.

Wil jij nu al alle kanalen zien in HD, dan zal je moeten zoeken via de provincie Flevoland. Dat zoeken op provincie werkt echter niet altijd vlekkeloos. Zelf adviseer ik altijd om te zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

Maar als je dan enkele zenders in SD ontvangt, wordt het alternatief om te zoeken per kanaal.
De HD-zenders van Flevoland zitten op de kanalen 26, 36, 23, 47 en inderdaad 44 (de NTS van CNN en Ketnet).

Je schrijft echter dat je geen ontvangst hebt op 44, maar wel op kanaal 27. Het lijkt er dan op dat je jouw antenne gericht hebt staan op Amsterdam. De richting van de antenne is namelijk best belangrijk. Je kan de antenne draaien richting de zendmast van Almere om zo wel kanaal 44 binnen te halen.

Je kan de ontvangst verbeteren door evt. een binnenantenne te vervangen door een buitenantenne.

Als de ontvangst dan nog steeds niet lukt, dan zal je tot 9 juli moeten wachten om te kunnen genieten van alle zenders in HD.
Reputatie 7
Badge +21
We hebben geen bericht van je ontvangen, dus ik ga er vanuit dat je vraag is beantwoord. Mocht je toch nog vragen hebben die niet beantwoord zijn, dan horen we dat graag van je!

Reageer