Beantwoord

Ontvangst bereik. Overstap vraag

  • 10 January 2019
  • 8 reacties
  • 232 keer bekeken

Badge
Hallo,

1 wordt met de nieuwe ontvanger de ontvangst ook beter?
Ik woon in Nijverdal en moet er veel moeite voor doen om een goed ontvangst te hebben.

2 Als ik naar een nieuwe ontvanger ga moet ik er drie inleveren maar ik heb thuis ook een mobiel apparaat en een insteekmodule die ik zelf gekocht heb.

Groeten Marcel
icon

Beste antwoord door Marina_ 11 January 2019, 15:53

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Marcel,

Nee, de ontvangst wordt niet beter. Naar verwachting wordt de ontvangst zelfs wat lastiger. Belangrijk is dan ook om een goede buitenantenne te hebben in Nijverdal. Want de zendmasten in Zwolle, Deventer en Hengelo liggen inderdaad op enige afstand van jouw huis. Ik adviseer jou de Funke V5 antenne in combinatie met een kabel van 7 mm dik. Als je dat nu nog niet hebt, kan je dat hier aangeven. Mogelijk kan een moderator jou dan aan goede spullen helpen.

Zou je het Forum profiel dan willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.

Wat betreft de omwisseling: Apparatuur die je zelf heb gekocht, hoef je echt niet in te leveren. Die insteekmoduul zou ik gewoon houden als ik jou was. Je weet maar nooit of je in de toekomst er ooit wat aan gaat hebben. Wat beteft de oude ontvangers: Die zijn straks volkomen waardeloos. KPN gaat ze alleen maar milieu-verantwoordelijk afvoeren.

Het wordt trouwens wel tijd om de omwisseling te gaan doen. Al op 12 februari heb je geen beeld meer op jouw oude ontvangers. Vanaf dat moment ga je genieten van een prachtig HD-beeld.
Badge
Dank je wel voor snelle reactie. Ik heb mn profiel aangepast.

Ik werk met normale antennes met dunne draden eraan.

Als ik nu omruil veranderen dan nog de voorwaarden? Dat je er bv voor een bepaalde tijd aan vast zit?
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Mibve, Kun je controleren welke antenne je nu in gebruik hebt? Mocht je de Funke V5 niet hebben, dan zorg ik hiervoor. Wat betreft de omruil naar ontvangers van Digitenne. Je zit niet vast aan een nieuw contracttermijn, maar je gaat wel €5,00 betalen per extra Digitenne ontvanger. In jouw geval zijn dit er twee.(als je alle aansluiting wilt behouden) Één ontvanger zit bij je abonnement in. Alleen de 3 ontvangers en eventueel de antenne worden omgeruild. Je kunt de ontvangers omruilen via deze pagina.
Reputatie 7
Badge +19
Hallo @Mibve, Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!
Badge
Hallo, ik heb m'n werkweekend gehad. 😉 ondertussen heb ik wel de omruil van de ontvanger afgerond.
Ik heb alleen oudere antennes bij de digitenne kastjes.
Dus de Funke V5 sowieso niet.

Groetjes Marcel
Reputatie 7
Badge +28
Ik adviseer dan de Funke V5 in combinatie met de montageset voor het buiten plaatsen van de antenne. Zet de antenne zo hoog mogelijk voor een goede ontvangst.

@Marina_ heeft jou al beloofd om de Funke V5 op te sturen. Succes met de aansluiting!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Mibve, Ik heb de Funke V5 voor je opgestuurd i.c.m. een montageset. Als je er nog vragen over hebt, dan zien we wel een bericht van je verschijnen en helpen we je weer verder 🙂
Badge
Allemaal bedankt voor de snelle hulp. 😃

Groet Marcel

Reageer