Beantwoord

ontvangst digitenne

  • 5 February 2019
  • 2 reacties
  • 49 keer bekeken

Reputatie 2
Beste Forumleden.
Helaas zit ik vrijwel iedere avond te kijken naar geblokt, scramblede hoofden op TV. Na enig draai en keer werk met de antenne (vrijwel elk plekje in huis heeft het ding gezien) wordt ik onderhand wel een beetje moe van digitenne en vooral de afhandeling door KPN van mijn klachten. Zenders als Nat geo, discovery kan ik al helemaal niet kijken en nu krijg ik het bericht dat de hele zaak op zijn kop gaat. Voordat ik daadwerkelijk het apparaat de deur uit doe wil ik graag het volgende weten. Ik lees op dit forum dat een HD ready tv het niet gaat doen met digitenne maar mijn ontvanger is via de HDMI kabel aangesloten op de tv. Het lijkt me dat het kastje gewoon signaal stuurt naar de TV of zie ik dit verkeerd.
Ik stel een antwoord op prijs.
icon

Beste antwoord door Noordzee 5 February 2019, 20:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Arie,

Een HD ready-TV kan je gewoon aansluiten op de nieuwe ontvanger, Ik heb hier ook een HD-ready-TV staan in de hobbykamer, geen probleem. TV's met alleen een scart-aansluiting zijn ook aan te sluiten.
Daar is een verloopkabeltje voor.

Wat betreft de ontvangst, de oplossing is om een buitenantenne te gebruiken. De Funke V5 werkt duidelijk beter dan de oude haaienvin. En de Funke V5 kan je dus ook buiten plaatsen en dan wordt de ontvangst nog beter.

Als je klant bent van KPN, kan je de nieuwe antenne gratis thuisgestuurd krijgen. Hier op dit forum zitten behulpzame moderators die de bezoekers hier prima helpen.

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.
Reputatie 7
Badge +30
Hey Arie, welkom! Noordzee heeft je al van aardig wat info voorzien. Met wat je beschrijft over het bereik lijkt een buitenantenne me inderdaad het beste. Vooral als je straks gaat wisselen naar de nieuwe kastjes, die zijn net iets gevoeliger wat betreft ontvangst. Je hebt je profiel nog niet aangevuld, doe dat vooral (en laat het hier even weten als je het gedaan hebt). Dan kunnen we, om te beginnen, kijken naar je antenne.