Beantwoord

Ontvangst digitenne

  • 15 March 2019
  • 10 reacties
  • 258 keer bekeken

We hebben sinds enige tijd een nieuwe digitenne ontvanger maar de ontvangst is slechter dan voorheen. We ontvangen nu alleen de zenders NPO 1,2 en 3 en de regionale omroep maar geen commerciele zenders. Ook een buitenantenne brengt geen uitkomst. Wat kunnen we nog doen om de ontvangst te verbeteren?
icon

Beste antwoord door Noordzee 16 March 2019, 15:29

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Engberta,

Het kan zijn dat jouw abonnement niet gekoppeld is aan jouw ontvanger.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement.

Verder kan je nu al een opdracht geven voor opnieuw zenders zoeken. Dat doe je dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. Dit wil ook wel is helpen, afhankelijk van jouw locatie.
Gegevens zijn aangevuld.
Reputatie 7
Badge +28
Gezien jouw locatie moet het mogelijk zijn om meer zenders te ontvangen. Heb je al uitgebreid zenders gezocht? Krijg je de andere zenders dan wel in jouw zenderlijst? Zie je een foutcode?
Ik heb uitgebreid zoeken gedaan maar zenders als RTL4 en SBS6 worden niet geinstalleerd; hetzelfde geldt voor sommige radiozenders.
Reputatie 7
Badge +28
Heb je wel sommige andere commerciele zenders?

Zo niet, dan gaat een moderator jou verder helpen met de registratie van jouw abonnement.

Zo ja, dan heb je een niet goed werkende antenne. Heb je Funke V5 antenne? Die ziet er zo uit: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132722/digitenne-antenne-v5/?nextchapterfeed
Deze antenne werkt beter dan andere buitenantennes. Mogelijk kan een moderator jou dan helpen aan zo'n goede antenne.
Reputatie 7
Badge +21
@Engbertha, welkom op het Forum en bedankt voor je gegevens!

Ik heb meteen even gekeken, maar ik zie op het klantnummer dat je hebt ingevuld helaas geen KPN Digitenne abonnement of ontvangers geregistreerd. Daarnaast komen de types ontvangers me ook niet bekend voor. Zou je willen nakijken of jouw ontvanger hiertussen staat, en op welk adres het geregistreerd staat (wellicht ben je onlangs verhuisd of heb je het aangevraagd op een adres van een vakantiehuisje). Heb je ook het smartcardnummer of CAS-ID nummer dat op de ontvanger of insteekkaart staat genoteerd?
Het ingevulde klantnummer komt van de factuur waarmee de kosten van de Digitenne in rekening worden gebracht. We zijn niet verhuisd en hebben geen vakantiehuisje dus van een ander adres kan geen sprake zijn. De ontvanger is een Rebox RBX2800.
Reputatie 7
Badge +21
Excuses voor mijn late reactie, ik was enkele dagen afwezig! Ik heb het CAS-ID nummer even opnieuw toegevoegd, deze was nog niet bekend onder jouw abonnement. Zou je de ontvanger kunnen herstarten en kijken of dit werkt? Zo niet, dan help ik je graag alsnog verder en hoor ik het wel 🙂
Reputatie 7
Badge +21
@Engbertha, ik heb nog geen reactie gehad. Is je ontvangst inmiddels beter geworden?
Reputatie 7
Badge +28
Benieuwd of je inmiddels alle zenders hebt. Kan je nog even aangeven wat voor type buitenantenne je nu gebruikt?

Want het nieuwste type (De Funke V5) werkt veel beter dan oudere types. Dat kan net de verbetering opleveren voor jou. In Balkbrug moet je met een buitenantenne gewoon een goede ontvangst kunnen krijgen.

Reageer