Beantwoord

Ontvangst Digitenne in Ouddorp

  • 6 September 2019
  • 11 reacties
  • 382 keer bekeken

Dag Johnnyboyboy. Allereerst mijn complimenten voor je handigheid. 🙂 Het is een ogenschijnlijk wat vreemde constructie, maar ik ben blij dat het werkt. Het is ook niet heel gek dat dit een beter resultaat biedt. Het signaal gaat door de lucht en hoe minder er ‘in de weg’ staat tussen het signaal en jouw antenne, hoe beter. Daarbij is het ook zaak –zoals al werd aangegeven- om je antenne te richten op de dichtstbijzijnde zendmast. De V5-antenne, zoals je ontdekt hebt- is daarbij geschikt om ook buiten te monteren.
blij dat het bij jou qewerkt ik zit zelf in de buurt van het fletcher hotel ouddorp ontvangst is hier belabert valt regelmatig weg volgwens kpn staat de dichtsbijzijnde mast 23 km ver weg maar kpn heeft ook een gsm mast in ouddorp staan zou toch eenvoudig zijn om daar ook digitene aan te hangen isheel ouddorp en een gedeelte van zeeland geholpen
niewe antene nieuwe mast6 meter hoog de hoogste van heel de camping niets helpt

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 6 September 2019, 21:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Erg hinderlijk @R dam . Ik vrees dat een nieuwe mast of een bestaande mast aanvullen met digitenne niet zo één twee drie gaat gebeuren. Daar gaat heel veel geld + vergunningen mee gemoeid. Uiteraard kunnen er in de toekomst nog verbeteringen plaatsvinden. Er komen de komende periode een aantal frequentie wisselingen aan en daarna wordt opnieuw gekeken. Voorlopig is het beste advies wat ik je kan geven: Een funke v5 gebruiken en die hoog buiten monteren en proberen goed uit te richten. Tevens handmatig scannen met de tuner. Als dat allemaal geen soelaas biedt, wordt het een lastig verhaal, ben ik bang.
Reputatie 7
Badge +28
@R dam

Eerder deze maand is er een frequentiewijziging geweest in jouw regio. De ontvangst zou nu juist beter moeten gaan. Maar wel weer handmatig de volgende procedure uitvoeren:

  1. Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
  2. Geef daarna een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
  3. Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit je menu.
En zover ik begrepen heb is er ook een tijdelijke storing geweest op één van de zendmasten. Maar nu zou alles weer goed moeten werken.
Laat je weten of dit voor verbetering zorgt, @R dam ?
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, laat het weten!
heb het dit weekend geprobeerd
alles opnieuw laten zoeken het sterkste signaal gepakt maar s avonds weer pet wel wat beter dan eerst maar ga van 80 procent naar geen signaa
beeld is iets beter maar niet zo als met het oude systeem was beter voor ons
is ook een buurman met een yagi eens vragen of dat een beetje werkt zag wel dat ze bijna overal uitverkocht waren en vaak niet meer leverbaar
zie ook ineens minder antenes van digitene op de vakantie huizen in de buurt van
Reputatie 5
Badge +5
Vandaag gaat de zender in Goes over naar een lager kanaal voor de NPO zenders, dat zou een verbetering in de ontvangst daarvan moeten geven.
voor de zender in goes moet ik eerst door een rij bomen heen stralen ik dacht er zelf aan om de zender vlaardingen te pakken omdat deze het dichts bij zit
tenzij de zender in goes veel sterker is maar dan kan ik de antene beter lager zetten zodat ik onder de bomen door ga
want met hoger kom ik waarschijnlijk uit op een mast van 20 meter of meer om boven de bommen uit te kommen mischen nog goede tips met uit richten
wou eventueel kijken met een yagi funke+
maar kan hier weinig over vinden
mischien een idee om een nieuw filmpje op you tube te zetten
Reputatie 5
Badge +5
Vlaardingen zit inderdaad het dichtste bij, maar vanaf daar wordt met minder vermogen uitgezonden dan vanaf Goes. Een overzicht daarvan staat op deze site. Ook Rotterdam Waalhaven gebruikt een hoger zendvermogen dan Vlaardingen. Voor het richten van de antenne is deze site handig.
Vlaardingen zit inderdaad het dichtste bij, maar vanaf daar wordt met minder vermogen uitgezonden dan vanaf Goes. Een overzicht daarvan staat op deze site. Ook Rotterdam Waalhaven gebruikt een hoger zendvermogen dan Vlaardingen. Voor het richten van de antenne is deze site handig.
de eerste werkte aardig de tweede werkte niet na aankliken zuid holland of zeeland gebeurt er niets
maar als ik moet inlogen op goes denk ik dat ik beter onder de bomen door kan proberen die staan namelijk gelijk in de tuin achter mij en er overheen gaat 20 tot 25 hoog zijn en anders rotterdam vroeger had ik op 1 ontvanger omroep zeeland en op de ander omroep west en stonden de mastjes ongeveer 5 meter uit elkaar en ongeveer 6 meter hoog
Reputatie 7
Badge +28
Wacht even de wijzigingen op 1 oktober in Zuid-Holland af. Misschien wordt uitrichten op Den Haag een optie.

Wat betreft de Funkè Yagi. Bij een aantal mensen op dit forum heeft die antenne een ontvangstverbetering opgeleverd van ongeveer 10 tot 15 procent. En dat kan net het verschil geven.

Heb je dit topic al gezien?
Reputatie 7
Badge +28
Het is 1 oktober 2019 geweest. Heb je al geprobeerd om op Den Haag uit te richten?