Beantwoord

Ontvangst Digitenne in Zeeland

  • 27 June 2019
  • 14 reacties
  • 1600 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4
Of zijn het dezelfde mensen die problemen oppakken?

icon

Beste antwoord door Bart_ 28 June 2019, 14:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Het is een andere afdeling, het zijn dus andere mensen.

Hier op het forum wordt er vrijwel altijd een oplossing gevonden. Er wordt in ieder geval meer moeite gedaan om tot een oplossing te komen.
Reputatie 7
Badge +20
Ha @John123 Op de afdeling webcare en het KPN Forum werken inderdaad verschillende mensen, het zijn niet dezelfde teams. Ik weet trouwens zeker dat de collega's via webcare ook hun uiterste best doen om problemen op te lossen. 😉
Reputatie 5
Badge +5
De zender uit Goes moet je in Vrouwenpolder gewoon kunnen ontvangen.ik weet niet wat voor ontvanger je hebt, maar zoek eens handmatig zenders op kanaal 54. Na 23 september op kanaal 21.
Het mogen dan wel verschillende teams zin, maar ze vertegenwoordigen wel hetzelfde bedrijf.

En ik zou het als leidinggevende schandalig vinden als een werknemer onder mijn leiding een dergelijk antwoord zou geven aan een klant die minimaal 210 euro per jaar betaalt om tijdens zijn vakantie op bepaalde momenten naar televisie wil kijken.
Reputatie 7
Badge +28
Ha @John123 Op de afdeling webcare en het KPN Forum werken inderdaad verschillende mensen, het zijn niet dezelfde teams. Ik weet trouwens zeker dat de collega's via webcare ook hun uiterste best doen om problemen op te lossen. ;-)

Hoi Bart,

Ik snap dat jij in jouw positie geen collega’s kunt afvallen.

Maar als niet-KPN’er ben ik van mening dat de webcare op Twitter zich er heel makkelijk vanaf heeft gemaakt.

Op dit forum is nu (toevallig???) ook een topic over Vrouwenpolder bezig. Daar wordt alles uit de kast gehaald om tot ontvangst te komen.
https://forum.kpn.com/digitenne-12/nieuwe-ontvanger-afhalen-475336#post783455

Want ontvangst in Vrouwenpolder is echt wel mogelijk.
Reputatie 7
Badge +20
Ha @TvG2016 en @Noordzee Ik zal inderdaad geen collega's afvallen, maar ik schreef mijn vorige bericht niet vanuit politieke correctheid. Ik weet zeker dat mijn collega's bij Webcare net zo veel moeite doen als elke andere afdeling om problemen op te lossen en dat ook heel goed doen. Ook al wil je het als bedrijf niet, er kunnen verschillende en soms onvolledige antwoorden worden gegeven op een vraag. Het is en blijft mensenwerk. Het ene antwoord zal soms beter of vollediger zijn dan het andere.

Daarbij -en dat raakt in mijn optiek meer de kern- is er op dit Forum veel kennis van ingewikkelde kwesties, zoals bijvoorbeeld het Digitenne-bereik op een specifieke locatie. Een aantal moderators heeft een bovengemiddelde kennis op dit gebied én we kunnen bouwen op de hulp van enkele zeer goed ingevoerde Forumleden. (You know who you are 😉 ) Zo kunnen dit soort zaken gesignaleerd, aangezwengeld en aangevuld worden. Van daaruit gezien kan ik me voorstellen dat je bij specifieke zaken op het Forum soms sneller een volledig antwoord kunt vinden dan via andere kanalen.
Reputatie 5
Badge +4
@Bart_ Ik vind dat advies om lekker vakantie te vieren zo gek nog niet i.p.v. met een antenne te lopen klooien🙂
Ik begrijp dat iemand zijn collega’s openlijk niet afschiet. Maar ik hoop dat achter de schermen dit soort antwoorden toch worden geëvalueerd. Ondanks dat het mensenwerk is en dat het wellicht minder belangrijk lijkt, worden dit soort uitspraken gedaan door iemand die bij KPN werkt. En ondanks dat het geen officiële woordvoering is, komt het voor meer dan 90 procent van de klanten wel over als ‘KPN zegt....’

En sorry, dan kan je dit antwoord echt niet geven. Stel je zomaar voor dat het per ongeluk iemand is die ziekelijk is of zonneallergie heeft. Dan is televisieontvangst wellicht heel belangrijk.

En ik kan je uit ervaring van deze week vertellen dat de ontvangst van Digitenne in Zeeland echt dramatisch is.
Reputatie 7
Badge +28

En ik kan je uit ervaring van deze week vertellen dat de ontvangst van Digitenne in Zeeland echt dramatisch is.



Op 24 september 2019 wordt de ontvangst van de NPO-zenders verbeterd als er wordt geswitcht van kanaal 54 naar kanaal 21.

Maar je hebt gelijk: Ik heb al is eerder bij KPN aangegeven dat er vier grote probleemgebieden in Nederland zijn qua ontvangst van Digitenne : Zuid-Friesland, Zuid-Oost Drenthe, Zuid-West Zeeland en het Noord-Oosten van de Achterhoek. In de rest van Nederland kun je met een goed geplaatste buitenantenne wel redelijk makkelijk beeld krijgen.
Maar daar gaan we al: goede ontvangst met een buitenantenne. En dit is al een flinke versobering van ontvangst.

Digitenne is ooit in de markt gezet als monkey prof product dat met het simpel plaatsen van een binnenantenne in 00 procent van Nederland ontvangen kan worden. Dit was ook mogelijk tot de omzetting naar DVB-T2.

En als de nieuwe ontvangstnorm nu een buitenantenne is dan moet KPN niet standaard bij de nieuwe ontvanger een binnenantenne maar een buitenantenne leveren. En zelfs dan is Digitenne minder interssant voor een deel van de Nederlanders dan voor de omzetting.
Reputatie 7
Badge +28
Ook voor de omzetting naar HD was er zeker niet overal ontvangst met een binnenantenne. Zelfs bij lange na niet. In Z-O Drenthe was/is er zelfs met een buitenantenne totaal geen ontvangst mogelijk.

Wel ben ik het met je eens dat de ontvangst na de switch moeilijker geworden is.

Maar de lopende frequentiewijzingen helpen wel voor een deel, ik ga er vanuit dat de belofte van Erik en Nadia ook uitgevoerd gaat worden.
Reputatie 7
Badge +28
@John123

Ik vermoed dat jouw topic een inspiratiebron is geweest voor dit artikel:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/aanhoudende-klachten-slechte-ontvangst-digitenne/

weggg

Reputatie 7
Badge +28

En het is zover : Er is ontvangst in het westen van Zeeland. De zendmast van Zoutelande is aangezet.Â