Beantwoord

Ontvangst Digitenne in Zeeland

  • 21 July 2019
  • 24 reacties
  • 1088 keer bekeken

Badge
Ik zit in zeeland en kan ineens geen ontvangst krijgen met digitenne, heb soms 2 tellen signaal ontvangst en daarna verdwijnt het
icon

Beste antwoord door Noordzee 21 July 2019, 10:16

Bekijk origineel

24 reacties

https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Helmes,

De ontvangst in bepaalde delen van Zeeland is niet optimaal. Met name het Zuid-Westen van Zeeland komt er bekaaid af.

Je hebt zeker een buitenantenne nodig. Als je die nog niet in gebruik hebt, kun je dat hier aangeven. Vaak stuurt KPN jou dan een buitenantenne op. Wat voor type antenne heb je nu in gebruik?

Verder kun je het volgende proberen:

1/ Zet de antenne zo hoog mogelijk
2/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
3/ Geef een opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
4/ Draai daarna de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.


@Moderator : Topic kan wat mij betreft overgezet worden naar Digitenne.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Helmes, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Het is helaas soms even net wat meer werk om de nieuwe Digitenne ontvanger goed aan de praat te krijgen. Bijvoorbeeld de antenne goed uitrichten, en zenders uitgebreid zoeken (zoals Noordzee al aangeeft). Verder is het handig om een antenne buiten te hebben hangen (Funke V5) om het beste signaal te krijgen.

Indien je die antenne nog niet hebt, stuur ik die met alle liefde op. Het wordt mij nog niet duidelijk of je, los van dat je geen beeld krijgt, ook een foutcode ervaart. Zou je dit nog even kunnen aangeven? Zo ja, welke foutcode je ervaart. En wil je ook jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer?
Reputatie 5
Badge +4
Dat is raar, digitenne is er voor heel Nederland.
Dat was me ook al opgevallen en had ik melding van gemaakt in een ander onderwerp.
Psja . . . .
Voor de verkoop kan alles, nadien . . .
Maar "nieuw netwerk" is wel een eufemistisch positief gedacht :-/

NB, hoe waar heb dit geluidsbestand vandaan ?
Reputatie 7
Badge +28
@KeesYagi

In het onderstaande topic van @John123 heeft Nadia toegezegd dat er een evaluatie gaat komen binnenkort. Ik heb Z-W Zeeland daar al genoemd als één van de vier probleemregio's. Wellicht heb jij ook nog een puntje voor die evaluatie. Meldt dat dan even hier aan Nadia:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/heeft-de-nieuwe-ontvanger-een-slechtere-onvangst-dan-de-oude-469873/index4.html#post793629

Dan kunnen we hier weer verder gaan om @Helmes te helpen aan ontvangst in Zeeland.
Reputatie 5
Badge +4
NB, hoe waar heb dit geluidsbestand vandaan ?
@KeesYagi vorige week net voor de piep van 7 uur op radio1. Gewoon gedownload en op maat geknipt.
Klaar voor de toekomst met het bewijs uit het verleden.
Reputatie 7
Badge +28
@Helmes : Ik zie dat het profiel is gevuld, waarvoor dank.

Maar wil je ook nog reageren op het onderstaande?:

Hallo Helmes,

De ontvangst in bepaalde delen van Zeeland is niet optimaal. Met name het Zuid-Westen van Zeeland komt er bekaaid af.

Je hebt zeker een buitenantenne nodig. Als je die nog niet in gebruik hebt, kun je dat hier aangeven. Vaak stuurt KPN jou dan een buitenantenne op. Wat voor type antenne heb je nu in gebruik?

Verder kun je het volgende proberen:

1/ Zet de antenne zo hoog mogelijk
2/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
3/ Geef een opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
4/ Draai daarna de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.


Wat voor type antenne heb je nu in gebruik?
Hebben deze tips geholpen?
Badge
Hallo Helmes,

De ontvangst in bepaalde delen van Zeeland is niet optimaal. Met name het Zuid-Westen van Zeeland komt er bekaaid af.

Je hebt zeker een buitenantenne nodig. Als je die nog niet in gebruik hebt, kun je dat hier aangeven. Vaak stuurt KPN jou dan een buitenantenne op. Wat voor type antenne heb je nu in gebruik?

Verder kun je het volgende proberen:

1/ Zet de antenne zo hoog mogelijk
2/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
3/ Geef een opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
4/ Draai daarna de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.


@Moderator : Topic kan wat mij betreft overgezet worden naar Digitenne.
Badge
Ik heb de standaard meegeleverde antenne, de rest van de opties al geprobeerd, kom momenteel niet verder dan 6 zenders met haperend beeld
Reputatie 7
Badge +28
DWil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer?

Want het is noodzakelijk om in Zeeland jouw antenne buiten te plaatsen. Susan kan jou dan een buitenmontageset opsturen.

Dit is de huidige antenne, de Funke V5:https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132722/digitenne-antenne-v5/?nextchapterfeed

Geef even aan als jij nu een ouder type hebt. Want je hebt zeker in Zeeland het nieuwste type antenne nodig. Die werkt beter dan oudere types.
Reputatie 7
Badge +21
@Helmes, is het een Funke V5 of heb je een oudere variant? Indien je een oudere variant hebt dan ruil ik hem graag om!

Verder zie ik graag het CAS-ID nummer in je profiel terugkomen zodat ik ook nog het een en ander kan controleren in ons systeem!
Waar in Zeeland (ongeveer) ?
Dat maakt nl nogal verschil, de enige zendmast staat in Goes, of evt Rotterdam als je "hoog" zit.
Reputatie 7
Badge +28
@Helmes
Wat voor antenne heb je nu?
Welke locatie zit je nu in Zeeland?
En wil je ook jouw Forum profiel aanvullen met het CAS-ID nummer?

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 7
Badge +28
@Helmes

Van KPN kun je de Funke V5 gratis krijgen, maar het is mij nog niet duidelijk of je die antenne al hebt. Dit is een foto van de Funke V5 met buitenmontageset:




Er zijn ook betere antennes, maar dan zal je zelf daarin moeten investeren. Deze antenne werkt bij een aantal forum-leden beter dan de Funke V5:

https://www.amazon.de/Funke-493910010-Outdoor-Antenne-YagiNX/dp/B01FDHM2MI/ref=sr_1_1?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&keywords=funke+yagi&qid=1560625409&s=gateway&sr=8-1

(Geen garantie...)
[h5]1 Bijlage[/h5]
Badge
Graag zou ik deze antenne dan willen proberen....wat moet ik daar voor doen?
Reputatie 7
Badge +28
Bedoel je de Funke V5?, de antenne van de foto.

Zet dan het CAS-ID nummer in jouw profiel zoals hierboven gevraagd is.

En geef hier dan een seintje.

Susan gaat de antenne plus buitenmontageset dan opsturen.

Als je de Funke Yagi bedoelt uit de link, die moet je zelf bestellen.
Reputatie 7
Badge +21
@Helmes, wanneer je de Funke V5 nog niet hebt kan ik die inderdaad opsturen met montageset! Zou je daarvoor je profiel nog wel wat verder willen aanvullen?
Reputatie 7
Badge +28
@Helmes
Graag zou ik deze antenne dan willen proberen....wat moet ik daar voor doen?

Wil je de Funke V5 van KPN? :
@Helmes, wanneer je de Funke V5 nog niet hebt kan ik die inderdaad opsturen met montageset! Zou je daarvoor je profiel nog wel wat verder willen aanvullen?

Of wil je de nog betere Funke Yagi?
Die moet je zelf bestellen via de door mij geplaatste link.

Wil je even duidelijkheid geven wat de bedoeling is?
Reputatie 7
Badge +21
@Helmes, ik heb helaas geen reactie meer gezien dus ik heb ook nog niks toegestuurd. Kan je aangeven of je de Funke V5 met montageset voor buiten wil ontvangen?
Badge
Ja dat wil ik graag maar ben nu op vakantie en heb daar dus nu niet zoveel meer aan...bij thuiskomst zal ik de gegevens even opzoeken
Reputatie 7
Badge +21
Geen enkel probleem! Dat had ik niet door 😉 Ik zal je verder niet meer storen in je vakantie! Ben je weer thuis en heb je tijd, dan meld je je maar weer in dit topic 🙂
Reputatie 7
Badge +28
@Helmes

Al terug van vakantie?

Wil je de nieuwe antenne binnen of buiten plaatsen? (Buiten plaatsen werkt beter!)
En zet dan het CAS-ID nummer in jouw profiel zoals hierboven gevraagd is.
Reputatie 7
Badge +28
@Helmes

Vandaag is de frequentie van de NPO-zenders gewijzigd in Zeeland.

Geen beeld meer? Dan even opnieuw (uitgebreid) zenders zoeken.

Reageer