Beantwoord

Ontvangst Digitenne wisselt

  • 14 July 2020
  • 31 reacties
  • 393 keer bekeken

Reputatie 1

Mijn zenders geven melding van geen goede signaal  ontvangst. De ontvanger staat buiten. Richten helpt wel, maar dan ontvang ik andere zenders weer niet. Is daar een oplossing voor?

m.v.g.

icon

Beste antwoord door Susan_ 23 July 2020, 09:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Mijn zenders geven melding van geen goede signaal  ontvangst. De ontvanger staat buiten. Richten helpt wel, maar dan ontvang ik andere zenders weer niet. Is daar een oplossing voor?

m.v.g.


Ben benieuwd wat voor type kastje je hebt. Ik ervaar exact hetzelfde probleem. De ontvangst is slechter dan ooit, veel hannesen met de antenne en als de zender het dan goed doet dan begint na verloop van tijd het weer te haperen en moet je weer schuiven. Een stand waarin alle zenders het goed doen, die bestaat niet. Ik zie ook het signaal heen en weer schieten van wat meer percentages naar geen en alles wat er tussen inzit. Ben vooral benieuwd naar het kastje omdat er 2 verschillende kastjes in omloop zijn, de ZXV7200 (of iets dergelijks) en een rebox kastje. De laatste zou het beter doen. Sta trouwens nu op het punt om het abonnement te stoppen en op de vrije 1-2-3-regionaal  over te gaan. Al zou ik graag ook nog de rebox proberen.

Reputatie 6
Badge +7

@Lordt Het lijkt erop dat je van 2 verschillende zendmasten ontvangt. In welke plaats woon je? Dan kunnen we je helpen de beste zendmast te vinden.

Daarnaast kan je beter de uitgebreid zender zoeken functie gebruiken dan de snelle zender zoekfunctie op provincie. Dus eerst terug naar fabrieksinstellingen en daarna via de uitgebreid zoekfunctie je zenders laten zoeken.

Reputatie 6
Badge +7

Ben vooral benieuwd naar het kastje omdat er 2 verschillende kastjes in omloop zijn, de ZXV7200 (of iets dergelijks) en een rebox kastje. De laatste zou het beter doen. Sta trouwens nu op het punt om het abonnement te stoppen en op de vrije 1-2-3-regionaal  over te gaan. Al zou ik graag ook nog de rebox proberen.

Is inderdaad uiterst irritant dat KPN hier niet beter op reageert met de Rebox ontvangers. :-(

Reputatie 1

Ik woon in Duiven.

Reputatie 7
Badge +28

@Lordt 

In Duiven moet je een prima signaal kunnen ontvangen. In sluit me verder aan bij @waltervl .

Richt de antenne richting Arnhem, ga dan eerst terug naar de fabrieksinstellingen en geef dan een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

Reputatie 4
Badge +2

Ben vooral benieuwd naar het kastje omdat er 2 verschillende kastjes in omloop zijn, de ZXV7200 (of iets dergelijks) en een rebox kastje. De laatste zou het beter doen. Sta trouwens nu op het punt om het abonnement te stoppen en op de vrije 1-2-3-regionaal  over te gaan. Al zou ik graag ook nog de rebox proberen.

Is inderdaad uiterst irritant dat KPN hier niet beter op reageert met de Rebox ontvangers. :-(

Misschien helpt het, ik denk dat ik gewoon eens ga bellen om te zien wat er mogelijk is.

 

Wat ik me afvraag, zijn er geen andere oplossingen mogelijk dan alleen deze twee kastjes. Een oplossing waar je ook met andere apparatuur uit kan.

Reputatie 7
Badge +28

@Lordt

In Duiven moet je een prima signaal kunnen ontvangen. In sluit me verder aan bij @waltervl .

Richt de antenne richting Arnhem, ga dan eerst terug naar de fabrieksinstellingen en geef dan een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

@Lordt 

Heeft dit geholpen?  Heb je nu beeld op alle zenders? 

Zo niet, wat voor type antenne heb je? 

Staan de antenne en de ontvanger niet te dicht bij een storingsbron? Denk dan bv aan een modem, een DAB+-radio of een LED-lamp? Want daar ontstaan die schommelingen in de ontvangst door…. 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Lordt, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik begrijp dat je een wisselende ervaring hebt met het signaal van Digitenne. Dat is natuurlijk niet fijn! Je wil gewoon stabiel televisie kijken, ongestoord. 

Heb je al kunnen kijken of er storingsbronnen zijn? En kan je, zoals Noordzee ook al uitvraagt, aangeven welke antenne je hebt? Is dit de Funke V5 of een andere versie? Een andere oplossing voor de kastjes is er niet, deze twee kastjes zijn er om Digitenne te bekijken. Meer of andere varianten hebben we niet hiervoor. 

Reputatie 1

Funke V5

Ontvangst is al beter. Maar er zijn zenders waarbij ik de ontvanger moet draaien om ze te kunnen ontvangen.

Reputatie 7
Badge +28

@Lordt

Wil je het volgende eens proberen? 

1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

3/ Richt de antenne bij op het signaal van NPO 1.

 

Lukt het zo? 

Het alternatief is om de antenne te richten naar Arnhem en dan te zoeken op de provincie Gelderland. 

 

Reputatie 1

Neen, dit lukt niet. Dat weer we ontvangst, dan valt de zender weer weg. Geen probleem met NPO 1, 2 en 3. Bij een bepaalde stand wel RTL 4, dan weer niet. Kan je aan de ontvanger liggen? Dat zelfde geldt voor de Duitse zenders.

Reputatie 7
Badge +28

@Lordt 

Als de Funke V5 antenne buiten staat, dan moet je in Duiven gewoon een goede ontvangst hebben. 

Natuurlijk is een FTA-ontvanger eventueel een alternatief wat prima zal werken voor de NPO-zenders, twee regionale zenders en een hele zwik Duitse zenders. 

Maar voordat je die stap zou overwegen, zou ik @Susan_ willen adviseren om een omruil van jouw ontvanger in te plannen. Want er zit wel eens een slecht presterende ontvanger tussen. En het is zonde om niet eerst een andere ontvanger uit te testen.  

 

 

Reputatie 1

Goed, laten we maar omruilen. Zien of dat de zaak oplost.

Reputatie 7
Badge +21

@Lordt met alle liefde wil ik dit voor je regelen. Maar hiervoor heb ik dan wel wat gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer (bij persoonlijke opmerkingen) en mij een seintje willen geven? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan regelen!

Reputatie 1

Ingevuld....

Reputatie 6
Badge +7

@Susan_ Maak er dan aub meteen een Rebox ontvanger van zoals @Lordt al heeft gevraagd.

Reputatie 7
Badge +21

@Lordt ik was eventjes afwezig, waarvoor mijn excuses! Ik heb een nieuwe ontvanger voor je aangevraagd. Morgen na 14.30 kan je de huidige ontvanger omruilen voor een nieuwe bij de Jumbo aan het Eilandplein 508 in Duiven. De huidige ontvanger graag even in een doos stoppen met stroomadapter (zonder antenne!) en op de doos het retouradres (KPN, antwoordnummer 10119, 2400VB Alphen aan den Rijn) en ordernummer schrijven (4078446). Je krijgt dan de nieuwe ontvanger mee bij het PostNL Locatie punt.

Ik heb helaas geen invloed op de variant die verstuurd wordt, dus dat is even afwachten.

Reputatie 1

Maar ik wil we graag weten wat ik terug krijg. Het is toch wel een HD ontvanger?

Reputatie 7
Badge +28

Het wordt zeker een HD-ontvanger. Een ZTE of een Rebox.

 

Reputatie 7
Badge +21

@Lordt, heb je inmiddels de ontvanger omgewisseld? En wat voor effect heeft dit gehad?

Reputatie 1

De ontvanger nog niet gekregen. Nog niet bij PostNL.

Reputatie 1

De ontvanger is binnen. Aangesloten en probleem is opgelost.

Dank je wel voor jullie hulp.

 

Reputatie 7
Badge +28

Dat is mooi nieuws. :thumbsup_tone3: En graag geholpen natuurlijk…. 

Reputatie 6
Badge +7

Goed nieuws @Lordt ! Welke ontvanger heb je nu gekregen, de zxv7200 of de Rebox?

Reputatie 1

Ik heb de zxv7200 ontvangen. Dezelfde als de vorige, alleen deze doet het wel goed.