Beantwoord

ontvangst nieuwe kastje digitenne slecht !

  • 26 March 2019
  • 24 reacties
  • 587 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
goedemorgen forumleden .vorige keer grandioos geholpen hier met mijn digitenne ,dus probeer het hier weer 🙂 sinds kort het nieuwe kastje zonder kaart .en nieuwe antenne .
ik heb geen hd tv ,maar toch alles aangesloten met meegeleverde tullip stekker op scart. daarna netjes update gedaan . en hopla beeld !! en mooi beeld ook .na een 20 min gekeken te hebben begon de ellende . sommige zenders prachtig beeld .maar anderen zenders spontaan weg of beeld slecht .wij zitten in buiten gebied net even onder Leeuwarden .
ligt het daaraan ? of ligt het aan het feit dat de antenne weer binnen staat ipv buiten ? en kan deze buiten ?waar ik met mijn oude digi zeer goed beeld had .
of kan en bestaat er een soort van signaal versterker ?die ook op dit kastje kan ?
op mijn oude buiten antenne werkt dit kastje nl niet .
bij voorbaat dank
ton ✌️
icon

Beste antwoord door Noordzee 10 June 2019, 14:26

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Hallo @ton haak

Leuk dat je er weer bent. De nieuwe Digitenne techniek is wat gevoeliger dan de oude, dat kan een reden zijn. maar op zich moet je gewoon goed beeld hebben, zeker als je onder Leeuwarden woont, vlakbij de tv toren.
Wat ik je aan kan raden:
Zender zoeken - uitgebreid zoeken (dus niet via provincie)
NPO zit op kanaal 40 in Leeuwarden.
Bij ontvangst de antenne dusdanig uitrichten dat het ontvangst balkje maximaal uitslaat.
Reputatie 7
Badge +28
Wat betreft je vraag over het mogelijk buiten plaatsen van je antenne : De Funke V5 kan je inderdaad buiten plaatsen met behulp van deze montageset:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed

Dat zal een flink betere ontvangst opleveren........
Reputatie 2
Badge
Hallo @ton haak

Leuk dat je er weer bent. De nieuwe Digitenne techniek is wat gevoeliger dan de oude, dat kan een reden zijn. maar op zich moet je gewoon goed beeld hebben, zeker als je onder Leeuwarden woont, vlakbij de tv toren.
Wat ik je aan kan raden:
Zender zoeken - uitgebreid zoeken (dus niet via provincie)
NPO zit op kanaal 40 in Leeuwarden.
Bij ontvangst de antenne dusdanig uitrichten dat het ontvangst balkje maximaal uitslaat.

we gaan het proberen dank je wel
👊
Reputatie 2
Badge
Wat betreft je vraag over het mogelijk buiten plaatsen van je antenne : De Funke V5 kan je inderdaad buiten plaatsen met behulp van deze montageset:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed

Dat zal een flink betere ontvangst opleveren........

ik heb nog buiten antenne liggen van de vorige keren ! ik dacht v5 met dat lullige beugeltje 😂 dus ga deze proberen . wat ik nou niet kan of wil begrijpen waarom KPN dit er niet gewoon bij leverde .ipv een binnen antenne ? waarom moet er weer geld verdiend worden over de rug van een aow er . heb even gekeken wat antenne kost en lullig beugeltje !! kpn veranderd toch ? had ook eerst gevraagd kost dit extra ? neeeeee hooor !!!! JA DUS WEL !!! 😡 maar in ieder geval jij bedankt noordzee🐟
Reputatie 7
Badge +16

we gaan het proberen dank je wel
👊

👊
Reputatie 7
Badge +28

Wat betreft je vraag over het mogelijk buiten plaatsen van je antenne : De Funke V5 kan je inderdaad buiten plaatsen met behulp van deze montageset:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed

Dat zal een flink betere ontvangst opleveren........
ik heb nog buiten antenne liggen van de vorige keren ! ik dacht v5 met dat lullige beugeltje 😂 dus ga deze proberen . wat ik nou niet kan of wil begrijpen waarom KPN dit er niet gewoon bij leverde .ipv een binnen antenne ? waarom moet er weer geld verdiend worden over de rug van een aow er . heb even gekeken wat antenne kost en lullig beugeltje !! kpn veranderd toch ? had ook eerst gevraagd kost dit extra ? neeeeee hooor !!!! JA DUS WEL !!! 😡 maar in ieder geval jij bedankt noordzee🐟



@ton haak

Hoe is de ontvangst nu je de antenne buiten hebt staan?

Zijn de problemen nu opgelost?
Reputatie 2
Badge
ik heb de kop van een oude schotel antenne afgehaald,en de KPN antenne daar op gemaakt ,op aanwijzingen oud marine man radar techniek , daarna nieuwe draad getrokken ,ook gedaan geen regio Friesland kiezen ,alle zenders die er waren probleemloos ontvangen in supermooi beeld.!!t ! het enigste is nog dat de zenders nu niet vast blijven staan !! 😥 iedere keer opnieuw instellen .geef niet gauw de moed op . maar dit is ergernis nr 1. ga iedere keer als ik daar ben aan de slag.🙏rust kalmte en veel geduld .krijgen nu aanbiedingen van maatschappij daar die kabel in buiten gebied gaat liggen voor internet en tv .dus ? wie weet. jammer dan voor kpn waar ik al jaaaaaaren lid van ben .😪
Reputatie 7
Badge +28
Ik weet niet of je de ontvanger altijd in Friesland hebt staan, of dat je de ontvanger meeneemt tussen huis en camping.

In dat laatste geval is het logisch dat je iedere keer een nieuwe opdracht zenders zoeken moet uitvoeren ( keuze uitgebreid zenderszoeken!)

Als je ontvanger op de camping laat staan heeft de ontvanger wel regelmatig een activatiesignaal nodig. Als de ontvanger bv drie weken niet gebruikt is, kan het zijn dat je niet direct beeld hebt. Maar dat signaal heb je dan al wel snel ontvangen als het goed is.

Maar eigenlijk is dit maar een klein probleempje. Het belangrijkste is dat je nu wel goed beeld hebt door het buiten plaatsen van de antenne.

En daarmee is de oplossing gevonden!

Geniet maar van de mooie beeldkwaliteit. Die kan trouwens nog veel beter als je een HD-tv neerzet met een HDMI-aansluiting.
Reputatie 2
Badge
ontvanger staat altijd daar in ons huis,als ik hem uitzet de tv ,moet ik gelijk de volgende dag ontvanger opnieuw laten zoeken !! dus iedere keer weer !!😂 geen klein probleem dus noordzee ,maar keer op keer ergernis. wat jammer ook dat er niemand van KPN techno dienst reageert.voor je bijna 70 euro per maand , !!! of om een uitleg te geven . niet echt service !!! valt mij zwaar tegen . wel leuk dat er op dit forum mensen zijn die mensen helpen 🤗😎👍blijft dit euvel ik toch even kijken bij een ander. mvg ton en bedankt voor je hulp.
Reputatie 7
Badge +28
Dit verhaal van jou maakt mij veel duidelijk. Het is niet normaal dat je iedere keer opnieuw de ontvanger moet opstarten.

De oplossing is het omruilen van de ontvanger. Want een ontvanger die normaal werkt heeft dit euvel niet.

Mogelijk wil @Erik_ of @Joran jou een nieuwe ontvanger toesturen?

Het is dan wel noodzakelijk dat je jouw profiel op dit forum volledig hebt gevuld. Zou je dus het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 2
Badge
thnx noordzee hier hebben we wat aan .zodra ik in Friesland ben zal ik dit opzoeken op het kastje ,en zal dit invullen hier .en geef jou seintje hoe dit allemaal is verlopen . tot nu toe heel erg bedankt voor alle moeite die je allemaal doet,zou bij de ptt service gaan werken !! dan hebben wij de service die wij klanten verdienen ,gr ton
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Ton, creatieve oplossing met het bevestigen van de buitenantenne :)

Als je een reactie stuurt zodra je je profiel hebt kunnen aanvullen zorg ik ervoor dat een omruilafspraak wordt ingepland. Je kunt dan de ontvanger omwisselen voor een nieuwe op een servicepunt in de buurt. Ik ga ervan uit dat het daarna allemaal een stuk prettiger werkt.
Reputatie 2
Badge
doen we noordzee .dank je voor al de moeite die je doet. ga a.s vrijdag naar Friesland neem kastje mee en dan naar Haarlem kpn .en wissel om !!hoop dat de ellende dan over is . dat met die schotelantenne kop verwisselen werkt perfect echt waar ,zonder ook geprobeerd werkt dan stuk minder. 👍🏻gr ton
Reputatie 7
Badge +28
Vergeet dan niet om de ontvanger weer mee terug te nemen naar Haarlem. Want het omwisselpunt zal bij jou thuis in de buurt zijn.

Let op: De antenne laten staan. De antenne heb je ook weer nodig bij de nieuwe ontvanger.
Reputatie 7
Badge +28
En laat het hier ook even weten 😉 Dan plan ik op korte termijn een omruilafspraak in.
Reputatie 2
Badge
En laat het hier ook even weten 😉 Dan plan ik op korte termijn een omruilafspraak in.
hoi joran heb geprobeerd om cas nr enz in te vullen ,gaat niet .nr ***. klant nr ook ? wil wel geven hier ? gr ton
Reputatie 7
Badge +28
Het cas is nummer kun je vullen in het veld opmerkingen. Voor klantnumner is een apart invoerveld.

Beiden even invullen.....
Reputatie 2
Badge
Het cas is nummer kun je vullen in het veld opmerkingen. Voor klantnumner is een apart invoerveld.

Beiden even invullen.....

begrijp ik ,,,, maar dat lukt niet !!tig keer geprobeerd noordzee.
Reputatie 7
Badge +28
Dan maar even hier melden. Daarna kan een moderator deze nummers even verplaatsen naar jouw profiel.
Reputatie 7
Badge +28
@Joran is toevallig nu aan het werk, zie ik.

Joran, heb jij even tijd om het CAS-ID-nummer en klantnummer te verplaatsen naar het profiel van @ton haak ? (Het CAS nummer staat hier een paar berichten boven.... )

(Het klantnummer zal zo wel hier geplaatst worden.)

Mogelijk heb je zelfs wel tijd om de ontvanger om te wisselen?
Reputatie 2
Badge
ik heb heb net joran prive bericht gestuurd met alle gegevens van mij noordzee. hoop dat hij het leest .grt ton
Reputatie 7
Badge +28
Vast wel !
Reputatie 7
Badge +28
Ik ben er nog en het wordt geregeld 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Zo te zien is het gelukt met omruilen Ton! We hebben in privébericht al even contact gehad. Je kunt de ontvanger direct even aansluiten (ook handig om vast te testen voor je weer naar Friesland gaat), dan blijft de ontvanger geactiveerd. Anders kunnen we de activatie ook later op afstand regelen. Ik ga ervan uit dat het probleem hiermee is opgelost, laat het vooral nog even weten!

Reageer