Beantwoord

Ontvangst sinds nieuwe Digitenne kast veel storing

  • 19 July 2019
  • 50 reacties
  • 1441 keer bekeken

Ik heb op de camping nooit problemen gehad met ontvangst nu ik een nieuw digitenne kast heb is de ontvangst niks bijna altijd storing of geen beeld hij vliegt van 100 naar 0 ik begrijp niet dat jullie zo een kast op de markt brengen zorg eerst dat het 100 procent goed is ?????

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Marina_ 22 August 2019, 08:48

Bekijk origineel

50 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Hannie01,

Vervelend dat de ontvangst zo slecht gaat!

Even een paar tips:

  1. Zet je antenne zo hoog mogelijk, als het even kan voor een raam.
  2. Nog beter is om de antenne buiten te plaatsen.
  3. Ga in het menu van je ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
  4. Doe daarna een nieuwe zenderzoekopdracht via de optie uitgebreid zenderzoeken.
  5. Als je een melding krijgt over een software-update, dan die uitvoeren...
  6. Probeer de antenne is wat te draaien, in het menu staat een signaalmeter.
Dan een paar vragen:
  1. Gebruik je al een buitenantenne?
  2. Hoe hoog is de signaalsterkte in je menu ?
En wat is jouw locatie/plaats van de camping ?
Reputatie 7
Badge +28
@Hannie01

Heb je de tips al geprobeerd?
Heb je daarnaast tijd om de vragen van mij te beantwoorden? Want dan kan ik jou beter verder helpen, mocht dat nog nodig zijn.
I heb gedaan wat adviseerde hoop dat het béter gaat ik zie het vanavond maar al vast bedankt grt Han
Nou ik heb je tips uitgevoerd maar de verbindingen blijven waardeloos asl je een vliegtuig hóórt aankomen heb ik al geen beeld daar had ik vroeger geen last van maar zo zijn er heel veel mensen op de camping met het zelfde probleem ze klagen allemaal dus kpn doe er iets AAN Grt Han
Reputatie 7
Badge +28
Ik neem aan dat je op de camping de antenne buiten hebt gezet.
Wat voor type antenne gebruik je?
Heb je nog zo'n oude haaienvin of heb je al het nieuwste type antenne?
Het nieuwste type antenne (Funke V5) is beter bestand tegen externe storingen. Ik adviseer jou dus om die antenne te gaan gebruiken. Een moderator wil jou die vast wel kosteloos opsturen.

Twijfel je aan het type antenne wat je nu hebt? Hier staan wat foto's:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/betere-antenne-nodig-voor-digitenne-er-zijn-verschillende-mogelijkheden-476099
Nou ik heb de funke v5 en waar ik hem neer plant het blijf RUK GEWOON ELKE DAG STORING HET GAAT OP TEN DUUR ERG IRRITEREN
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Hannie01, Dat is nooit de bedoeling. Kun je aangeven of je al gebruik maakt van een buitenantenne, hoe hoog is de signaalsterkte in je menu ? En wat is jouw locatie/plaats van de camping? Dan kunnen we je nog wat tips geven.
Ik had gisteravond ook opeens veel storingen. Opnieuw zenders gezocht, uitgebreid zoeken, en weer 100% en geen storingen meer. Vind het wel raar, dat dit zomaar ineens optreedt.
Reputatie 7
Badge +28
@Hannie01

In welke plaats staat jouw camping?
Zet je jouw antenne buiten neer op een zo hoog mogelijke plek?
Het vervelende is dat een aantal zenders vast op 100 procent blijft en de rest schommelt van 64 t/m 0 procent zoals Veronica blijft staan maar net 5 valt weg en zo zijn er meer zenders en daar had ik met het oude kastje geen problemen mee ?????
Ik sta op camping bakkum en hij staat 1 meter boven mijn caravan!!!
Reputatie 7
Badge +28
Er loopt hier ook nog een ander topic van iemand op de camping te Bakkum.

Je krijgt van mij hetzelfde advies: Koop deze antenne:
https://www.amazon.de/Funke-493910010-Outdoor-Antenne-YagiNX/dp/B01FDHM2MI/ref=sr_1_1?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&keywords=funke+yagi&qid=1560625409&s=gateway&sr=8-1

Andere mensen hier op het forum kregen daar een betere ontvangst mee. Alleen kan ik dat natuurlijk niet garanderen.
Dus het komt hier op neer dat ik het probleem van kpn moet gaan oplossen door een antenne van 50 euro te kopen terwijl ik nooit een probleem had ik vind dit een beetje vreemd. Als ik een auto koop en ik heb een motor probleem zegt de dealer toch ook niet uw moet een andere motor kopen dan rijd hij weer prima ??????
Reputatie 7
Badge +28
Hannie, je moet niets. Het is maar een advies.

Het is maar net hoe belangrijk het voor jou is om op de camping naar Veronica en Net 5 te kunnen kijken.

Er is ook een gratis alternatief: Koop een FTA-ontvanger voor ongeveer 30 euro en kijk alleen nog naar naar NPO 1/2/3 en TV NH. Daar ga je geen storing op krijgen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Hannie01, Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Kun je jouw CAS-ID nummer van je tv-ontvanger toevoegen aan opmerkingen? Dan ga ik kijken wat we hier nog aan kunnen doen.
Reputatie 5
Badge +5
Marina,

Waarschijnlijk kan je hier weinig aan doen.
Een Yagi antenne zoals Noordzee al opmerkte is de beste oplossing. KPN moet eens duidelijk maken dat de ontvangst met de door KPN geleverde antenne's gewoon niet in heel Nederland mogelijk is.
Kijk eens op oude foto's uit de jaren 60 en je ziet dat vrijwel iedereen zo'n Yagi antenne op het dak had staan. En of het nou analoge tv is of DVBT2, de radiogolven zijn zich in de loop der jaren echt niet anders gaan gedragen.
Reputatie 5
Badge +5
Aanvullend,
Door de huidige weersomstandigheden komen radio en tv signalen veel verder dan normaal.
Het is best mogelijk dat buitenlandse zenders storen op de Nederlandse zenders. Vroeger met de analoge tv zag je dan twee beelden door elkaar heen.
Postcode **** **
En niet alleen ik maar iedereen op de camping heeft het probleem
M.v.g.
H.Morsink
( ps ik hoop dat jullie het probleem kunnen oplossen)

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy, toegevoegd aan forumprofiel
Reputatie 7
Badge +28
Helaas Kan ik jouw postcode niet zien. @Marina_ wel en mogelijk kan zij jouw regio verklappen, want dan kan ik wat beter reageren.
Reputatie 7
Badge +19
@Noordzee, Camping en thuisadres bevinden zich in de regio Noord-Holland. @Hannie01 Ik lees dat je de antenne al een meter boven de camper hebt staan. Dat is een goed begin, maar is het mogelijk om de antenne nog hoger te plaatsen?
Reputatie 7
Badge +28
Er loopt hier ook nog een ander topic van iemand op de camping te Bakkum.

Je krijgt van mij hetzelfde advies: Koop deze antenne:
https://www.amazon.de/Funke-493910010-Outdoor-Antenne-YagiNX/dp/B01FDHM2MI/ref=sr_1_1?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&keywords=funke+yagi&qid=1560625409&s=gateway&sr=8-1

Andere mensen hier op het forum kregen daar een betere ontvangst mee. Alleen kan ik dat natuurlijk niet garanderen.



@Hannie01

Heb je nog nagedacht over het aanschaffen van deze antenne?

Is de ontvangst nu nog steeds slecht?, nu het weer langzamerhand iets minder extreem wordt.
Reputatie 6
Badge +4
Jammer dat het zo ver weg is, ik had het graag zelf gezien. Vind het een interessant topic en ook opvallend dat er op dezelfde camping meer klachten zijn.
Precies, dat dacht ik ook al, er moet toch echt iets fundamenteels aan de hand zijn.

(ik ken wel iemand op die camping trouwens maar die zal geen digitenne hebben vermoed ik zo)
Reputatie 6
Badge +4
Misschien heeft een andere forummer hier een hint naar dat fundamentele gegeven. Ernest de Groot ontdekte dat de ontvangst slechter werd bij de HD instelling 1080 ten opzichte van 576 SD.

Dit is heel interessant maar er is meer ervaring nodig om er een conclusie aan te verbinden. Zelf heb ik ooit gemerkt dat mijn Technisat DVB-T ontvanger lichte UHF ether storing produceerde op de antenne 2 meter erboven. Dit ontdekte ik dmv twee ontvangers die via dezelfde antenne keken. Ik heb het toen verbeterd door een reflector deel van een yagi op de kast te leggen boven die ontvanger.
Het is geen probleem om zo een antenne aan te schaffen maar er is geen garantie dat ik dan goeden ontvangst heb .en ik vind dat dit een probleem van de kpn is laten hun ze er mijn maar een opsturen om te proberen dit lijkt mij een beter plan want de kpn zadelt ons op me met hun probleem ik betaal nu bijna 200 euro per jaar voor slecht beeld 😂😂😂

Reageer