Beantwoord

Ontvangst sinds nieuwe Digitenne kast veel storing

  • 19 July 2019
  • 50 reacties
  • 1441 keer bekeken

Ik heb op de camping nooit problemen gehad met ontvangst nu ik een nieuw digitenne kast heb is de ontvangst niks bijna altijd storing of geen beeld hij vliegt van 100 naar 0 ik begrijp niet dat jullie zo een kast op de markt brengen zorg eerst dat het 100 procent goed is ?????

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Marina_ 22 August 2019, 08:48

Bekijk origineel

50 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Ik snap heel goed wat je zegt. Maar KPN heeft alleen de Funke V5 in het assortiment.

@Marina_ kan verder naar jou reageren namens KPN.
Reputatie 7
Badge +19
@Hannie01 en @Noordzee, Ik had al gereageerd, maar zie geen reactie daarop. Mijn advies was om de antenne toch nog hoger te plaatsen en kijken hoe het dan gaat. Daarnaast heb ik het bij ons intern doorgegeven. We zien dat op de camping de ontvangst binnen niet goed is. Daarom adviseren we in eerste instantie aan iedereen om de antenne buiten te plaatsen i.c.m. een montageset. Als de ontvangt dan niet goed is, is het te proberen om de antenne hoger te plaatsen. Werkt dit ook niet of is dit geen optie, hoor ik het graag en koppel ik dit weer terug :)

@Hannie01, Mocht je iemand op de camping spreken die deze problemen ook ervaart, mag je ze ook verwijzen naar dit topic. Als ze een forumaccount aanmaken en hun gegevens invullen in het profiel(klantnummer, CAS-ID en type antenne), kan ik een (kleine) inventarisatie maken.
Reputatie 6
Badge +4
Ik heb even gekeken naar de afstanden tot de zendmasten voor een camping in Bakkum. Dat is nog een eindje naar links van de plaats en ook nog iets verder van de zendmasten.

Alkmaar 11 kilometer
Wormer 13 kilometer

Twee kansen op iets meer dan steenworp afstand. In eerste instantie had ik willen schrijven dat moet toch gemakkelijk lukken met een V5. Als ik echter ga spitten in oude tabellen met diagrammen van deze zenders dan zie ik voor beide masten behoorlijke afname van vermogen in die richting behalve kanaal 49 van Wormer?? Ik heb geen idee waarom en of die informatie nog klopt (hoewel er geen zendantennes zijn omgebouwd?). Ook weet ik niet wat het effect op het zendbereik is.

Maar even een heel ander punt van aandacht: De uitzend kanalen van Alkmaar en Wormer zijn (nu nog) verschillend! Wordt er wel op de best te ontvangen zender gekeken? Anders de kanalen handmatig instellen?

Voor zendlocaties en afstand kijkt ik op onderstaande site, daar is ook het terrein pad te bekijken dus of er heuvels e.d. tussen zitten.

https://www.dvbtmap.eu/mapdistance.html
Reputatie 6
Badge +4
Kanalen Alkmaar (is al definitief): 36, 23, 47, 44, 34 (NPO)

Kanalen Wormer (wijzigt 17-09): 49, 57, 24, 27, 39 (NPO)

Let op: Na 17-09 worden dit andere kanalen dan Alkmaar, zie: https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235

En klik dan op toon inhoud.
Reputatie 7
Badge +28
@DVB-T combiner

Als je precies tussen twee zendmasten inzit, werkt de optie uitgebreid zenders zoeken het beste. De ontvanger pakt dan per mux (RTS) het sterkste signaal.

Maar Hannie01 had in het begin van dit topic al aangegeven dat dat niet de oplossing was.
Reputatie 6
Badge +4
@DVB-T combiner

Als je precies tussen twee zendmasten inzit, werkt de optie uitgebreid zenders zoeken het beste. De ontvanger pakt dan per mux (RTS) het sterkste signaal.

Maar Hannie01 had in het begin van dit topic al aangegeven dat dat niet de oplossing was.

Oh ik ken die ontvanger niet en weet dus ook niet dat deze functionaliteit zo is gebouwd.

Nu schrijf je per mux dus hij kiest letterlijk per mux de beste? 100% zeker? Nu ben ik wat achterdochtig want ik heb dat niet zelf gecontroleerd. Er gaat ook iets niet goed dus moet het duidelijk zijn wat er wel en niet werkt.

Ik zou (persoonlijk) handmatig per kanaal nagaan welke het beste werkt, dan kun je de antenne ook per kanaal optimaal richten immers. Is wat meer werk maar levert ook meer inzicht op..
Reputatie 7
Badge +28
@Hannie01 Ik lees dat je de antenne al een meter boven de camper hebt staan. Dat is een goed begin, maar is het mogelijk om de antenne nog hoger te plaatsen?


@Hannie01 Heb je de antenne inmiddels hoger gezet? Marina (en anderen ook) wacht op jouw antwoord.

@DVB-T combiner :
Ja, "uitgebreid zoeken" zoekt per mux het sterkste signaal.
marina
ik ben twee dagen niet op de camping maar ga het morgen proberen je hoort van me ???
Reputatie 7
Badge +28
marina
ik ben twee dagen niet op de camping maar ga het morgen proberen je hoort van me ???


En probeer dan verschillende richtingen van de antenne. Net zo lang totdat je een maximale signaalsterkte bereikt.
Hoi Noordzee ik kan draai wat ik wil maar sommige zenders geven 100 en anderen schommel tussen 65 en 18 en 0 procent???
Reputatie 7
Badge +28
Ja OK , dat is duidelijk.

Maar heb je de antenne ook hoger gezet, zoals @Marina_ vroeg?

@Hannie01 Ik lees dat je de antenne al een meter boven de camper hebt staan. Dat is een goed begin, maar is het mogelijk om de antenne nog hoger te plaatsen?
Reputatie 7
Badge +28
@Hannie01

Ik heb niet het idee dat we heel erg veel opschieten met het probleem van de slechte ontvangst bij jou op de camping.

Als je niet wilt investeren in een betere antenne, heb ik eigelijk nog maar één andere oplossing voor jou. Koop een FTA-ontvanger en kijk dan ongestoord naar alleen NPO 1/2/3 en de TV-Noord-Holland.

Meer daarover:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354
Ik begrijp uit jouw woorden dat het probleem in de antenne zit dus ik en achthonderd ander camping gasten moeten het probleempje van kpn oplossen door het aanschaffen van een antenne maar heb geen zekerheid dat het werkt ???
Reputatie 7
Badge +28
Je leest steeds niet wat er gezegd wordt en gevraagd wordt. IK heb het nu niet meer over een nieuwe antenne, maar over een andere ontvanger. Dit omdat je niet wilt investeren.

Maar je hebt ook nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag van Marina:


@Hannie01 Ik lees dat je de antenne al een meter boven de camper hebt staan. Dat is een goed begin, maar is het mogelijk om de antenne nog hoger te plaatsen?
En jij weet niet wat het probleem is je geeft je uit voor expert maar je lult maar wat als je het zo goed weet kom dan eens langs dan mag je het zelf zien en proberen bij mij en nog achthonderd camping gasten of ben je aandeel houder van die antenne fabrikant ???? En ja ik heb van alles geprobeerd
Reputatie 7
Badge +28
En ja ik heb van alles geprobeerd

Dan laat ik het nu weer over aan Marina.
En nog iets wij zijn klanten van kpn dus kpn moet investeren in goed materiaal voor zijn klanten en niet anders om eerst kijken of het 100 procent werkt en dan op de markt brengen lijkt ons
Reputatie 7
Badge +28
@Hannie01 Ik lees dat je de antenne al een meter boven de camper hebt staan. Dat is een goed begin, maar is het mogelijk om de antenne nog hoger te plaatsen?



Als je nu eens schrijft "Ja, ik heb de antenne drie meter hoger geplaatst". Dan kan Marina jou verder helpen. Maar je geeft nog steeds geen antwoord op de vraag van Marina. Of heb je de antenne soms nog niet hoger geplaatst?
Volgens mij kan ik de antenne geen die meter boven mijn caravan plaatsen op de eerste plaats is het kabeltje wat er bij geleverd word niet zo lang en ik zit dan in de bomen en dan vang ik ook niks dus zeg het maar maar hij staat nu ruim 1meter50 boven mijn caravan???
Reputatie 7
Badge +28
Bedankt voor jouw reactie. Zodra Marina weer aan het werk is, kan ze jou nu verder helpen.
Reputatie 7
Badge +19
@Hannie01, Noordzee probeert je te helpen. Wel of geen aandelen bij de fabrikant, het is goed advies en ook nog eens goed bedoeld. In dit topic lees ik dat Digitenne mogelijk is op de camping. Ook deze klant is het gelukt met dit advies van Noordzee. Dus het is het overwegen waard. Dat het moet werken met onze antenne's(i.c.m. montageset) ben ik met je eens. Dit koppel ik intern terug met het bericht dat het voor veel klanten op de camping nog steeds niet werkt. Mocht ik iets van ze horen, waar jullie baat bij hebben laat ik het meteen weten.
Reputatie 7
Badge +28
Volgens mij kan ik de antenne geen die meter boven mijn caravan plaatsen op de eerste plaats is het kabeltje wat er bij geleverd word niet zo lang en ik zit dan in de bomen en dan vang ik ook niks dus zeg het maar maar hij staat nu ruim 1meter50 boven mijn caravan???

@Hannie01

Ik ben bang dat die bomen bij jou voor de problemen zorgen.

Als het echt niet op te lossen is, dan zou je kunnen overwegen om alleen een ontvanger te nemen waar je mee naar NPO 1/2/3 en TV-Noord-Holland kunt kijken op de camping. Want beter dat dan helemaal geen ontvangst.

Een XORO 7619 ontvangt veel beter dan jouw huidige ontvanger. Probeer het eens uit:
https://www.amazon.de/Xoro-HRM-7619-Receiver-Mediaplayer/dp/B01N0O6OUI/ref=pd_lpo_sbs_504_t_0?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=TD2P02P5F6M5MPEEZP7T
Reputatie 7
Badge +19
Hoe gaat het nu @Hannie01.? Als dit niet werkt, koppel ik het weer terug. Het wordt in ieder geval meegenomen de keten in en ze gaan uitzoeken hoe en of jullie op de camping beter signaal kunnen krijgen. Hoe lang dit gaat duren, durf ik niet te zeggen. Zodra ik iets hoor, deel ik het met je.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Hannie01, Ze hebben het signaal rondom de camping onder de loep genomen. Ze hebben alle masten na laten kijken en die staan technisch allemaal goed. We kunnen niet meer vermogen genereren en zitten daar aan de max. Een Funke V5 Antenne i.c.m. een montageset zou ervoor moeten zorgen dat het signaal goed is. Daarnaast blijven we bij het advies om de antenne zo hoog mogelijk te plaatsen. Mocht je hier nog vragen over hebben, laat het vooral weten!
Reputatie 7
Badge +28
@Hannie01

Vanwege de huidige problemen op dit forum met links nu de link naar de XORO 7619 op een andere manier:

Link naar XORO 7619


Volgens mij kan ik de antenne geen die meter boven mijn caravan plaatsen op de eerste plaats is het kabeltje wat er bij geleverd word niet zo lang en ik zit dan in de bomen en dan vang ik ook niks dus zeg het maar maar hij staat nu ruim 1meter50 boven mijn caravan???@Hannie01

Ik ben bang dat die bomen bij jou voor de problemen zorgen.

Als het echt niet op te lossen is, dan zou je kunnen overwegen om alleen een ontvanger te nemen waar je mee naar NPO 1/2/3 en TV-Noord-Holland kunt kijken op de camping. Want beter dat dan helemaal geen ontvangst.

Een XORO 7619 ontvangt veel beter dan jouw huidige ontvanger. Probeer het eens uit:

Reageer