Beantwoord

Ontzettend ontevreden over KPN digitenne

  • 8 May 2019
  • 18 reacties
  • 385 keer bekeken

Al sinds we een nieuw kastje en digitenne. Moesten aanschaffen in december, heb ik constant problemen met het ontvangst en geen bereik met tv. Ik ben nog meer aan het bellen en chatten met kpn dan dat ik daadwerkelijk een werkende tv heb. Ook de oplossingen zoals nieuwe antenne, nieuwe kabel kopen, etc. Etc werken slecht. Ik ben erg ontevreden over hoe dit allemaal gaat.
icon

Beste antwoord door Noordzee 10 May 2019, 14:45

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Hallo @93eg welkom!

Dat is flink balen zeg.
De nieuwe norm voor Digitenne is inderdaad wat gevoeliger voor ontvangst. Waar heb je de antenne geplaatst? Indien mogelijk adviseer ik je hem hoger of, beter nog, buiten te plaatsen. KPN levert montage sets om hem aan de muur te kunnen plaatsen.
Beste @giant20001
Beste @Giant2000,
Dank voor u bericht. Zoals u in het berichtje heeft kunnen lezen heb ik al heel vaak contact gehad en alle stappen doorlopen, nieuwe kastjes en antennes gekregen en zelfs ook buiten montage kabel aangeschaft etc. Er zal vast nog wel een of ander product zijn dat mogelijk helpt, maar er verandert niets aan mijn ontevredenheid over kpn digitenne. De tijd die ik hiermee al kwijt geweest ben is echt bizar.
Dank in ieder geval voor het meedenken 🙂
Reputatie 7
Badge +16
Ik hoop dat KPN een oplossing voor je heeft, want je betaalt natuurlijk alleen voor een product dat 100% werkt.
Reputatie 5
Badge +4
Het ligt echt niet aan de nieuwe norm ! Ik ontvang hier in NH nog de oude norm.Maar KPN denkt de klanten een waardeloze ontvanger te verhuren en geloofd dat ze dan ook nog tevreden zijn. De nieuwe ontvanger is gewoon erg slecht ,krijg met moeite 53% signaalsterkte is dus erg kritisch want met 50% stoort het beeld. Mijn Toffield TF5300K heeft 98% signaal met dezelfde antenne,op de zelfde plek !!! Ook in Friesland waar ik in de caravan mijn 2e ontvanger heb en reeds op DVB-T2 is het om te huilen. Het probleem is echter dat KPN monopolist is en denkt hier mee weg te komen.Ik denk dat Kassa en Radar hier de handen aan vol krijgt. Waar kan ik mijn faktuur voor de uren antenne trimmen trouwens naar toe sturen dat zijn al menig uurtjes!
Reputatie 7
Badge +28
@93eg

Zou je jouw woonplaats willen vermelden? Want dan kan ik kijken of ik je nog een aanvullend advies kan geven. Nog beter is om jouw profiel op deze website te vullen. Want dan kan een moderator wellicht ook iets voor jou betekenen.
Nijmegen 😉
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @93eg Als eerste is het erg jammer dat je én problemen met je ontvangst hebt én dat je al zoveel tijd kwijt bent geraakt aan het goed werkend krijgen van aansluiting. Ik kan inderdaad zien dat je het nodige contact achter de rug hebt. Bij de nieuwe ontvangers is het zaak de antenne zorgvuldig uit te richten. Je hebt de antenne inmiddels buiten en zo hoog mogelijk geplaatst?
Jep. Hij hangt op ongeveer 2,50m hoogte buiten. Ik ontvang nogsteeds geen rtl 4 en 5 bijvoorbeeld en tijdens de voetbal wedstrijden deze week heb ik 2x opnieuw zenders moeten zoeken omdat het bereik wegviel .
Reputatie 7
Badge +28
In Nijmegen staat nota bene een zendmast, dus dan is het raar dat je geen goede ontvangst kunt krijgen.

Zou je het voor de zekerheid het volgende is willen proberen?

  1. Ontvanger even helemaal van de stroom af.
  2. Kabels goed vastmaken.
  3. Ontvanger weer aan.
  4. In het menu terug naar de fabrieksinstelingen.
  5. Software-update uitvoeren indien daarom gevraagd wordt.
  6. Zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

RTL 4 en RTL 5 worden uitgezonden via kanaal 42. Je zou (na het doorlopen van bovengenoemde stappen) de richting van jouw antenne kunnen afstellen aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Verder is het van belang dat je jouw ontvanger niet in de directe omgeving heb staan van andere elektrische apparatuur. Dus niet b.v. bovenop een modem of andere storingsbronnen.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Evelien,

Hebben de hierboven genoemde stappen nog een verbetering opgeleverd?
Fijn dat u hierbij meedenkt. Ik heb dit natuurlijk ook al eerder geprobeerd bij andere gesprekken aan de telefoon met medewerkers een poos geleden. Dit kan ik natuurlijk binnenkort nogmaals proberen, heb ik tot nu toe niet gedaan. Fijn dat er meegedacht wordt, maar het lijkt me niet dat deze berichten sturen via een forum met allerlei nieuwe tips jullie manier van communicatie met klanten is die ontevreden zijn ofwel?
Reputatie 7
Badge +28
Ik ben geen medewerker van KPN, maar ik vind het wel leuk om klanten te helpen aan een goede TV-ontvangst.

Aan de hand van het doorlopen van de door mij beschreven stappen, kan het probleem opgelost zijn. Of KPN gaat iets aan de hardware vervangen als het probleem onverhoopt niet opgelost is.

Want nogmaals : Als jij in Nijmegen woont moet ontvangst geen enkel probleem zijn, aangezien in jouw stad een zendmast staat. Maar dan moet de apparatuur wel goed werken, vandaar mijn vraag om is wat tips uit te proberen.
Ik zal het binnenkort als ik weer thuis ben nog eens proberen, dank voor de hulp 😉
Reputatie 7
Badge +20
Fijn dat u hierbij meedenkt. Ik heb dit natuurlijk ook al eerder geprobeerd bij andere gesprekken aan de telefoon met medewerkers een poos geleden. Dit kan ik natuurlijk binnenkort nogmaals proberen, heb ik tot nu toe niet gedaan. Fijn dat er meegedacht wordt, maar het lijkt me niet dat deze berichten sturen via een forum met allerlei nieuwe tips jullie manier van communicatie met klanten is die ontevreden zijn ofwel?
Hallo @93eg Op dit Forum tref je zowel klanten als medewerkers van KPN aan. We proberen allemaal andere klanten te helpen bij vragen en het oplossen van problemen. Noordzee is een klant, net als jij, en heeft bijzonder veel kijk op Digitenne. Vandaar zijn berichten. Ik ben een medewerker van KPN en als het nodig is zal ik zeker inspringen. Je kunt mij of mijn collega's altijd aanschieten. Vooralsnog ben ik erg benieuwd naar wat er gebeurt als je de tips van Noordzee hebt uitgeprobeerd. Als het niet helpt kijken we uiteraard verder.
Reputatie 7
Badge +28
Ik zal het binnenkort als ik weer thuis ben nog eens proberen, dank voor de hulp ;)

Laat je nog even weten wat het resultaat is?
Reputatie 7
Badge +28
@93eg

Ben je inmiddels alweer thuis? Is het gelukt met de gegeven tips?
Reputatie 7
Badge +28
@93eg

We horen je niet meer, mag ik aannemen dat het nu gelukt is met deze tips?

In Nijmegen staat nota bene een zendmast, dus dan is het raar dat je geen goede ontvangst kunt krijgen.

Zou je het voor de zekerheid het volgende is willen proberen?

  1. Ontvanger even helemaal van de stroom af.
  2. Kabels goed vastmaken.
  3. Ontvanger weer aan.
  4. In het menu terug naar de fabrieksinstelingen.
  5. Software-update uitvoeren indien daarom gevraagd wordt.
  6. Zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
RTL 4 en RTL 5 worden uitgezonden via kanaal 42. Je zou (na het doorlopen van bovengenoemde stappen) de richting van jouw antenne kunnen afstellen aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Verder is het van belang dat je jouw ontvanger niet in de directe omgeving heb staan van andere elektrische apparatuur. Dus niet b.v. bovenop een modem of andere storingsbronnen.

Reageer