Beantwoord

Opeens geen Flevoland en Gelderland meer

  • 11 July 2019
  • 4 reacties
  • 111 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4
Direct na de omwisseling naar HD had ik met mijn Xoro ontvangertje npo1,2,3 en 5 regionalen. NH, Utrecht, Flevo, Gelderland en TVWest.
Sinds gisteren zijn Flevo en Gelderland weggevallen.
Handmatig op elk kanaal gezocht maar spoorloos verdwenen.
Locatie is Eemnes, het centraalste plekje van Nederland.
Op kanaal 26 en 42 is niets meer te vinden terwijl dat daar uitgezonden zou moeten worden.
icon

Beste antwoord door John123 11 July 2019, 22:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @John123

Sommige zenders zijn gewijzigd van frequentie, zou je de zenders nog eens willen zoeken? Maar dan op "uitgebreid zoeken" zetten. 🙂
Reputatie 7
Badge +28
@John123

In Eemnes is een grote kans op ontvangst van Omroep Flevoland en Omroep Gelderland.
Deze zenders zitten (alleen) op kanaal 26. Dus niet op 42.

Wil je deze zenders ontvangen? Dan is het raadzaam om jouw antenne uit berichten op b.v. Lelystad.
Dus even wat experimenteren met jouw antenne. Gebruik daarvoor de signaalmeter op jouw XoRo.
(Kan je de antenne niet wat hoger zetten?)

Want heb je nu 0% op kanaal 26? Dat moet beter kunnen!

@Dennis Schreve : Het menu van een XoRo werkt heel anders dan de KPN-ontvangers.
Reputatie 7
Badge +22
@Dennis Schreve : Het menu van een XoRo werkt heel anders dan de KPN-ontvangers.
Oeps! 🙈 dat had ik even over het hoofd gezien dat het om een XoRo ontvanger ging! 😉
Reputatie 5
Badge +4
Na opnieuw op kanaal 26 te hebben gezocht opeens wel ontvangst en Flevo en Gelderland zijn weer terug. Zal wel een opstartprobleempje van kpn zijn geweest.
Opgelost!