Beantwoord

Oplossing Digitenne code 8888

  • 20 February 2019
  • 18 reacties
  • 5676 keer bekeken

Badge
Geen beeld op tv scherm, code 8888 op de tv-ontvanger ZXV-7200.
Mijn tv heeft geen HDMI poort, is aangesloten met Scart kabel + adapter.

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 21 February 2019, 16:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Ik neem aan dat je de tv met diens eigen afst.bed. op de scart-ingang hebt gezet??? Dat gaat niet meer automatisch met de nieuwe ontvanger.
Badge
Hallo PeterG

De tv staat staat op de scart-ingang, maar de nieuwe ontvanger reageert nergens op alleen (aan en uit} en met de code 8888

Ik heb nog een oude ontvanger met kaart liggen, als ik die aansluit heb ik direct verbinding met Digitenne heb dan wel geen beeld omdat de kaart niet meer werkt, maar kan het menu volledig bedienen.
Daarom vind ik het vreemd dat de nieuwe ontvanger niet werkt?
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Dick DH, welkom! Heb je al eens geprobeerd om de nieuwe ontvanger met de bijgeleverde tulpstekkers aan te sluiten? Dat is dé oplossing als het met de SCART en adapter niet werkt.
Badge
Hallo Marcia, De nieuwe ontvanger IS aangesloten met de bijgeleverde tulpstekkers naar de tv. De kabels zijn allemaal goed aangesloten, en de antenne werkt ook. Maar op het tv scherm is geen teken van leven haha.
Reputatie 7
Badge +30
Sorry, goeie verwarring van mijn kant! Sluit je de oude ontvanger met dezelfde kabels aan? Dan zou 't daar niet aan liggen en wil ik je een nieuwe ontvanger sturen. Dat wil ik wel even dubbel checken bij je. Laat je me dit weten?
Het lijkt inmiddels inderdaad op een defecte CVBS uitgang op de nieuwe ontvanger.

P.S. Digitenne gaat in HD uitzenden of doet dat al in jouw regio. Wat het beeld betreft is het zeker de moeite waard een nieuwe(re) tv aan te schaffen. Zeker als je nu nog zelfs een 4:3 beeldbuis hebt.
Badge
Marcia, Ja ik sluit de oude ontvanger met de zelfde scart kabel aan en die maakt direct contact met digitenne. Dus ik denk dat Peter gelijk heeft en ik een defecte ontvanger heb. Ik hoop dat het opgelost is met een nieuwe ontvanger? Ik hoor het wel van je, alvast Bedankt.
Badge
Peter, bedankt voor de reactie en de goede tip. ik ben sowieso van plan om een nieuwe tv aan te schaffen binnenkort.
Reputatie 7
Badge +25
Ik ben Marcia niet, maar ik help ook graag. 😉 Ik heb een nieuwe ontvanger gestuurd. Ik stuur je een privébericht met de details. Houd er rekening mee dat je de antenne wel gewoon houdt!
Badge
Ik heb inmiddels een nieuwe ontvanger, heb deze aangesloten met de tulpstekkers + scart adapter
het is alleen zo jammer dat het nog steeds niet werkt?
Ik heb inmiddels 11 jaar een digitenne abonnement nooit problemen gehad met het oude systeem,
nu komt kpn met een nieuwe up date en dan werkt het ineens niet meer (nieuwste techniek???)
Ik zou het toch wel graag opgelost willen zien, anders kan ik mij beter een schotelontvanger aanschaffen.
Zet je de tv wel handmatig op de scart-ingang met de afst.bed. van de tv zelf? Dat gaat met de nieuwe ontvangers niet meer automatisch.

Ik kan me niet voorstallen dat 2 ontvangers achter elkaar hetzelfde probleem hebben....

Maar: Heb je geen tv met HDMI??? Die zijn inmiddels al zo'n 14 jaar op de markt. Als je alleen scart hebt is het best al een oudje.
Digitenne wordt HD. Best de moeite om een HD televisie aan te schaffen. Het hoeft ook niet direct een 4K tv te zijn. Want via (vooral) internet zijn er nog steeds gewoon Full HD televisies te koop voor een nette prijs.
Badge
Ok mijn tv is niet de nieuwste meer maar werkt nog steeds perfect. Hij staat op de scart ingang?
Digitenne komt met een noodoplossing aansluiting via de scart- adapter, dan mag je toch ook verwachten dat het werkt zo als het simpel in de installatie folder staat beschreven. Of ben je dan verplicht om ook maar gelijk een nieuwe tv aan te schaffen, lijkt mij van niet toch?
Reputatie 4
Badge +4
Stel je TV is aan, en op het juiste scart ingang gezet.
Je start de digitenne ontvanger op.
Vraag: wat zie je dan op het beeld komen?

Theo
Badge
Hallo Theo,
Mijn tv staat aan op de juiste scart ingang, de antenne werkt ook.
Als ik de digitenne ontvanger opstart krijg ik niets op het beeld. alleen sneeuw?
de ontvanger is aangesloten met de bijgeleverde kabels met tulpstekkers + adapter zo als beschreven is in de installatie folder.

Ik heb nog een oude ontvanger met kaart, als ik die aansluit met de oude orginele scartkabel heb ik direct ontvangst van digitenne, geen beeld, maar het menu kan volledig bedienen.
Reputatie 4
Badge +4
Als ik je verhaal lees dan vermoed ik dat je het juiste scart ingang niet geselecteerd hebt/wordt.
De nieuwe ontvanger stuurt geen signaal mee zodat de TV daar op kan omschakelen.
De oude doet dit wel en hoef je niets aan de TV zelf te doen.
Je hoort geen sneeuw te zien bij een scart ingang.
Dat zie je alleen als je via de UHF kijkt, de nieuwe ontvanger heeft deze functie niet.

Theo
Het is onmogelijk om sneeuw te krijgen via scart (of hdmi). TV staat dan dus nog op z'n antenne-ingang (waar niks op ontvangen kan worden) en niet op de juiste ingang waar de ontvanger in zit.
Zie verder PE1OPQ. Daar is niets aan toe te voegen.
Badge
Beste Mannen, ik heb respect voor jullie technische kennis, en de bereidheid om te willen helpen.
Mijn tv heeft honderd zendkanalen, heb ze allemaal probeert maar er verandert niets, misschien kan 1 van jullie mij (Simpel) uitleggen wat ik nog moet veranderen om mijn tv goed in te stellen?
Je TV heeft geen honderd ingangen. Hooguit "TV" danwel "Antenne" en verder vaak "AV", dat is de scart, en HDMI 1 en 2 (meeste tv's hebben 2 hdmi inganngen).
Oudere TV's zonder HDMI: TV, AV 1, AV 2, AV3 (doorgaans)

Eén van deze (AV, HDMI 1, HDMI 2) dien je te kiezen met de source knop op de afst.bed. van je televisie.
Voor scart: AV
Voor HDMI: HDMI 1