Beantwoord

opnemen met nieuwe decoder digitenne

• 28 juni 2018
  • 11 reacties
  • 2201 keer bekeken

hallo ik heb gelezen dat er een nieuwe decoder komt voor digitenne volgens mijn heeft deze geen 2 scart aansluitingen achterop kan ik dan nog wel opnemen met de hdd recorder alvast bedankt
icon

Beste antwoord door PeterG 29 juni 2018, 02:31

Ja, hij heeft 1 x cinch (AV) out. Dus video out (geel), links audio out (wit) en rechts audio out (rood). Mijn dvd recorder heeft dergelijke ingangen ook. Maar je kunt in de vakhandel ook een snoertje krijgen die werken in de richting cinch ➡ scart.
Foto: achterzijde ontvanger. De LAN poort heeft geen functie.

Bron/meer info: Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne.
*
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Ja, hij heeft 1 x cinch (AV) out. Dus video out (geel), links audio out (wit) en rechts audio out (rood). Mijn dvd recorder heeft dergelijke ingangen ook. Maar je kunt in de vakhandel ook een snoertje krijgen die werken in de richting cinch ➡ scart.
Foto: achterzijde ontvanger. De LAN poort heeft geen functie.

Bron/meer info: Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne.
*
ok zou je op die tulp aansluitingen ook een scart splitkabel kunnen zetten zodat ik een dubbel scart krijg waarvan ik er dan een in de tv plaats en een in de hdd recorder ik heb op mijn tv geen hdmi aansluiting .of bv hdmi kabel met scart split en dan de tulpaansluitingen ook met scart split naar de hdd recorder .nu werkt alles perfect met dubbel scart op decoder .en ik wil ook niet dat mijn hdd recorder altijd aan moet staan dat gaat het eerder kapot lijkt mij .ik gebruik nu ook de audio uitgang op de decoder voor geluidsset dat kan wel op de hdd recorder maar dan moet ie aan staan anders werkt het niet..nu werkt het terwijl de hdd recorder uit is .alvast bedankt
Reputatie 7
Wordt het dan niet tijd voor gewoon een nieuwe tv? HDMI en HD zijn er nu resp 12 jaar en 7 jaar. Digitenne gaat ook HD uitzenden binnen een jaar.

Ik heb nu voor de Digitenne ook een tv-tje (17 inch 16:9) met alleen scart. Maar ga als het naar HD is wel een nieuw toestelletje kopen. In de huiskamer staat de 'grote' tv al op HD via KPN interactieve tv.

Het gaat storing geven als je dat analoge video-signaal gaat splitsen. Dat kan niet en er is daarom ook geen kabeltje voor.

Mijn dvd recorder lust het signaal op EXT 2 (in) in standby gewoon door via zijn EXT 1 (out > tv) naar de daarop aangesloten tv.
Hallo nee mijn tv werkt perfect niks mis mee en ik wil mijn films docu,s zelf opslaan en wel langer dan een jaar dat kan bij kpn maar een jaar ..alvast bedankt
ik heb het al uitgevonden hoe de audio en alles toch goed kan functioneren alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +15
Hi minrinom, welkom om het forum. Fijn om te horen dat je het hebt uitgepuzzeld. Laat me gerust weten of ik nog iets voor je kan betekenen.
Kan ik op de nieuwe decorder nog steeds en mijn home cinema set en mijn video beide aansluiten
Reputatie 7
Badge +15
Kan ik op de nieuwe decorder nog steeds en mijn home cinema set en mijn video beide aansluiten

Hoe heb je dit nu aangesloten? Ik zou anders niet weten waarom je het niet zou kunnen aansluiten.

Laat me even weten hoe je dit precies hebt aangesloten nu. 🙂
Ik heb nu twee scart aansluitingen achterop zitten.1 gaat naar mijn videorecorder en de andere naar mijn home cinema set
Ik heb nu twee scart aansluitingen achterop zitten.1 gaat naar mijn videorecorder en de andere naar mijn home cinema set

Hoe heb je dit nu aangesloten? Ik zou anders niet weten waarom je het niet zou kunnen aansluiten.

Laat me even weten hoe je dit precies hebt aangesloten nu. :)
Reputatie 7
Er is nog steeds ook een analoge audio out en video out aanwezig. En natúúrlijk HDMI, want Digitenne wordt HD.

Heb je onderstaande al gelezen? Wordt ook geüpdate indien nodig.
https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235

Zie ook hier wanneer in jouw regio de SD uitzendingen met DVB-T stoppen. (en HD met DVB-T2 HEVC begint)
https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235

Reageer