Beantwoord

opzeggen digitenne bij overgang naar T2

• 6 april 2018
  • 8 reacties
  • 502 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +11
(dit berichtje had ik al even in de aanmaak staan, naar ik nu zie zit ik in de eerste regio, maar ik heb nog niets vernomen)

Hoe kan ik digitenne opzeggen bij/per overgang naar het nieuw systeem. Reden : geen opnamemogelijkheid.
Ik wil mezelf behoeden voor de jubel brieven die er mogelijk nog komen, ik neem aan dat er wordt gewezen op de opzegmogelijkheid in die brief.

Via een ander bericht op dit forum kwam ik op :
https://www.kpn.com/prive/klantenservice/opzeggen/opzegging-doorgeven.htm
Maar daar kan ik kiezen voor een datum of einde contract, dus beiden nvt.
We hebben digitenne van kort na de start dus het contract is wel afgelopen lijkt mij.
En wegens de veranderende voorwaarden is het contract niet meer van toepassing.
DVB-T was toen een uitkomst voor ons wegens een debacle met ca$ema (en velen met mij) !
De eerste ontvangers waren echte krengen, maar nu werkt alles perfect.
Ook met verhuizingen was het handig.

Gelukkig zitten wij nu in nu een situatie waar we genoeg alternatieven hebben, glasvezel van een kleine lokale kabelclub die wel alle buitengebieden aansluit wegens het niet hebben van aandeelhouders !

Maar ik voel mee met degene die afhankelijk zijn van digitenne.

NB !
Waarom weet de normale digitenne gebruiker nog van niets ?
Hoe lang van te voren gaan die geïnformeerd worden ?
icon

Beste antwoord door Erik_ 9 april 2018, 17:06

Je KPN ID staat hier verder los van, Kees. Het is niet mogelijk om ergens aan te geven dat je abonnement opgezegd moet worden ten tijde van de omzetting. We doen dat niet automatisch.

De enige manier waarop je kan opzeggen is
- zelf contact opnemen op een moment naar keuze
- via de wisseltool al je ontvangers uitzetten waardoor op dat moment het abonnement wordt beëindigd. Je bent hiervoor ook niet aan een specifiek moment gebonden. Dit kan volgende maand ergens zodra de wisseltool vrij beschikbaar is, of op het moment dat je de mail van ons krijgt. Maar ook op het moment dat het beeld bij jou op zwart springt.

De overstapwekker is een mobiel iets. Die geeft je dan een waarschuwing op het moment dat je kunt verlengen. Maar omdat jij Digitenne hebt, werkt dat niet.

Albatros, in aanvulling op het bericht van Bart: wij gaan voor deze omwisseling niet met iets over de brug komen. Ergens tussen oktober dit jaar en zomer 2019 zullen jouw huidige smartcards niet meer werken. Voor die tijd krijg je mail van ons. We hebben een omwisseltool. Die is bereikbaar via de mail die je van ons krijgt. En, ergens volgende maand, ook via digitenne.nl. In die wisseltool kun je aangeven wat je met je huidige tuners/insteekkaarten wilt doen. De keus is dan omruilen voor een van de nieuwe ontvangers, of de tuner/insteekkaart opzeggen. Zeg je alle tuners/insteekkaarten op, dan wordt je gehele abonnement ook beëindigd. Immers, zonder onze nieuwe ontvangers kun je geen gebruik maken van je abonnement.

Je kunt er voor kiezen om de mail te negeren. Op een bepaald moment zullen dan echter je smartcards gedeactiveerd worden. Je abonnement blijft echter wel gewoon doorlopen tot jij actief bij ons hebt aangegeven of je nieuwe apparaten wilt, of wilt opzeggen.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Ik antwoord hier gelijk even op Kees. Het antwoord staat al in het grote Digitenne topic.

Zodra je aan de beurt bent krijg je van ons bericht. Dit doen we via e-mail en brief. De omruil kun je dan plannen via een servicetool op onze website. Log daar in met je klantnummer en de laatste drie cijfers van je rekeningnummer. Je krijgt dan een overzicht met al je tuners/insteekkaarten die bij ons bekend zijn. Per stuk kun je vervolgens kiezen of je ze wilt omwisselen, of uitzetten.

Als jij daar voor alle ontvangers kiest om ze uit te zetten, wordt je abonnement opgezegd. Maar je hoeft niet per sé al de omruiltool te gebruiken op het moment dat je de mail erover krijgt. Je kunt gerust wachten tot jouw regio daadwerkelijk is omgezet. Zo kun je nog zolang mogelijk gebruik maken van je huidige apparatuur en abonnement.

De 'gewone gebruiker' krijgt in de komende periode bericht. Dit doen we ook verspreid over de regio's. Zoals ik ook in het andere topic al genoemd heb:

We gaan net zo lang door met berichten van klanten tot we iedereen te pakken hebben ? Mensen krijgen eerst een mail. Reageren ze daar niet op dan volgen herinneringen per mail. Per sms als we een 06-nummer hebben. Per brief uiteindelijk. Daarnaast wordt ook op de huidige ontvangers meldingen gegeven over het omwisselen. Een paar weken voor de omzetting van een regio zetten we alle nog bestaande oude smartcards op zwart zodat de overgebleven mensen die toch onverhoopt alles gemist of genegeerd hebben contact met ons opnemen. We kunnen ze dan alsnog op tijd voor de omzetting voorzien van nieuwe ontvangers.

Mensen zonder internet kunnen met ons bellen voor omwissel. Dit wordt ook allemaal vermeld in de mails/brieven die mensen krijgen.

Omzetting gebeurt per regio, het benaderen van mensen gaat dan inderdaad ook per regio. Binnen die groep met klanten benaderen we op volgorde van impact. Mensen met alleen huurtuners krijgen eerst bericht omdat er voor hen niets veranderd qua type apparaat en kosten. Daarna mensen met huurinsteekkaarten omdat er bij hen dan alleen iets veranderd qua type. Daarna koopapparatuur.
Reputatie 7
Badge +11
Dank Eric voor je typerei,

Gedeeltelijk vroeg ik naar de bekende weg, cq wou ik nog maar weer eens m'n teleurstelling uiten . .

Eigenlijk bedoelde ik een verzoek om me op de lijst te zetten voor niets doen, dus abb. opheffen bij ombouw.
Of kan ik dat ergens aangeven ?
Enge tijd terug is de forum inlog gekoppeld aan de klanten inlog (zeg ik dat goed?)
Maar hoe kom ik dan bij de klanten inlog ? Aha, dat schrijf je ook :->
Dat kan dus niet vanuit deze forum omgeving, dan moet ik de gegevens daar van even opzoeken.

NB ik heb 3 kaartje en geen huurontvangers en verder geen KPN producten meer.
(voorheen meerdere telefoonlijnen, dus ik heb m'n bijdrage wel geleverd . . . )
Reputatie 2

Als jij daar voor alle ontvangers kiest om ze uit te zetten, wordt je abonnement opgezegd.

Huh?
Ik ruil waarschijnlijk niets om maar zeg niet mijn abonnement op hoor ,Erik
Ik wacht tot jullie wel over de brug komen met iets.
En dan wil ik niet dat ik een nieuw abonnement moet aangaan,dus afblijven,aub
Reputatie 7
Badge +11
Inmiddels heb ik kunnen inloggen en mijn product gekoppeld, dat is blijkbaar nodig / was nog niet gebeurd.
Maar veel wijzer wordt ik daar niet.
Wel zie ik een link : https://www.kpn.com/overstapwekker.htm
Maar dan kom ik op een lege pagina (ook in de broncode niets te zien)
Buiten de inlog werkt de pagina wel, maar dan staat er niets over digitenne, bovendien (zie ik nu) gaat het over het aflopen van een abb. bij een andere aanbieder :->
Ik dacht meer aan een uitstapwekker oid 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Dag Albatros. Erik doelt op de veranderingen die op Digitenne-gebied op stapel staan. We kunnen digitenne blijven doorgeven, maar daar staat wel tegenover dat we een nieuwe techniek gaan gebruiken. Om die reden is het noodzakelijk dat we de huidige apparatuur gaan omwisselen voor nieuwe apparatuur. Daar krijg je vanzelf bericht over en dan wordt het in orde gemaakt: er verandert dan verder niet iets aan je contractstermijn.
Reputatie 7
Badge +28
Je KPN ID staat hier verder los van, Kees. Het is niet mogelijk om ergens aan te geven dat je abonnement opgezegd moet worden ten tijde van de omzetting. We doen dat niet automatisch.

De enige manier waarop je kan opzeggen is
- zelf contact opnemen op een moment naar keuze
- via de wisseltool al je ontvangers uitzetten waardoor op dat moment het abonnement wordt beëindigd. Je bent hiervoor ook niet aan een specifiek moment gebonden. Dit kan volgende maand ergens zodra de wisseltool vrij beschikbaar is, of op het moment dat je de mail van ons krijgt. Maar ook op het moment dat het beeld bij jou op zwart springt.

De overstapwekker is een mobiel iets. Die geeft je dan een waarschuwing op het moment dat je kunt verlengen. Maar omdat jij Digitenne hebt, werkt dat niet.

Albatros, in aanvulling op het bericht van Bart: wij gaan voor deze omwisseling niet met iets over de brug komen. Ergens tussen oktober dit jaar en zomer 2019 zullen jouw huidige smartcards niet meer werken. Voor die tijd krijg je mail van ons. We hebben een omwisseltool. Die is bereikbaar via de mail die je van ons krijgt. En, ergens volgende maand, ook via digitenne.nl. In die wisseltool kun je aangeven wat je met je huidige tuners/insteekkaarten wilt doen. De keus is dan omruilen voor een van de nieuwe ontvangers, of de tuner/insteekkaart opzeggen. Zeg je alle tuners/insteekkaarten op, dan wordt je gehele abonnement ook beëindigd. Immers, zonder onze nieuwe ontvangers kun je geen gebruik maken van je abonnement.

Je kunt er voor kiezen om de mail te negeren. Op een bepaald moment zullen dan echter je smartcards gedeactiveerd worden. Je abonnement blijft echter wel gewoon doorlopen tot jij actief bij ons hebt aangegeven of je nieuwe apparaten wilt, of wilt opzeggen.
Reputatie 2

Dank voor de Tip!!
Arrogantie van de KPN ten top.. Zij dwingen je naar nieuwe apparatuur waar jebuiten TV kijken absoluut niets mee kan. Je krijgt de ontvanger en moet je aanmelden.. Gewoon opzeggen dus... Geen DVB-T meer dan ook geen omruilmail meer want je bent immers geen klant meer.
Als de KPN graag terug wil naar 1970 moeten ze dat zeker doen, maar zonder mij! Ik heb flink betaald voor de opname 'luxe' en ga die me niet af laten nemen.. Dááág KPN...

Reageer