Hoe kan ik digitenne opzeggen bij/per overgang naar het nieuw systeem. Reden : geen opnamemogelijkheid.
Ik wil mezelf behoeden voor de jubel brieven die er mogelijk nog komen, ik neem aan dat er wordt gewezen op de opzegmogelijkheid in die brief.
Via een ander bericht op dit forum kwam ik op :
https://www.kpn.com/prive/klantenservice/opzeggen/opzegging-doorgeven.htm
Maar daar kan ik kiezen voor een datum of einde contract, dus beiden nvt.
We hebben digitenne van kort na de start dus het contract is wel afgelopen lijkt mij.
En wegens de veranderende voorwaarden is het contract niet meer van toepassing.
DVB-T was toen een uitkomst voor ons wegens een debacle met ca$ema (en velen met mij) !
De eerste ontvangers waren echte krengen, maar nu werkt alles perfect.
Ook met verhuizingen was het handig.
Gelukkig zitten wij nu in nu een situatie waar we genoeg alternatieven hebben, glasvezel van een kleine lokale kabelclub die wel alle buitengebieden aansluit wegens het niet hebben van aandeelhouders !
Maar ik voel mee met degene die afhankelijk zijn van digitenne.
NB !
Waarom weet de normale digitenne gebruiker nog van niets ?
Hoe lang van te voren gaan die geïnformeerd worden ?
Beste antwoord door Erik_
Je KPN ID staat hier verder los van, Kees. Het is niet mogelijk om ergens aan te geven dat je abonnement opgezegd moet worden ten tijde van de omzetting. We doen dat niet automatisch.
De enige manier waarop je kan opzeggen is
- zelf contact opnemen op een moment naar keuze
- via de wisseltool al je ontvangers uitzetten waardoor op dat moment het abonnement wordt beëindigd. Je bent hiervoor ook niet aan een specifiek moment gebonden. Dit kan volgende maand ergens zodra de wisseltool vrij beschikbaar is, of op het moment dat je de mail van ons krijgt. Maar ook op het moment dat het beeld bij jou op zwart springt.
De overstapwekker is een mobiel iets. Die geeft je dan een waarschuwing op het moment dat je kunt verlengen. Maar omdat jij Digitenne hebt, werkt dat niet.
Albatros, in aanvulling op het bericht van Bart: wij gaan voor deze omwisseling niet met iets over de brug komen. Ergens tussen oktober dit jaar en zomer 2019 zullen jouw huidige smartcards niet meer werken. Voor die tijd krijg je mail van ons. We hebben een omwisseltool. Die is bereikbaar via de mail die je van ons krijgt. En, ergens volgende maand, ook via digitenne.nl. In die wisseltool kun je aangeven wat je met je huidige tuners/insteekkaarten wilt doen. De keus is dan omruilen voor een van de nieuwe ontvangers, of de tuner/insteekkaart opzeggen. Zeg je alle tuners/insteekkaarten op, dan wordt je gehele abonnement ook beëindigd. Immers, zonder onze nieuwe ontvangers kun je geen gebruik maken van je abonnement.
Je kunt er voor kiezen om de mail te negeren. Op een bepaald moment zullen dan echter je smartcards gedeactiveerd worden. Je abonnement blijft echter wel gewoon doorlopen tot jij actief bij ons hebt aangegeven of je nieuwe apparaten wilt, of wilt opzeggen.
Bekijk origineel
De enige manier waarop je kan opzeggen is
- zelf contact opnemen op een moment naar keuze
- via de wisseltool al je ontvangers uitzetten waardoor op dat moment het abonnement wordt beëindigd. Je bent hiervoor ook niet aan een specifiek moment gebonden. Dit kan volgende maand ergens zodra de wisseltool vrij beschikbaar is, of op het moment dat je de mail van ons krijgt. Maar ook op het moment dat het beeld bij jou op zwart springt.
De overstapwekker is een mobiel iets. Die geeft je dan een waarschuwing op het moment dat je kunt verlengen. Maar omdat jij Digitenne hebt, werkt dat niet.
Albatros, in aanvulling op het bericht van Bart: wij gaan voor deze omwisseling niet met iets over de brug komen. Ergens tussen oktober dit jaar en zomer 2019 zullen jouw huidige smartcards niet meer werken. Voor die tijd krijg je mail van ons. We hebben een omwisseltool. Die is bereikbaar via de mail die je van ons krijgt. En, ergens volgende maand, ook via digitenne.nl. In die wisseltool kun je aangeven wat je met je huidige tuners/insteekkaarten wilt doen. De keus is dan omruilen voor een van de nieuwe ontvangers, of de tuner/insteekkaart opzeggen. Zeg je alle tuners/insteekkaarten op, dan wordt je gehele abonnement ook beëindigd. Immers, zonder onze nieuwe ontvangers kun je geen gebruik maken van je abonnement.
Je kunt er voor kiezen om de mail te negeren. Op een bepaald moment zullen dan echter je smartcards gedeactiveerd worden. Je abonnement blijft echter wel gewoon doorlopen tot jij actief bij ons hebt aangegeven of je nieuwe apparaten wilt, of wilt opzeggen.