Vraag

Opzeggen Digitenne bijzonder moeilijk

  • 20 April 2019
  • 16 reacties
  • 463 keer bekeken

Al enkele maanden probeer ik op alle mogelijke manieren van mijn abonnement af te komen.
Een abonnement afsluiten was bij KPN gelijk geregeld; een abonnement opzeggen lijkt bij KPN wel onmogelijk.
Ik heb altijd netjes mijn abonnement betaald en ik betaal nog altijd steeds netjes voor een tv aansluiting die niet goed werkt terwijl KPN niets heeft gedaan met mijn klachten over de ontvangst.
Vanwege de steeds slechter wordende aansluiting van KPN heb ik het laatste half jaar amper gebruik gemaakt van de KPN aansluiting en heb ik de laatste maand helemaal geen tv meer gekeken.
Per internet, slecht werkende KPN chat die bleef hangen, aangetekende brief, telefoon, KPN winkel en via meerdere e-mails heb ik het abonnement gepoogd op te zeggen.
Kunt u (zonder doorverwijzingen) ervoor zorgen/regelen dat mijn abonnement stopt (zie ook de aangetekende brief die ik naar KPN Klantenservice, Postbus 235 heb gestuurd)?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Ik herken dit, voor mij al weer enige tijd terug, maar uiteindelijk is het me toen wel gelukt om op te zeggen middels toetsenbord.
De details zijn me ontschoten, hier een oud verhaaltje :
https://forum.kpn.com/digitenne-12/opzeggen-digitenne-bij-overgang-naar-t2-448909
Reputatie 7
Badge +28
Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.


De gevraagde aanvullende gegevens in het Forum profiel zijn ingevuld. In de aangetekende brief stonden ook mijn naam en mijn adresgegevens en om welk product het gaat. Bij de KPN winkel zeiden ze een half jaar geleden mijn problemen te begrijpen, maar dat ik echt naar de internetsite van KPN moest gaan (kastje-muur). De maandelijkse factuur die ik via de e-mail van KPN binnen krijg heeft hetzelfde adres, hetzelfde klantnummer, dezelfde naam en werd gestuurd naar hetzelfde e-mail adres. Dus met het factureren heeft KPN geen problemen. Volgens mij moet dit toch wel een keer voldoende zijn. Kunt u (zonder doorverwijzingen) ervoor zorgen/regelen dat mijn abonnement stopt (zie ook de aangetekende brief die ik naar KPN Klantenservice, Postbus 235 heb gestuurd)?
Wat dacht je van stoppen met betalen, incassomachtiging stopzetten en reeds afgeschreven bedragen laten storneren?
Bewijs van opzegging heb je, namelijk het verzendbewijs van je aangetekende brief.
Reputatie 7
Badge +28
OK MijnKPNErik,

Er zijn hier vandaag moderators aan het werk. In de loop van de dag komt er vast iemand jou helpen.


De gevraagde aanvullende gegevens in het Forum profiel zijn ingevuld.
Ik wacht even af.
Reputatie 7
Badge +28
Dan is het wel handig dat je topic niet op beantwoord zet, wat je nu dus wel gedaan hebt. Kan je dat nog veranderen?
Bedankt. Geen idee waarom de vraag op beantwoord is gezet. Het lukt mij ook niet om de vraag onbeantwoord te maken. Dan dezelfde vraag maar weer opnieuw plaatsen, totdat het eindelijk lukt om het abonnement stop te zetten.
Ik heb echt geen idee wat er op dit forum door KPN wordt gedaan. Mijn nieuwe vraag (netjes gesteld: "abonnement tv opzeggen lukt niet") is geblokkeerd, terwijl ik in mijn e-mail een bericht kreeg dat iemand mijn vraag had beantwoord. Wanneer ik op de link in de e-mail van KPN klik, kom ik uit op "error.forbidden.title" en "Je hebt (nog) geen toegang tot deze pagina.", terwijl ik wel kan inloggen. Misschien dat een moderator deze vraag weer open heeft gezet en de andere vraag heeft verwijderd. De laatste aangetekende brief die ik 13 april had gestuurd was volgens mij ook begrijpbaar:

KPN Klantenservice
Opzeggen
Postbus 235
2400 AE Alpen aan den Rijn

Plaats, 13 april 2019

Betreft: opzeggen 'KPN digitenne'

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij zeg ik mijn abonnement per 13 april 2019 op.

De gegevens zijn:
(hier stond mijn naam, adres, woonplaats)

Mocht u bovengenoemde opzeggingsdatum niet accepteren als de datum van beëindiging van mijn
abonnement, omdat mijn contract anders bepaalt, dan verzoek ik u mij gemotiveerd de juiste datum
van beëindiging mede te delen. ln dat geval geldt die datum als de datum van beëindiging. De door
mij aan u verstrekte incassomachtiging ten laste van mijn rekeningnummer komt per diezelfde
datum te vervallen. lk zie uw schriftelijke bevestiging van deze opzegging graag tegemoet. U kunt de
bevestiging per mail versturen naar Email of per post.

Met vriendelijke groet,

(hier stond mijn naam en handtekening)
w.b. die eerste alinea. Die reageerder was ik met de mededeling dat het wat langer duurt dan normaal voordat er een moderator kan reageren. De bezetting is een stuk lager dan normaal i.v.m. weekend/feestdagen. Maar dat terzijde: ze komen hier nog.

Verder is die andere verwijderd omdat het, ook voor hen, niet overzichtelijk is met 2 X dezelfde vraag.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @MijnKPNErik, welkom! Verwarring alom, merk ik. Heel vervelend dat je er zoveel moeite voor moet doen. Ik zie een eerdere melding dat de opzegging teruggedraaid is, daar er niet voldoende verificatie was? Weet je hoe dit zit?

In ieder geval zie ik ook dat de brief die je gestuurd hebt, aangekomen is bij de afdeling opzeggingen. Mijn collega's gaan je hiervoor nog bellen om dit met je door te nemen en de opheffing te bevestigen. Dat moet dus helemaal goed komen! Wil je dat in ieder geval even afwachten? Als ik daarna nog iets voor je kan doen, laat het gerust weten.
Beste KPN, Ik begrijp niet dat ik moet uitleggen wat er aan verwarring zou zijn. De aangetekende brief die ondertekend is, is door KPN ontvangen. De e-mail correspondentie, facturatie en verificatie verloopt ook via hetzelfde e-mail adres. Volgens mij is het nu wel klaar...
Reputatie 7
Badge +30
We gaan na een brief áltijd nabellen. Om te verifiëren of we het juist hebben begrepen, of het daadwerkelijk opgezegd moet worden, of er wellicht iets aangepast kan worden. Op het moment dat het gesprek is afgerond, zal het abonnement worden opgezegd en krijg je hier ook bevestiging van per mail of brief.
Nou de nieuwe factuur van weer € 15,50 voor iets waar ik niet om vraag en niets mee kan heb ik vandaag in ieder geval al binnen via de e-mail. Ik geef u toestemming om het abonnement te stoppen A.U.B.. Mijn handtekening en brief, etc. zou al voldoende moeten zijn om mij een keer los te laten?
Ik heb begrepen dat volgens de wet ik op dezelfde manier moet kunnen opzeggen als bij het afsluiten van het abonnement. Bij het afsluiten van het abonnement in de KPN winkel heb ik voor veel geld een Digitenne recorder gekocht en een abonnement afgesloten waar ik al heel lang niets meer mee kan. Bij dezelfde KPN winkel zeggen ze dat zij geen Digitenne zijn en verwijzen steeds naar de website van Digitenne. Nu ben ik nog steeds bezig met allerlei nieuw verzonnen procedures en nog eens procedures van KPN. Al eerder had ik het geprobeerd via internet (Digitenne site en KPN site), een slecht werkende KPN chat die bleef hangen, aangetekende brief, telefoon, KPN winkel en via meerdere e-mails heb ik het abonnement gepoogd op te zeggen. Nu stuurt KPN als reactie een extra rekening. Deze gijzeling moet toch een keer stoppen. Wat is dit voor gedoe? Wat zijn mijn rechten als KPN klant?
Reputatie 7
Badge +30
Ik begrijp niet helemaal waarom het niet mogelijk is om telefonisch te bevestigen dat je het inderdaad op wilt zeggen? Ik heb in ieder geval bij je klacht en bij de opheffingsbrief een melding gemaakt dat je niet gebeld wilt worden, maar dat het gewoon in orde gemaakt mag worden. In hoeverre mijn collega's hieraan gehoor mogen geven, weet ik niet, maar je zult dan vanzelf een brief en/of mail ontvangen met daarin bevestiging van de opheffing.