Groot was mijn verbazing toen ik zag dat er in februari weer de volledige Digitenne kosten werden gerekend, dus ik heb deze incasso teruggeboekt. Vervolgens krijg ik een herinnering dat ik moet betalen anders gaat KPN incassokosten rekenen. Als ik daarna bel naar de klantenservice word ik eerst van het kastje naar de muur gestuurd en hoor ik daarna dat de opzegging pas 26 februari is ontvangen (!?) en dat mijn abonnement pas per eind maart wordt beëindigd. Nu word ik wel boos. Ik heb netjes bijtijds opgezegd op de manier die KPN wenste en nu moet ik meer betalen omdat KPN de boel niet goed op orde heeft. Voor een dienst die ze geeneens meer kunnen leveren want ik heb geen nieuw kastje.
Ik ben geen expert in consumentenrecht maar ik weet wel dat:
1. Een schriftelijke opzegging definitief is en geldend
2. Doorlopende contracten 1 maand opzegging hebben en geen 2,5 maand
3. Als KPN de dienst niet meer kan leveren, daarvoor ook geen kosten berekend mogen worden
Maar goed, omdat ik door de telefonische klantenservice niet geholpen kan worden ("we begrijpen uw probleem maar wij kunnen/mogen niets doen") hoop ik dat er iemand van KPN op dit forum zit die wel wat kan, want dit kan niet waar zijn. Ik wil graag dat mijn abonnement per 11 februari wordt beëindigd zoals ik heb aangegeven en ik wil dat die aanmaning verwijderd wordt. Volgens mij factureren jullie een maand vooraf, dus ben ik KPN niets meer verschuldigd.
Beste antwoord door Alex van KPN
Bekijk origineel