Beantwoord

Opzegging Digitenne wordt te laat verwerkt

  • 15 March 2019
  • 2 reacties
  • 94 keer bekeken

Ik kreeg op 18 december een brief van de wijziging bij Digitenne per 4 februari in mijn regio. Daarin stonden de keuzes; kastje omruilen of per direct opzeggen. Ik heb toen op 11 januari gekozen voor per direct opzeggen. De minimale tijd was 1 maand, dus 11 februari en dat begreep ik. Ik vond het wel vreemd dat er in de email stond dat ik zou worden teruggebeld om deze opzegging definitief te maken. Volgens mij is een schriftelijke opzegging (en daar valt email ook onder) al best wel definitief en geldig. Maar goed, ik heb al die jaren geen problemen met KPN gehad dus ik vertrouwde er op dat het goed zou komen.

Groot was mijn verbazing toen ik zag dat er in februari weer de volledige Digitenne kosten werden gerekend, dus ik heb deze incasso teruggeboekt. Vervolgens krijg ik een herinnering dat ik moet betalen anders gaat KPN incassokosten rekenen. Als ik daarna bel naar de klantenservice word ik eerst van het kastje naar de muur gestuurd en hoor ik daarna dat de opzegging pas 26 februari is ontvangen (!?) en dat mijn abonnement pas per eind maart wordt beëindigd. Nu word ik wel boos. Ik heb netjes bijtijds opgezegd op de manier die KPN wenste en nu moet ik meer betalen omdat KPN de boel niet goed op orde heeft. Voor een dienst die ze geeneens meer kunnen leveren want ik heb geen nieuw kastje.

Ik ben geen expert in consumentenrecht maar ik weet wel dat:
1. Een schriftelijke opzegging definitief is en geldend
2. Doorlopende contracten 1 maand opzegging hebben en geen 2,5 maand
3. Als KPN de dienst niet meer kan leveren, daarvoor ook geen kosten berekend mogen worden

Maar goed, omdat ik door de telefonische klantenservice niet geholpen kan worden ("we begrijpen uw probleem maar wij kunnen/mogen niets doen") hoop ik dat er iemand van KPN op dit forum zit die wel wat kan, want dit kan niet waar zijn. Ik wil graag dat mijn abonnement per 11 februari wordt beëindigd zoals ik heb aangegeven en ik wil dat die aanmaning verwijderd wordt. Volgens mij factureren jullie een maand vooraf, dus ben ik KPN niets meer verschuldigd.


icon

Beste antwoord door Alex van KPN 17 March 2019, 20:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Cynthia, welkom hier. Wees alsjeblieft niet boos. Zo te zien heeft de medewerker telefonisch niet goed begrepen waar dit om ging, mijn oprechte excuses namens mij en KPN.

Dankjewel voor het bewijs van opzegging, ik heb dit wel verwijderd uit je bericht in verband met je privacy. De opzegging ga ik wel financieel verwerken vanaf 11 februari. Dit betekent dat alles wat onterecht is geïncasseerd vanaf 11 februari terug zal worden gestort op je rekening. Volgens mijn berekening gaat het om € 23,25. Als je zelf niets hebt gestorneerd zul je dit bedrag terugkrijgen op je rekening. Is alles zo duidelijk? Anders hoor ik dit graag van je. 🙂
Dank je wel Alex_P voor je snelle reactie. Ik hoop nu dat alles is opgelost. Mocht ik de aanmaning toch nog ontvangen met extra incassokosten dan meld ik me weer. Voor nu bedankt voor je hulp 👍🏻