Beantwoord

OTA Update Digitenne werkt niet

  • 1 January 2019
  • 34 reacties
  • 5469 keer bekeken

Ik probeer via OTA update -> Download New Software een nieuwe update binnen te halen. Ik kan echter niet naar de knop Download New Software scrollen met mijn afstandsbediening.
icon

Beste antwoord door Marina_ 19 January 2019, 09:46

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Dan is er ook niets om te downloaden 😀
Welke versie staat er nu bij je?

Theo
13 en volgens mij moet ik naar 18
Reputatie 7
Badge +28
De OTA update gebeurt 's-nachts. Het beste is om de ontvanger een nachtje aan te laten staan op b.v. NPO1. (De TV kan dan wel uit.)

Zover ik weet, is de laatste software versie nu 28 (Rebox) of 30 (ZTE).
Reputatie 4
Badge +4
We zijn bij de ZTE bij versie 30 aangekomen.


Voor de update zie je dit:


Als je dan dit ziet:


In het grijs dan betekend dit dat er geen nieuwe update is.
Als er wel een nieuwe update is, dan is deze tekst nl blauw en kun je met je zapper op oké drukken.
Anders de ontvanger voor de nacht uit zetten, dan gebeurt het updaten automatisch.

Theo
Reputatie 7
Badge +28
@worb : Heb je afgelopen nacht al de update binnen gekregen?
Nee
Reputatie 7
Badge +28
Probeer dit is:

Wil je daar liever niet op wachten dan kun je de nieuwe software ook handmatig ophalen. Ga hiervoor in het menu naar Abonnement status. Druk op de blauwe knop en ga op het laatste tabblad naar OTA Update. Kies voor Download New Software.

Lukt die laatste stap ook zonder afstandsbediening?

Als dat nog steeds niet lukt, dan kan je altijd nog jouw ontvanger omruilen. Je krijgt dan waarschijnlijk een Rebox. Die schijnt iets trager te zijn dan de ZTE.
Zie mijn originele vraag. Hoe kom je bij die download knop met de cursor.

Reputatie 4
Badge +4
Als het venster grijs blijft, dan is er niets om te downloaden.
Heb je de ZTE of de "Reebok" ontvanger?
Zie verder mijn foto's, die zijn van de ZTE.


Theo
Hoezo niks te downloaden. Ik zit op versie 14
Reputatie 4
Badge +4
Welke ontvanger heb je in gebruik?
Ik heb geen antwoord of verklaring voor datgene wat je observeert aan je ontvanger.
Als je een ZTE hebt, ik vroeg al een paar keer naar het type 😉 dan zou je op versie 30 moeten komen.

Theo
rebox
Reputatie 4
Badge +4
Wat ik zo begrijp is, dat de rebox een andere type software heeft.
Ik weet dus niet wat hier de laatste update nummer van is.
Dat zou iemand van de moderatoren na kunnen kijken?

Theo
Reputatie 7
Badge +28
De Rebox is bijgewerkt t/m nummer 28.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @worb, Heb je inmiddels de ontvanger kunnen updaten? Als je nog steeds gebruik maakt van een ouder software, dan gaat er iets niet goed. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan ga ik uitzoeken wat we hier aan kunnen doen.
Nog geen download langs zien komen. Ongelofelijk dat dit nog steeds niet fatsoenlijk werkt.
Reputatie 7
Badge +19
@worb, Aan de hand van je gegevens lees ik dat je na het starten van dit topic een nieuwe ontvanger hebt gekregen. De update staat dus niet op je oude, maar ook niet op de nieuwe ontvanger?
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @worb, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!
Staat niet op mijn huidige ontvangers!
m.a.w. het upgraden van de software lukt nog steeds niet, niet met het eerste kastje en ook niet met het nieuwe kastje. De afgelopen tijde regelmatig contact gehad met de KPN helpdesk. Helaas niemand die een oplossing weet.
Reputatie 7
Badge +19
Aangezien het op beide ontvanger niet lukt om te updaten, lijkt het erop dat het signaal niet sterk genoeg is, ook dit is van toepassing op updates. Zou je deze stappen nog eens willen opvolgen?

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor voor bouquet 5, waar ook CNN in zit.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook software updates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van bouquet 1, waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
Wat betreft handmatig zoeken op bouqet 5 (o.a. CNN) : Kanaal 44 wordt gebruikt in Friesland, Flevoland en Noord-Holland noord. Andere gebruikte kanaalnummers zijn :
25 : Drenthe en Groningen27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid, Utrecht en regio Almere 28 : Overijssel en Gelderland 31 : Texel 33 : Noord-Brabant en regio Nijmegen 35 : Zeeland en regio Roosendaal


Het is dus belangrijk dat je handmatig zoekt via bouqet 5 met het kanaalnummer van jouw regio. Hopelijk helpt dit 🙂
Reputatie 7
Badge +19
@worb, Heb je nog iets aan het laatste advies gehad?
Signaal van CNN is 100% maar downloaden ho maar....
vandaag nog steeds geen download maar ook heel wisselend ontvangst op CNN. Wat een verschrikkelijk instabiel systeem!!!!

Reageer