Beantwoord

Oude antenne

  • 7 December 2019
  • 25 reacties
  • 282 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb gister mijn tv-ontvanger op de juiste manier aangesloten op mijn tv. Het digitennesignaal is echter bizar slecht (lees: op een plekje in huis is er een beetje signaal, maar alsnog storende tv). Kan dit liggen aan de oude antenne die ik gebruik? 

icon

Beste antwoord door PeterG 7 December 2019, 14:41

Bekijk origineel

25 reacties

Ligt er een beetje aan welke oude antenne. De v3, dat modelletje wat al omvalt als je er tegen bláást, is écht heel matig. Het werkt bij mij, op verschillende locaties, prima met de v1 (blokje), v2 (haaienvin) en v5. Kennissen met een v4.

Vaak is, zeker in het oostelijk / zuidelijk deel v.h. land buiten plaatsen van de antenne noodzakelijk. KPN garandeerd buitenontvangst op 98 % v.d. adressen, maar binnen slechts op 60 %. Zeker tegen de (Duitse) grens is het soms zelfs onmogelijk.

Als je je gegevens invult in het forumprofiel (niet publiek) dan zal een KPN moderator je gratis een v5 antenne opsturen. Evt. met buitenmontageset.

Reputatie 5
Badge +4

@PeterG Kpn garandeerd echt geen 98% ongestoorde ontvangst met buitenantenne in heel nederland. Ze maken er wel reclame mee dat het overal in nederland werkt, maar als je de postcode opgeeft zeggen ze vaak daar is geen ontvangst!

Volgens mij is die postcodecheck ook gebaseerd op binnenontvangst. Want in Zeeland zou het dan bijna nergens werken, terwijl je men een buitenantenne op zo'n 5 tot 10 meter hoogte wel ontvangst hebt.

Reputatie 5
Badge +4

@PeterG dat KPN een dekkingsgarantie geeft van 98% is nieuw voor mij. Heb je daar een linkje van?

 

Kan je daar geen linkje meer van geven. KPN is voorzichtiger geworden en het staat niet meer op de site.

Reputatie 7
Badge +28

@Karlijnvd 

Probeer het volgende eens:

 

1/ Haal de ontvanger even volledig van de stroom. 

2/ Doe de ontvanger (en de TV) weer aan. 

3/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen. 

4/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

5/ Probeer wat te experimenteren met de plek van de antenne en ook met de richting van de antenne. Maar daarbij gebruik van de signaalmeter uit het menu. 

6/ Zet geen storingsbronnen direct in de buurt van de ontvanger of de antenne. Denk daarbij aan een LED-Lamp, een modem, een DAB-radio of een ander elektrisch apparaat. 

Als het niet voldoende is voor een storingsvrij beeld, dan is het inderdaad handig om aan KPN de buitenmontageset te vragen. Dan kun je de antenne het beste buiten plaatsen. 

Een moderator wil jou graag een buitenmontageset opsturen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?  Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
 

 

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @Karlijnvd, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik zie dat er al meerdere reacties zijn geweest. Belangrijk om te weten is, welke antenne heb je van KPN? Het is namelijk aan te raden om de Funke V5 te hebben, om het beste signaal te krijgen. Deze heeft ook de optie om buiten gemonteerd te worden, zodat je er echt alles aan kan doen om het signaal goed te krijgen. Heb je een andere antenne? Dan stuur ik met alle liefde de Funke V5 op! Daarvoor heb ik wel je gegevens nodig, namelijk je naam, postcode + huisnummer en klantnummer. Dit kan je toevoegen aan je Forum profiel, en is alleen inzichtelijk voor jou en KPN moderators!

Daarnaast zijn de tips hierboven ook van belang. Heb je dit al kunnen uitproberen?

Ik hoor graag van je, en dan ook graag of je hem buiten wil gaan monteren :wink:

Reputatie 1

Goedemiddag @Karlijnvd, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik zie dat er al meerdere reacties zijn geweest. Belangrijk om te weten is, welke antenne heb je van KPN? Het is namelijk aan te raden om de Funke V5 te hebben, om het beste signaal te krijgen. Deze heeft ook de optie om buiten gemonteerd te worden, zodat je er echt alles aan kan doen om het signaal goed te krijgen. Heb je een andere antenne? Dan stuur ik met alle liefde de Funke V5 op! Daarvoor heb ik wel je gegevens nodig, namelijk je naam, postcode + huisnummer en klantnummer. Dit kan je toevoegen aan je Forum profiel, en is alleen inzichtelijk voor jou en KPN moderators!

Daarnaast zijn de tips hierboven ook van belang. Heb je dit al kunnen uitproberen?

Ik hoor graag van je, en dan ook graag of je hem buiten wil gaan monteren :wink:

Hoi Suzan!

ik heb inderdaad nog een oude antenne, dus niet de V5. Ik heb de gevraagde gegevens toegevoegd aan mijn forum profiel. 

 

Graag ontvang ik een nieuwe antenne om binnen te monteren!

Reputatie 7
Badge +21

@Karlijnvd, geen probleem. Ik heb de nieuwe antenne inmiddels voor je aangevraagd! Deze kan je binnen 3 werkdagen thuis verwachten, afhankelijk van de drukte bij de pakketdienst :blush:

Reputatie 1

Super, dankjewel!

Reputatie 7
Badge +28

@Karlijnvd 

 

Heb je antenne al ontvangen? Heb je nu een goede ontvangst op alle zenders ? 

 

Reputatie 1

@Karlijnvd

 

Heb je antenne al ontvangen? Heb je nu een goede ontvangst op alle zenders ? 

 

Ja, het is gelukt! Dankjewel

Reputatie 7
Badge +28

Mooi dat de nieuwe antenne de oplossing is.👍

Reputatie 7
Badge +21

Fijn om te lezen dat een nieuwe antenne voor jou de oplossing is gebleken @Karlijnvd ! :smile:  Veel plezier ermee!

Reputatie 1

Fijn om te lezen dat een nieuwe antenne voor jou de oplossing is gebleken @Karlijnvd ! :smile:  Veel plezier ermee!

Hoi Susan, 

ben ik helaas weer. Het kastje deed het de hele tijd, maar sinds vanmiddag krijg ik foutcode 017 of 150 vanaf rtl4. 1, 2 en 3 doen het wel gewoon.. Hoe kan ik dit oplossen?

Reputatie 7
Badge +28

Door een activatie vanuit KPN is dit op te lossen.

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Wil je daarna het zender zoeken dan nog een keer doen?, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken 
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop) 
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat dus kanaal 28.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening 

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger op CNN en wacht tot er beeld is. Daarna weer uitgebreid zenders zoeken. 

 

Reputatie 1

Door een activatie vanuit KPN is dit op te lossen.

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Wil je daarna het zender zoeken dan nog een keer doen?, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken 
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop) 
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat dus kanaal 28.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening 

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger op CNN en wacht tot er beeld is. Daarna weer uitgebreid zenders zoeken. 

 

Dankje voor de snelle reactie! Ik heb het nummer toegevoegd in mijn forumprofiel!

Reputatie 7
Badge +17

Door een activatie vanuit KPN is dit op te lossen.

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Wil je daarna het zender zoeken dan nog een keer doen?, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken 
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop) 
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat dus kanaal 28.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening 

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger op CNN en wacht tot er beeld is. Daarna weer uitgebreid zenders zoeken. 

 

Dankje voor de snelle reactie! Ik heb het nummer toegevoegd in mijn forumprofiel!

Dankzij @Noordzee hebben we hem zo snel kunnen activeren! Het duurt maximaal 15 minuten voordat het weer werkt. Thanks Noordzee. 

Reputatie 7
Badge +17

@Karlijnvd Je had 2 kastjes van ons, klopt dit?

Wat is het CAS-ID van het andere kastje dat nog gebruikt wordt bij jullie thuis? Dan gooi ik de andere die vervangen is uit de administratie. 

Reputatie 1

@Karlijnvd Je had 2 kastjes van ons, klopt dit?

Wat is het CAS-ID van het andere kastje dat nog gebruikt wordt bij jullie thuis? Dan gooi ik de andere die vervangen is uit de administratie. 

Mijn huisgenoot gebruikt dat hoofdkastje, zij heeft dus die andere waarmee je ook kan terugspoelen en pauzeren etc. Sorry weet de naam niet 😅

Reputatie 1

Door een activatie vanuit KPN is dit op te lossen.

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Wil je daarna het zender zoeken dan nog een keer doen?, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken 
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop) 
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat dus kanaal 28.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening 

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger op CNN en wacht tot er beeld is. Daarna weer uitgebreid zenders zoeken. 

 

Dankje voor de snelle reactie! Ik heb het nummer toegevoegd in mijn forumprofiel!

Dankzij @Noordzee hebben we hem zo snel kunnen activeren! Het duurt maximaal 15 minuten voordat het weer werkt. Thanks Noordzee. 

Ik heb dit stappenplan uitgevoerd, maar als ik dan naar CNN ga, krijg ik nog steeds een foutmelding dat het abonnement niet is geactiveerd..

Reputatie 7
Badge +28

De activatie kan wel een uur duren. Laat na het handmatig zenders zoeken de ontvanger aanstaan op CNN. 
 

Net zolang tot er beeld is.

Reputatie 1

De activatie kan wel een uur duren. Laat na het handmatig zenders zoeken de ontvanger aanstaan op CNN. 
 

Net zolang tot er beeld is.

Het is gelukt, bedankt weer!!

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan.👍

Reputatie 7
Badge +17

@Karlijnvd Fijn dat het weer werkt en Noordzee thanks voor het reageren. 

Reageer