Beantwoord

Oude Digitenne ontvanger met smartcard gebruiken

  • 17 April 2019
  • 6 reacties
  • 931 keer bekeken

Mijn schoonmoeder heeft geen tv momenteel. Ik heb wel een digitenne kastje uit haar vorige woning inclusief smartcard. Kan ik deze gebruiken?
Ze heeft anders een aantal dagen geen tv.

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Noordzee 17 April 2019, 19:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Richard,

Dat is afhankelijk van de regio waar je schoonmoeder nu woont. (Bij jou in huis?😍) Als dat in de provincie's Noord-Holland, Zuid-Holland of Utrecht is, zal het oude kastje met smartcard nog moeten werken. Je hebt wel kans dat je even opnieuw zenders moeten zoeken als ze naar een andere woonplaats is verhuisd.

As ze verhuisd is naar een andere provincie, dan gaat de oude ontvanger niet meer werken. Kun je eerst even aangeven waar ze nu woont? (in welke plaats), dan reageer ik dadelijk verder indien nodig.
ze is hemelsbreed 500 meter verhuisd. Ze heeft een philips tv, type pfl7562D maar geen originele afstandsbediening zag ik. Dus het instellen wordt lastig, volgens mij moet je iets instellen. Ze keek analoog nu in bejaardenhuis maar dat is plotsklaps afgesloten. Zit nu de hele dag te vervelen in de stoel..
Het is in Lunteren, Gelderland
Reputatie 7
Badge +28
OK Richard,

Dan ga je geen beeld meer krijgen via een TV met smartcard. Sinds enige tijd is Digitenne overgegaan naar een nieuw systeem.

Ze kan een nieuwe ontvanger aanvragen via deze omwisseltool: https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne-omwisselen-b.htm

Mocht dat niet lukken, dan kan een moderator jullie helpen. Geef dat dan even aan hier. Je moet dan wel het forumprofiel volledig vullen met haar gegevens.

Bij de nieuwe ontvanger, zit ook een nieuwe afstandsbediening.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @Richard Hee, welkom! Wat ontzettend vervelend voor je schoonmoeder! Noordzee heeft je voorzien van de juiste informatie zie ik, ben je daar eerst mee geholpen? Mocht je nog hulp of informatie willen, weet je ons te vinden.
Reputatie 7
Badge +28
@Richard Hee : Is het omwisselen van de ontvanger gelukt?
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, dus ik hoop dat je je schoonmoeder van Digitenne hebt kunnen voorzien. Als we nog iets voor je kunnen doen, laat je het weten?