Beantwoord

Overschakelen van Digitenne naar ITV, verschil in prijs?

  • 26 April 2019
  • 90 reacties
  • 1788 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

90 reacties

Reputatie 5
Badge +3
De berekening klopt en het is mogelijk.
De moeders een lol en vervang die beeldbuis televisie direct door een HD flatscreen televisie.
Al is het alleen al omwille van het milieu (en de portemonnee), die beeldbuis neemt behoorlijk veel stroom.

@wjb , ik geef je volkomen gelijk maar moeders wil [is wet!] is nogal behoudend, we hebben in het verleden als eens geprobeerd om eea om te ruilen maar je wilt niet weten wat daarvan het gevolg was. Behalve dat het een 56 inch is is ie ook nog in 3/4 formaat 😂, dat zegt toch genoeg?
Reputatie 7
Mijn ouders (85 jaar oud) hadden zowel glasvezel als ADSL in de meterkast.
Omdat zij ook een alarminstallatie hebben bleven ze gebruik maken van het ADSL lijntje met een schamele 12Mbps verbinding. Om televisie te kijken hadden ze een Ziggo abonnement voor alleen televisie.
Ik heb bijna een jaar op ze in moeten praten om ze te overreden om over te stappen op een glasvezelabonnement van KPN.
Twee jaar terug is dat dan eindelijk gelukt en de besparing was gigantisch terwijl de beleving enorm verbeterd is.

Ik weet zeker dat jouw moeder geen andere TV wil omdat ze eigenlijk geen verandering wil of beter gezegd "angst" heeft voor verandering. Ik weet zeker dat ze niets anders meer wil als ze eenmaal een HD flatscreen zou hebben.
Reputatie 5
Badge +3
Mijn moeder? 🤣
Reputatie 7
Mijn moeder? 🤣
Oeps ... moeders dan. 🤔
Moeders, de vrouw .... 😉 (bij mij viel het kwartje ook niet direct)
Reputatie 5
Badge +3

Mijn moeder? 🤣Oeps ... moeders dan. 🤔

@wjb , overigens ben ik je wel dankbaar dat je mij nog zo..... jong inschatte! Ben blij met het compliment! 😀

We hebben hier nog tot 9 juli de tijd te overdenken wat voor oplossing we gaan toepassen, ik ben niet de enige die hierover beslist namelijk, maar een prijs verlaging zal moeder(s), de vrouw toch wel aanspreken denk ik.

Verder iedereen bedankt voor het meedenken, tw. @PeterG , @Galdor68 , @Noordzee en @Erik_ !!
Reputatie 5
Badge +3
Zojuist per email een bericht van KPN ontvangen, Regio 5. Omruilen van tuners tot 11 juni , daarna geen oud signaal meer in deze omgeving.

Dat is dan toch iets eerder dan 9 juli, wat ik eerder elders op het Digitenne forum vernam van Edje_Kroketje.
Daarom meteeen spijkers met koppen geslagen en de aanpassing in mijn bestaande abo uitgevoerd.
Hopelijk ben ik niets vergeten en komt het allemaal voor 11 juni nog in orde, dat is immers kort dag!

Reputatie 7
Interessant dat jij niet hoeft te betalen voor die Digitenne ontvanger.
Ik denk dat jij een mazzeltje hebt van €5,- per maand.
Reputatie 5
Badge +3
Interessant dat jij niet hoeft te betalen voor die Digitenne ontvanger.
Ik denk dat jij een mazzeltje hebt van €5,- per maand.

Indien de bandbreedte van de internet verbinding ontoereikend is om 2x HD ontvangers te kunnen inzetten wordt er gratis een HD Digitenne ontvanger ingezet.

Vraagje voor @Erik_ , moet ik nu wel of niet voor 11 juni de huidige ontvangers omruilen of gebeurt dit automatisch met ingaan van de nieuwe situatie?
moet ik nu wel of niet voor 11 juni de huidige ontvangers omruilen of gebeurt dit automatisch met ingaan van de nieuwe situatie?

Deze kan ik ook beantwoorden: als je niet omruilt wordt er van uit gegaan dat je niet doorgaat met Digitenne. De tuner wordt dan uit je abonnement gehaald. Actief omruilen zal dus wel nodig zijn.

Overigens:
Jij hebt tot 11 juni de tijd voor de omruil, dan gaan kennelijk je smartcards uit. Bij mij is dat tot 28 mei.
De nieuwe zenders gaan in de nacht van 8 op 9 juli pas aan. En de oude uit.
Reputatie 5
Badge +3
Dankje @PeterG , dan zullen we in ieder geval 2 ontvangers gaan omruilen; ik doe het dan zolang wel even zonder.

Edit
Of toch niet??

Hmm, wat voor wijziging heb je onlangs gedaan? Zenderpakket? Iets anders?

Enne, de nieuwe HD ontvanger kan ook overweg met het oude DVB-T.
Reputatie 5
Badge +3
Hmm, wat voor wijziging heb je onlangs gedaan? Zenderpakket? Iets anders?

Enne, de nieuwe HD ontvanger kan ook overweg met het oude DVB-T.


Zie een van de vorige posts, wijziging van thuis (pakket), dat is immers al in gang gezet met inlevering van 2x smartcards (nummers doorgegeven).
Netjes opgelost zo. Nu nog mobiel bij KPN of Telfort(voor middernacht) dan is Fox sports ook kosteloos.
Oh. okee. Het was me niet duidelijk dat je de in eerste bericht genoemde (voorgestelde) wijziging ook inderdaad inmiddels had opgegeven.
Tijdens een lopende wijziging kun je geen andere wijzigingen doen.


En volgens mij heb je de Digitenne-ontvangst beëindigd:
met inlevering van 2x smartcards

Tenzij je nog een losse D-ontvanger hebt?

Maar, je kunt via MijnKPN altijd weer Digitenne's erbij huren.
Reputatie 5
Badge +3
Oh. okee. Het was me niet duidelijk dat je de in eerste bericht genoemde (voorgestelde) wijziging ook inderdaad inmiddels had opgegeven.
Tijdens een lopende wijziging kun je geen andere wijzigingen doen.


Ik sprak al eerder van "Spijkers met koppen slaan" oftewel, we laten er geen gras over groeien zker gezien het feit dat 11 juni al heel dichtbij is (dat weet ik ook pas sinds vanmorgen de email binnen rolde).
Reputatie 7

Interessant dat jij niet hoeft te betalen voor die Digitenne ontvanger.
Ik denk dat jij een mazzeltje hebt van €5,- per maand.
Indien de bandbreedte van de internet verbinding ontoereikend is om 2x HD ontvangers te kunnen inzetten wordt er gratis een HD Digitenne ontvanger ingezet.

Maar toch niet bij een internet en TV Basis abonnement waar je maar één HD ontvanger contracteert?
Reputatie 5
Badge +3
Daar heb je inderdaad een punt, maar bij de aanpassing van het bestaande abo heb ik alles juist ingevuld en het overzicht spreekt toch duidelijk.
Ik kreeg ook het verzoek in beeld om 2 van de 3 smartcards in te leveren (kon ik aanvinken welke), en daarmee was de koop gesloten.
En daarvoor heb ik akkoord getekend.
Reputatie 7
Daar heb je inderdaad een punt, maar bij de aanpassing van het bestaande abo heb ik alles juist ingevuld en het overzicht spreekt toch duidelijk.
En daarvoor heb ik akkoord getekend.

Gewoon verder niet over l*llen. 😉
Reputatie 5
Badge +3
We wachten het gewoon af, 5 euro meer of minder, nouja.
Nu nog zien hier in huis een netwerk kabel van de V10 naar de plek van de tuner te krijgen ha ha.
Reputatie 7
Badge +28
Succes met het aansluiten. Het aansluiten van de Digitnne-ontvanger is gelukkig wat eenvoudiger.
Reputatie 5
Badge +3
Ze laten er bij de KPN geen gras over groeien ; ik kreeg vanmorgen al een abo nr + pin waarmee ik nu reeds op de laptop live kan kijken en opnemen.
Reputatie 5
Badge +3
Oh. okee. Het was me niet duidelijk dat je de in eerste bericht genoemde (voorgestelde) wijziging ook inderdaad inmiddels had opgegeven.
Tijdens een lopende wijziging kun je geen andere wijzigingen doen.


En volgens mij heb je de Digitenne-ontvangst beëindigd:



met inlevering van 2x smartcards
Tenzij je nog een losse D-ontvanger hebt?

Maar, je kunt via MijnKPN altijd weer Digitenne's erbij huren.

@PeterG , even voor de duidelijkheid Peter, ik zit net even alle berichten terug te lezen dat ik inderdaad 2 van de 3 smartcards heb moeten inleveren. De 3e wordt vervangen door een HD Digitenne tuner welk na 11 juni noodzakelijk wordt.

Inmiddels van KPN bericht ontvangen dat beide tuners (1x HD iTV en 1x HD Digitenne) naar mij onderweg zijn. Het abo-nr van iTV heb ik reeds in bezit en ik heb vandaag op de laptop al alle beschikbare iTV zenders afgestroopt en tevens de opnames kunnen testen.

Voor de duidelijkheid herhaal ik nog even het kostenplaatje:

Kostenoverzicht klopt als een bus. Wel leuk dat ze de extra ontvanger (een Digitenne in dit geval) niet rekenen zo te zien.
Reputatie 5
Badge +3
Kostenoverzicht klopt als een bus. Wel leuk dat ze de extra ontvanger (een Digitenne in dit geval) niet rekenen zo te zien.
Peter. Helper. LET OP: ook opnamen van de verdwijnende zenders zijn v.a. 1 juni niet meer beschikbaar. Dat zijn Fox, Nat. geo. , Nat. geo. Wild, 24kitchen, BabyTV, Disney channel, Zing, Antenne 3 en Wildhitz.

Peter, bedankt voor deze laatste opmerking / tip. Iets om rekening mee te houden!!
Juist omdat ik veel opneem van NGC en Fox.