Beantwoord

Overschakelen van Digitenne naar ITV, verschil in prijs?

  • 26 April 2019
  • 90 reacties
  • 1788 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

90 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Interessant dat jij niet hoeft te betalen voor die Digitenne ontvanger.
Ik denk dat jij een mazzeltje hebt van €5,- per maand.

@wjb , die vergissing is intussen rechtgezet, software bug bleek het, de extra HD Digitenne tuner moet wel p/mnd worden afgerekend worden. Het Digitenne abo blijft gratis.
Reputatie 7
Interessant dat jij niet hoeft te betalen voor die Digitenne ontvanger.
Ik denk dat jij een mazzeltje hebt van €5,- per maand.
@wjb , die vergissing is intussen rechtgezet, software bug bleek het, de extra HD Digitenne tuner moet wel p/mnd worden afgerekend worden. Het Digitenne abo blijft gratis.

😞
Reputatie 7
Badge +30
Goed om te zien dat je alles goed hebt kunnen wijzigen, racinfo, en dat het lijkt te bevallen! Bij dit pakket zit geen gratis tweede ontvanger, dus dat is inderdaad een bugje geweest. Heb je de nieuwe ontvangers inmiddels binnen?
Reputatie 5
Badge +3
Gisteravond (19-5-2019) hadden we plots een zeer trage internet verbinding; zowel moeder de vrouw als zoonlief klaagden er over. Vorige week was het ook al eens op de avond; het leek erop dat het 4G modem er niet meer bij was terwijl alle 3 leds van de ontvangst vrolijk blauw branden.

Gisteravond heb ik niet gemeten maar vorige week wel, zie bijlage. Is er vorige week een storing geweest?

Ik denk dat deze site https://kpn-itns.speedtestcustom.com/ en deze https://www.speedtest.net/nl

Iets betrouwbaarder zijn.
Reputatie 5
Badge +3
Goed om te zien dat je alles goed hebt kunnen wijzigen, racinfo, en dat het lijkt te bevallen! Bij dit pakket zit geen gratis tweede ontvanger, dus dat is inderdaad een bugje geweest. Heb je de nieuwe ontvangers inmiddels binnen?

Ja @Erik_ , zoonlief heeft de Digitenne HD ontvanger direct aangesloten en was ermee tevreden! Oja, hij merkte nog op dat Ned 1,2 en 3 plots veel scherper waren tov van zijn eerdere insteek-smartcard tuner. De commercieele zenders waren hetzelfde.

Moeders kijkt, hoewel de iTV HD Tuner aangesloten en wel ernaast staat nog steeds naar de oude Topfield 5000 tuner, (ze houdt zo lang mogelijk vast aan het oude systeem ha ha), onbegrijpelijk want het beeld van de iTV tuner is, zelfs in de SD mode veel beter op het oude beeldbuisje dan de oude Digitenne ontvanger!

We hebben vorige week zondag (12/5/19) prima Formule 1 zitten kijken op RTL Television, beeld viel reuze mee ondanks de beeldbuis a 56cm diagonaal. De iTV tuner heb ik met de 10 meter utp kabel kunnen verbinden op de Experia V10 box, rechtstreeks. Geen blokjes of vertragingen geconstateerd.

Nu nog met beide zoonliefs moeders bewerken voor een 32 inch flatscreen, ha ha ha.
Reputatie 7
Badge +30
Geen storing hier bekend, racinfo. Belangrijkste punt voor een goed werkend Sneller Internet Buitengebied is het mobiele bereik. Mocht dit nog eens voorkomen, kijk dan of je op dat moment een verslechtering in mobiel bereik ervaart.
Reputatie 5
Badge +3
Ik denk dat deze site https://kpn-itns.speedtestcustom.com/ en deze https://www.speedtest.net/nl

Iets betrouwbaarder zijn.


Wellicht, ik gebruik of test zelfs 4x speedtest sites maar deze geeft altijd een mooie curve in beeld. Overigens waren de resultaten op alle 4 speedtest sites dezelfde.

De test bewijst dat de ADSL2 aansluiting prima functioneerde maar het 4G Buitengebied modem niets ontving.

In vergelijking met nu:

Reputatie 5
Badge +3
Nou KPN, nu laat je toch echt een steekje vallen, zelfs ADSL2 werkt ternauwernood en 4G helemaal niet meer. Ik moet zelfs om met mijn ID in te loggen het 2 a 3 maal proberen.
Is er echt geen storing?
Reputatie 5
Badge +3
Zelfs speedtest (kpn) werkt ternauwernood. De opmerking die in beeld komt is dat hij de server niet kan vinden. Ga ik straks spijt krijgen van mijn Digitenne naar iTV omschakeling?

Raar hoor. Want het is gewoon 10 Mb/s, de snelheid die je DSL ook zou moeten hebben. Dat is ruim voldoende voor 1 X I-TV in HD.
Daar zou ik nog een extra Digitenne ontvanger bij doen (voor tweede tv / noodvoorziening).
Reputatie 5
Badge +3
@PeterG , even voor de duidelijkheid, het gaat niet om de ADSL2 maar om het 4G (Buitengebied) signaal wat nu al ruim 5x tot nul is gedaald, juist op de momenten dat er op 2 tablets extra, gelijktijdig met de HD ontvanger naar TV zenders wordt gekeken en wat dus jammerlijk mislukt terwijl vanaf februari tot half mei het geen enkel probleem was om via uitzending gemist TV programma's terug te kunnen kijken.
Reputatie 5
Badge +3
Momenteel is het ook weer pet, half 6 op 21 mei. Morgen maar eens de storingsdienst bellen.
Zelfs speedtest (KPN) werkt niet meer 😞 !!






De vreemdste meldingen verschijnen, zelfs met alleen ADSL2:

Reputatie 5
Badge +3
Geen storing hier bekend, racinfo. Belangrijkste punt voor een goed werkend Sneller Internet Buitengebied is het mobiele bereik. Mocht dit nog eens voorkomen, kijk dan of je op dat moment een verslechtering in mobiel bereik ervaart.

@Erik_ zojuist 4G via de gsm rechtstreeks, dus zonder de wifi gemeten maar die is dus normaal, zie bijlage.

Krijg ik nu toch de indruk dat er iets met het 4G Buitengebied modem aan de hand is! Kunnen we een nieuw modem krijgen?

Bijlage:

Reputatie 7
Badge +30
In die omstandigheid (tv + tablets etc.. aan) zou ik inderdaad zeker verwachten dat de 4G bijschakelt, vooral als het los gemeten gewoon een goed bereik geef. Ik ga even wat dingen nakijken, en navragen hier. Ik kom er z.s.m. bij je op terug!
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb contact gehad en het blijkt dat er iets niet helemaal lekker loopt met Sneller Internet Buitengebied in het algemeen. Daar wordt op dit moment naar gekeken om te zien wat er misgaat, zodat we dit ook zo snel mogelijk weer kunnen herstellen.
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb contact gehad en het blijkt dat er iets niet helemaal lekker loopt met Sneller Internet Buitengebied in het algemeen. Daar wordt op dit moment naar gekeken om te zien wat er misgaat, zodat we dit ook zo snel mogelijk weer kunnen herstellen.
Inmiddels via 0800-0402 keuze 2 contact gehad met helpdesk Buitengebied; die beloofden te testen en vroegen mij "even" standbye te blijven maar na 36 minuten werd de verbinding verbroken. Ik weet dus niet de resultaten van die check.

Wel heb ik zelf de ADSL2 check gedaan via de KPN site, https://www.kpn.com/service/internet/problemen/servicetool-traag-internet.htm

Maar daar bleek alles oke, hoewel daar het 4G modem niet mee getest wordt. :-(

Overigens had ik gisteravond (22 mei) geen storing.

Edit:
Als er storing is komt vaak de opmerking "Latentie Testfout" in beeld bij oproepen speedtest (KPN) of "kan geen aansluiting met server vinden".

Ook kan ik met mijn KPN-ID niet meer inloggen en is zelfs ADSL2 heel traag (1.2 Mb down en 0.2 Up). Dan valt ook de HD i-TV tuner uit en hebben we dus helemaal niets meer.
Reputatie 5
Badge +3
Momenten van storingen 4G Modem Buitengebied vanaf 14 mei 2019:
14.05.2019 Storing kpn 4g 22:00h
19.05.2019 Storing kpn 4g 16:00h
19.05.2019 Storing kpn 4g 20:00h
19.05.2019 Storing kpn 4g 21:00h
20.05.2019 Storing kpn 4g 20:00h
21.05.2019 Storing kpn 4G 17:30h
racinfo2 schreef: en hebben we dus helemaal niets meer.

Ikzelf heb er één Digitenne ontvanger bij. Ook als reserve. Heb ook al enkele malen buren er mee uit de "brand" geholpen bij tv storing daar.
En tv voorzien op plekken waar geen aansluiting is.
Reputatie 5
Badge +3

racinfo2 schreef: en hebben we dus helemaal niets meer.

Ikzelf heb er één Digitenne ontvanger bij. Ook als reserve. Heb ook al enkele malen buren er mee uit de "brand" geholpen bij tv storing daar.
En tv voorzien op plekken waar geen aansluiting is.


Best een goed idee maar dan zou ik toch liever voor een gekochte TV ontvanger gaan om tenminste de FTA zenders nog te ontvangen. Maar laten we even wachten tot KPN de 4G Buitengebied storing heeft opgelost en geen overhaaste beslissingen nemen.
@PeterG de achterliggende gedachte is dan dat er via de dsl verbinding het internet gebruikt kan worden, waarmee @racinfo2 in weze terug bij af is!!

Ik meen uit het start topic te begrijpen dat er juist voor itv is gekozen vanwege de weggevallen opname mogelijkheid bij Digitenne.
Reputatie 5
Badge +3
@PeterG de achterliggende gedachte is dan dat er via de dsl verbinding het internet gebruikt kan worden, waarmee @racinfo2 in weze terug bij af is!!

Ik meen uit het start topic te begrijpen dat er juist voor itv is gekozen vanwege de weggevallen opname mogelijkheid bij Digitenne.


Dat was de uitgang basis, was er geen behoefte geweest aan dat opnemen dan zouden we nooit zijn overgestapt!
Als je Digitenne als reserve/extra érbíj neemt raak je natuurlijk de opnamemogelijkheid van ITV niet kwijt.
Reputatie 5
Badge +3
Als je Digitenne als reserve/extra érbíj neemt raak je natuurlijk de opnamemogelijkheid van ITV niet kwijt.
Zoals je in mijn eerdere posts kunt lezen hebben we bij 4G Buitengebied storing ook geen toegang via ons KPN-ID meer, hoe had je dan een opname moeten plannen als je niet eens toegang tot je account hebt?
Je mag toch aannemen dat je opnamen dan al gepland hebt. Ik doe dat enkele dagen vooruit.

Maar goed. Jullie snappen het kennelijk niet helemaal. Ga nu een vriend helpen met z'n nieuwe Digitennetuner. Die woont niet naast de deur, dus ben enige uren off line.