Beantwoord

Pasjes Digitenne KPN

  • 30 January 2019
  • 16 reacties
  • 250 keer bekeken

Beste meneer/mevrouw,

Ik heb mijn abonnementen bekeken bij KPN Digitenne en volgens mij betaal ik voor totaal 6 pasjes. Echter, maar 2 pasjes werken. Ook zou ik 3 pasjes met FOX Sport moeten hebben maar die werkt ook op maar 1 enkele pas.

Zou u mij kunnen helpen?

Groet, Peter
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 1 February 2019, 10:43

Bekijk origineel

16 reacties

Hoi. Apart. Met 6 smartcards zou je dus 2 abonnementen voor Digitenne hebben. En met 1 v.d. abonnementen (3 smartcards) ook Fox Sports eredivisie.

Maar goed. Alleen een KPN moderator kan je hiermee helpen aangezien er in de administratie gedoken moet worden. Daar zijn wat gegevens voor nodig, waarmee je tevens je toestemming geeft. Zie onderstaand.

Zodat je door een moderator geholpen kunt worden zou je je gegevens willen invullen in je forumprofiel? Deze gegevens zijn niet publiek te zien.
I.i.g. voor- en achternaam, postcode + huisnummer, klantnummer(s), Tel.nr. (op de regel Persoonlijke opmerkingen)
Na het invullen onderaan op {Sla wijzigingen op} klikken.
Beste Peter,
Dat klopt inderdaad, ik heb 2 abonnementen. Ik heb mijn gegevens ingevuld in het forumprofiel, moet ik nog verdere acties ondernemen zodat ik geholpen kan worden door een moderator?
Bedankt voor je reactie.
Reputatie 7
Badge +28
Nee, een moderator komt hier vanzelf langs. Misschien vanavond nog, maar anders waarschijnlijk morgen.
Om het helder te krijgen voor de moderator:
"er werken maar 2 smartcards" . "FOX Sports (...) werkt ook op maar 1 enkele smartcard."
Ik snap dat van álle 6 er dus maar 2 werken. En dat van die 2 op 1 F.S. werkt.

Hieruit concludeer ik dat bij elk abonnement maar 1 smartcard werkt.

Zou je de nummers van de cards die wel werken ook nog even bij Pers. Opm. (forumprofiel) willen zetten? Dat kan namelijk niet op afstand gezien worden.
Hier (i.e. reactie) kun je ze ook zetten maar dan alleen laatste 5 cijfers per smartcard.

Overigens: als een apparaat zo'n 6 weken niet gebruikt wordt valt de smartcard "in slaap". Om hem weer te wekken dien je de ontvanger ca. 15 minuten op RTL 4 aan te zetten.

P.S. in welke provincie woon je? Digitenne gaat met een nieuwe systeem uitzenden. Daar zijn t.z.t. ook nieuwe ontvanger voor nodig.
In Gelderland, Overijssel en Flevoland wordt 12 februari 2019 omgeschakeld.
In Friesland 26 februari.
Zeeland, N-Brabant 12 maart
Limburg: april
N-H, Z-H, prov. Utrecht: juli
Prov. Groningen en Drenthe hebben al het nieuwe uitzendsysteem met HD beeld.
Dat klopt. Per abonnement werkt één smartcard. De nummers van de twee smartcards die werken staan nu op mijn forumprofiel. Ik heb ondertussen 2 andere smartcards op rtl4 gezet, maar tot nu toe nog geen beeld. Bij een smartcard krijg ik de melding geen audio/video, bij de andere staat er CONAX No Access in beeld.

Ik woon in provincie Zuid Holland. Wel fijn om te horen dat er HD beeld aan komt.
Update:
De smartcard die de melding CONAX No Access aangaf doet het weer na 20 minuten rtl4. De andere staat nu ook zo'n 20 minuten op rtl4 maar geeft nog steeds dezelfde melding (Geen Audio en Video).

De smartcard die nu als 3e ook werkt zal ik ook in het profiel zetten.
Geen audio / video is meestal een melding die je krijgt als de ontvanger geen signaal krijgt. Mss in andere regio gebruikt en nog niet herscant? Het is geen smartcard melding.

Overigens: je weet van de wijziging bij Digitenne? En dat je voor nieuwe ontvangers huur (à € 5 p/maand p/ontvanger) gaat betalen? Ik neem nml aan, gezien het aantal ontvangers, dat je nu koopontvangers hebt. Dat kan straks niet meer.

2 volledige (3 per abonnement) Digitenne-abonnementen 2 X 25,50 = € 51. + 1 X Fox Sports à € 9,99** = Totaal € 60,99 per maand alleen voor televisie .... en zonder opnemen/live pauze.

**m.i.v. 1 februari kost Fox Sports eredivisie bij KPN € 9,99 p/maand.

Een heroverweging, hoe vaak wordt op welke plek gekeken, lijkt me op z'n plaats. Ontvangertjes zijn klein en dus verplaatsbaar. Antenne's kunnen gewoon blijven.
Verder zijn er ontvangers te krijgen voor alleen NPO zenders (ca. € 30).

Kabel of Interactieve TV niet mogelijk?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @pwar. Welkom op het forum! Je neemt op dit moment inderdaad twee Digitenne abonnementen af. FOX Sport is toegevoegd aan één van deze twee abonnementen. Waarschijnlijk zijn de verkeerde smartcards gekoppeld aan het abonnement. Ik zal je zo een privébericht toesturen om dit verder toe te lichten.

PeterG geeft inderdaad een goede tip. Je betaalt straks 5 euro per tv-ontvanger. Je bent misschien wel goedkoper uit als je het wijzigt naar Interactieve TV. Daarnaast krijg je ook nog meer mogelijkheden op de televisie. Ik zie dat je ook nog een mobiel abonnement afneemt bij KPN. Dit zorgt ervoor dat je gebruik kan maken van de kortingen van KPN Compleet. Mocht je hier meer informatie over willen, dan hoor ik dat graag van je!
Reputatie 7
Badge +28
Maar kennelijk gebruikt hij nu twee Digitenne-ontvangers. Dan kan je toch ook één Digitenne-abonnement nemen incl Fox-Sports en één extra Digitenne-abonnement (zonder Fox Sports) voor vijf euro per maand.

Eventueel aan te vullen met een FTA-ontvanger, al dan niet met opnamemogelijkheden.
Ik heb totaal 5 digitene ontvangers welke ik zelf heb aangeschaft jaren geleden dit was niet anders omdat we op de slaapkamers ook zo'n kastje nodig hadden om tv te kijken, wat ik verder ga doen weet ik nog niet heb tekort varstand van tv en abonementen, zou niet weten wat mij het beste zou passen, hoop dat ik voorlopig weer 5 werkende pasjes krijg, het geen waar ik voor betaal.
Reputatie 7
Badge +28
Het gaat erom hoeveel TV's je dadelijk wilt gebruiken. Want je betaalt voor het eerste abonnement 15,50 (met nog een toeslag voor Fox-Sports), Voor de volgende drie ontvangers betaal je dan vijf euro per maand extra. Is dan zonde als je niet alle TV's regelmatig gebruikt voor Digitenne.
Reputatie 7
Badge +21
@pwar Ik heb je zojuist een privébericht verstuurt. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. 😁
Bedankt 👍
Reputatie 7
Badge +28
Maar nu missen we de oplossing! Wat gaat het worden?
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb een nieuwe smartcard opgestuurd. Deze smartcard kan @pwar blijven gebruiken totdat de ontvangers omgeruild moeten worden. Ik krijg helaas niet de mogelijkheid om de huidige smartcards te activeren. Ik heb dus geen andere optie dan een nieuwe toe te sturen.
Noordzee/pwar. Bij 1 digitenne abonnement (incl. één ontvanger) kun je nog 2 (twee) extra ontvangers hebben. Die worden in de nieuwe situatie € 5 p/m p/st. Dus 1 abonnement met 3 ontvangers zonder F.S. kost dan € 25,50. Met F.S. € 9,99 p/m extra ongeacht het aantal ontvangers (1 tot 3 dus).

Het is voor jouw, pwar, te overwegen om één Digitenne abonnement te houden met 3 ontvangers inclusief Fox Sports. (tenzij interactieve tv kan)

En voor de overige 2 tv's dan een losse ontvanger te kopen, waarmee alleen de NPO zenders (radio/tv) te krijgen zijn. Dié tv's zijn dan overigens niet gebonden want de kastjes zijn natúúrlijk verplaatsbaar/verwisselbaar!
Maar anders betaal je voor nog 2 tv's € 20,50! (totaal dan € 55,99 p/mnd).

Verder: indien op jouw adres meer dan 3 tv-ontvangers voor Interactieve TV van KPN mogelijk zijn is dat ook een stuk goedkoper dan 2 digitenne-abonnementen met 5 ontvangers.

Interactieve tv van kpn kost € 10 meer dan alleen internet van kpn. Je hebt dan nog 4 extra ontvangers nodig à € 5 p/m p/st, das dus € 20. Fox Sports € 9,99 (gratis als je ook minimaal één mobiel abonnement van kpn hebt). TV met 5 televisies dan dus: € 39,99 p/mnd.

ps interactieve tv kan ook aangevuld worden met digitenne-ontvangers extra à € 5 p/mnd.

(conclusie: Digitenne is peperduur zeker ook t.o.v. wat het biedt, en voor meer dan 3 tv's helemaal)

Reageer