Beantwoord

Publieke zenders continue gestoord of onderbroken

  • 4 August 2019
  • 21 reacties
  • 463 keer bekeken

Na de update van Kpn naar Dbt2 was het advies je antenne opnieuw te plaatsen om de beste ontvangst te krijgen.
Welneu een ding staat vast: de update is alles behalve een verbetering.
Nu heb ik haarscherpe beelden..... die stil staan.
Ieder voertuig dat mijn woning passeert veroorzaakt een storing c.q stilstaand beeld of de melding dat er geen signaal is, wat dan zo'n halve minuut tot 2 minuten (!) duurt voor er weer beeld is.
Het zorgeloos kijken met digitenne is niet meer. En wat is het kommentaar van de kpn? "Je doet t r maar mee".
Kpn vertoont nog steeds dezelfde monopolistisch gedrag als dat ze de ptt waren.
Ze zadelen je op met een ronduit ondeugdelijk product en komen de klant niet of nauwelijks tegemoet met zijn problemen maar ondertussen wel even vlug tussendoor de prijs vet verhogen.
Kpn is ern schandalig bedrijf en 100% klantonvriendelijk.

Waarom godverdomme krijg ik niet waar ik voor betaald heb?!@
icon

Beste antwoord door Noordzee 4 August 2019, 12:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo HarryS5,

Ik begrijp dat je boos bent, maar wat mij betreft is het niet nodig om dan te gaan vloeken.

Wel wil ik proberen om jou te helpen met wat tips, maar ik heb dan ook een paar vragen aan jou:
(Voor de duidelijkheid : Ik ben geen medewerker van KPN)

1/ Wat voor type antenne gebruik je?
2/ Staat jouw antenne binnen of buiten?
3/ Wat is jouw locatie?

Wel alvast dus een paar algemene tips:
Wil je het volgende eens proberen?:

1/ Haal de ontvanger even van de stroom af.
2/ Zet de ontvanger op een niet al te warme plek. Ook niet dicht bij een andere elektrisch apparaat zoals een LED-lamp of een modem.
3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk, zo mogelijk buiten.
4/ Zet de ontvanger weer aan.
5/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
6/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
7/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Wordt de ontvangst hier beter van?
D honderdste open deur. Wat denk je dat ik gedaan heb. Ben geen achterlijke nono. Dit is xo'n bertje het eerste wat ik gedaan heb met minimaal resultaat. Kpn digitenne m7sleid zijn klanten. Ze kunnen het n8et beter maken want 9nderrussen worden er ik weet niet hoeveel masten voor andere doeleinden gebruikt. Waardeloos bedrijf waardeloos management.
Reputatie 7
Badge +28
Ik zie geen antwoorden op mijn vragen. Ik laat het dan ook hierbij. Er komt hier vanzelf een moderator die voor KPN werkt.
Klantnummer=9072096187

Ik mag toch jopen dat kpn in ieder geval zijn administratie op orde heeft en kan nazien wat voor zooi jullie hebben geleverd. Mijn abonnement is amper een jaar oud, de geleverde parafernalia is dus van zelfde leeftijd.
Ik ben van plan dit ook door te spelen naar Ook dat nog, Tros Radar en Kassa.
Reputatie 5
Badge +5
HarryS5,

Noordzee is ook een klant van KPN en probeert jou te helpen.
Slechte ontvangst heeft toch echt te maken met de plaats van de antenne.
En zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken kan echt een verbetering opleveren.
De ontvanger zoekt dan niet alleen op in de ontvanger geprogrammeerde zendmasten/kanalen maar op alle kanalen.
Verder worden alle masten die voor dvb-t werden gebruikt ook gebruikt voor dvb-t2..
Voor een volledig overzicht:kijk hier.
Reputatie 2
Ik geloof niet dat Noordzee een gewone klant van KPN is. Zij/hij heeft zeer nauwe banden met het bedrijf. Naar mijn mening wordt hij/zij ook hiervoor betaald
Badge +19
@Broodjes hoe kom je op het belachelijke idee?
Reputatie 2
Ga al haar of zijn verhalen maar na. Of mijn idee dan belachelijk is??
Ik had ook stellig de indruk dat Noordzee niet geheel "onbevangen" was. Dat een paar alinea's je al kunnen prijsgeven.
Dag Harry. Welkom op het forum.
Ik betreur dat je zo'n slecht ontvangst hebt via de nieuwe digitenne. Helaas zie ik weinig welwillendheid van jouw kant om samen met ons het probleem op te lossen.
@Noordzee heeft, samen met andere gebruikers van dit forum al heel wat klanten geholpen. De verdachtmakingen vind ik op z'n zachtst gezegd, verbazend. En ik kan iedereen verzekeren dat Noordzee los staat van KPN en bereid is om zijn eigen tijd en energie in het oplossen van dit soort problemen te steken. En niet zonder succes.
Los daarvan. Wat wil je dat ik voor je ga doen, Harry?
Reputatie 2
Niets meer.
Reputatie 2
Sport op KPN! Ik wil Ajax volgen. Op Fox 1 krijg ik die niet voldoende. Dus extra abonnement à 9,99 voor sport ingesteld. Maar GEEN Paok-Ajax gisterenavond. Wel straten van Amsterdam of zoiets. Doe ik iets verkeerd of KPN? Heb sportabonnement gelijk weer opgezegd. 9,99 weggegooid geld!
Reputatie 7
Badge +28
@Broodjes :

De competitiewedstrijden van Ajax zijn te zien op Fox Sport. (1/2/3)

De champions Leaque op Veronica.

De voorronde Champions Leaque op Ziggo Sport Select.

Best vervelend, want deze laatste zender zit niet op Digitenne.
Reputatie 2
Met sportabonnement krijg ik niet Fox 3. Waarom kan ik bij KPN-sport niet de champions league zien? Moet ik dus naar Ziggo! Heb ik niet. Return volgende week kan ik niet zien, terwijl KPN die wel ergens in zijn programma heeft. Ik zal het ermee moeten doen.🤨
Reputatie 7
Badge +28
Fox 3 zit inderdaad ook niet op Digitenne. Maar tot op heden zijn geen competitiewedstrijden gepland op die zender.

Wat betreft de return volgende week. Ook ik kan die helaas niet zien. Maar ik ga niet op drie verschillende sportzenders een abonnement nemen.
Dan blijf je bezig.

Het is niet anders.
Reputatie 7
Badge +28
@HarryS5

Dag Harry. Welkom op het forum.
Wat wil je dat ik voor je ga doen, Harry?
Er is niet meer gereageerd en ik ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!
Reputatie 2
Na een tijdje -anderhalve maand- digitenne. Evaluatie: Ik kan TV kijken, maar dat kon ik voor de verandering door KPN ook. Nu is het allemaal VEEL minder. Opnemen kan ik alleen 1,2 en 3 met Xoro. Het opnemen gaat redelijk. Terugvinden opnames lastig. Kortom minder dan vroeger KPN. Digitenne: inzien komende programma's heel onduidelijk. Weer, was vroeger (voor de verandering)veel beter! Via app foxsport aanvragen of annuleren ging een keer goed. Lukt ineens niet meer. Via chat lukte het wel. Kortom veel heimwee naar een betere KPN! Helaas blijkt de KPN-klant machteloos
Reputatie 7
Badge +28
Wat betreft de gids (EPG) is er goed nieuws te melden. Er volgt later dit jaar een update. Dan zou de Gids beter moeten werken.

Via je XORO heb je nu al wel een beter werkende Gids tot je beschikking.
Reputatie 2
Wel ingewikkeld schakelen tussen Xoro (andere ingang) en Digitenne. Bovendien laat Xoro niet alle zenders zien. Je gaat niet in op mijn reactie dat het allemaal VEEL minder is dan het was. Technisch zou het allemaal beter moeten kunnen zijn. Waarom KPN voor minder kiest is mij een raadsel.
Reputatie 7
Badge +28
Verder volledig met je eens hoor.

In het hoofdtopic wordt eea uitgebreid besproken.

Klik voor hoofdtopic