Beantwoord

radio frequenties

• 5 november 2017
  • 6 reacties
  • 1158 keer bekeken

Hallo : waar kan ik de de radio frequenties vinden zodat ik mijn receiver kan instellen
icon

Beste antwoord door Justin_ 7 november 2017, 15:35

Hoi Andre, welkom op het forum! Ik lees al hele goede tips en uitleg van Peter. 🙂 Kun je inmiddels al radio luisteren?
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Digitenne biedt geen radio aan via FM (frequenties). Bij Digitenne zijn 28 radiozenders te krijgen via het Digitennekastje zelf. Dat is 1 ontvanger voor TV- én radiozenders. Sluit dus het Digitennekastje aan via de cinch (ookwel tulp) aansluitingen op de AUX (bv) van je audioset.
Op de afstandsbediening van je Digitenne zit een knopje om te switchen tussen tv- en radiozenders. De laatsten zijn dan genummerd van 101 t/m 128.

Wil je de FM van je audioset gebruiken koop dan een lintantenne en haal de zenders uit de lucht. Frequenties verschillen per regio, dus die zijn zo lastig te geven.
Beste Peter dank voor je uitleg ik ga er mee aan de slag mvrg Andre Bakker
Reputatie 7
ohja, heb je digitenne via insteekkaart op je tv dan krijg je daarop de radiozenders. Op een TV met insteekkaart kun je gewoon 101 tot 128 intoetsen.
In dat geval voor het geluid via je audioset de TV (audio out; kan zelfs met de koptelefoonaansluiting) verbinden met AUX IN van je audio. TV dient in dat geval dus ook aan. Sommige TV's hebben een mogelijkheid om dan het beeldscherm, voor stroombesparing, uit te schakelen. Philips; druk op groene knop.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Andre, welkom op het forum! Ik lees al hele goede tips en uitleg van Peter. 🙂 Kun je inmiddels al radio luisteren?
Reputatie 5
Badge +7
Nog een tip voor André: als je een draadantenne voor een FM-ontvanger gebruikt kan deze antenne het beste 75, 150 of 300 centimeter lang zijn en verticaal worden opgehangen. Je hebt dan maximale ontvangst van de FM-zenders ter plaatse.

Piet.
Ja hoor ik geniet van de muziek

Reageer