Beantwoord

Radio zenders via Digitenne

  • 7 February 2019
  • 5 reacties
  • 1284 keer bekeken

Reputatie 1
Is het mogelijk om naar de radiozenders van Digitenne te luisteren als de TV uitstaat? Met andere woorden kan ik naast de TV (die ik via HDMI heb aangesloten op het Digitenne kastje) ook gebruik maken van de tulp uitgangen Audio L en Audio R om daar bijvoorbeeld een speaker op aan te sluiten.
icon

Beste antwoord door Anonymous 7 February 2019, 11:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Is het mogelijk om naar de radiozenders van Digitenne te luisteren als de TV uitstaat? Met andere woorden kan ik naast de TV (die ik via HDMI heb aangesloten op het Digitenne kastje) ook gebruik maken van de tulp uitgangen Audio L en Audio R om daar bijvoorbeeld een speaker op aan te sluiten.
Hallo @HenkdB ,
op die tulpuitgangen kun je niet rechtstreeks de luidsprekers aansluiten, maar kun je een kabel aansluiten naar een ingang van je versterker of audio-installatie met losse of ingebouwde luidsprekers.
Reputatie 1
Hoi @Jan-D
Dank voor je antwoord. Mijn idee is om op deze uitgangen een Renkforce bluetooth muziekzender/ontvanger aan te sluiten om zo
de radio van Digitenne te beluisteren op een bluetooth speaker terwijl de tv verder uit staat omdat deze via een lift in het meubel wegzakt en dus niet aan kan blijven staan omdat ie dan zijn warmte niet kwijt kan.
Nogmaals dank.
Een "bluetooth (muziek)zender" zit in elke laptop, tablet en smartphone al.

Een buurvrouw van me luistert op een losse bluetooth speaker middels haar smartphone via wifi. Daar is de Digitenne ontvanger i.c.m. bluetooth transmitter helemaal niet voor nodig.
Reputatie 1
Beste Peter,

Ik heb Digitenne aan boord van mijn schip en op veel plekken op het water heb je geen wifi. Vandaar dat ik de vraag stelde om radio te kunnen streamen naar een speaker zonder dat de tv aan moet staan.
Oh, aha.
Ja, het is een oplossing inderdaad.