Beantwoord

RBX2800 loopt vast. Kan ik deze omruilen voor kaart?

  • 16 May 2022
  • 28 reacties
  • 212 keer bekeken

Reputatie 1

MIjn RBX2800 loopt steeds vast. Ook na de reset moet ik de stekker eruit halen om hem opnieuw op te laten starten. Het lijkt erop dat hij kapot is. Reset al gedaan 30 minuten stroom eraf gehaald enzovoort. Kan ik hem niet omruilen voor een CI module?

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 6 October 2022, 09:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Hallo @MarcMich volgens een melding in TotaalTV zou dat nu moeten kunnen, even bellen met 0800 0402.

Succes.

 

Reputatie 6
Badge +7

Eerst even controleren of je TV wel geschikt is voor de Digitenne CI+ module of je moet apart een geschikte DVB-T2 ontvanger er zelf bij kopen .

En volhouden bij de telefonische helpdesk want het schijnt nogal lastig te zijn om een insteekkaart te bestellen…..

 

Hoi @MarcMich . Welkom op het forum.

Heb jij één digitenne ontvanger? In dat geval kan ik die omruilen voor een CI kaart. Combinaties zijn nog niet mogelijk.

Reputatie 1

Ik heb omdat er een leveringsprobleem was van de ci kaart een digitenne kastje genomen met een nieuwe antenne. Wat een slecht product ik heb overal de antenne geprobeerd ons vorige kastje en antenne had nooit problemen met ontvangst en nu loopt hij vaak vast en zegt geen ontvangst te hebben. Alles gereset en antenne verplaatst maar niks werkt. Kan dit digitenne kastje en antenne gewisseld worden? 

@MarcMich Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?  

Reputatie 7
Badge +28

De ZTE ZXV7200 is ook niet de allerbeste ontvanger. Gelukkig heb je sinds dit jaar een alternatief. Je kunt bij KPN jouw ontvanger (gratis) omwisselen voor het nieuwe CI+-module.

Lees er meer over in de kennisbank:

 

Daar heb je dus wel een moderne TV voor nodig. 

Heb je die niet, dan is er een andere mogelijkheid:

Het alternatief is om een aparte ontvanger te kopen. Ik raad iedereen altijd de XORO 8761 aan, aangezien die bij mij goed draait met het CI+-module.

https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/6173475_-hrm-8761-ci-xoro.html

Hiermee ga je al een betere ontvangst krijgen. 

 

Reputatie 1

@Erwin_ ik heb wat aangevuld moet er nog meer bij?

Ik vind op dat adres een andere achternaam.  Staat het contract wel op jouw naam?

Reputatie 1

@Erwin_ mijn vrouw haar naam. 

@MarcMich Ik heb de omruil in werking gezet. Je krijgt hier per mail bevestiging van. 

Reputatie 7
Badge +28

@MarcMich 

Laat je horen of het gaat lukken met het CI+-module. Lukt het niet direct? Dan helpen we je hier verder met tips. 

Reputatie 1

Helaas krijg ik het op mijn SamsungUE32EH5000WXXN nog niet voor elkaar. Alles volgens schema aangesloten maar geen zenders. Bij informatie zie ik wel het CAS nummer enzo van de CI+ module maar geen zenders.

 

Wat doe ik fout?

Reputatie 7
Badge +28

@MarcMich 

Heb je de antenne aangesloten op je TV? 
Heb je de powerinserter aangesloten op de antenne? 
 

In het menu van je TV moet je dan kiezen voor “antenne-TV kijken” of zoiets. En dan in het menu kiezen voor zenders zoeken. 
Heb je de optie ‘zenders zoeken” gevonden? 

Reputatie 1

Ja dat heb ik allemaal volgnes het schema gedaan en zodra je de TV aanzet vraagt hij gelijk om zenders te zoeken. Dit doe ik dan analoog en digitaal voor de zekerheid ook alleen digitaal en een keer analoog gedaan maar geen zenders te vinden. Het enige is dat de tv niet een uur aan gebleven is die gaat uit na een half uur als er niks gebeurt/

 

 

Reputatie 7
Badge +28

@MarcMich

De reden dat het niet werkt, is mij inmiddels duidelijk. 

Eerst even controleren of je TV wel geschikt is voor de Digitenne CI+ module of je moet apart een geschikte DVB-T2 ontvanger er zelf bij kopen .

 

Jouw TV is uit 2012 en ik absoluut niet geschikt voor rechtstreekse ontvangst van Digitenne. Dit had je vooraf kunnen zien op de de website https://digitenne.kpn.com/bestellen/ of in de handleiding van jouw TV : https://www.samsung.com/nl/support/model/UE32EH5000WXXN/

Lees er meer over in de kennisbank:

 

Je hebt dus geen moderne TV, maar dan is er een andere mogelijkheid:

Het alternatief is om een aparte ontvanger te kopen. Ik raad iedereen altijd de XORO 8761 aan, aangezien die bij mij goed draait met het CI+-module.

https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/6173475_-hrm-8761-ci-xoro.html

Hiermee ga je al een betere ontvangst krijgen. 

(Ik neem aan dat jij nu in Voorburg bent, dat is vlakbij een zendmast.) 

Reputatie 1

O dat is ook lekker. Wij hadden vroeger gewoon een CI+ module en toen moesten we naar een kastje en nu kan dat dus ook niet meer.

Dan ga ik maar terug naar de traagheid en slechte ontvangst van ZXV7200. Daarvoor had ik een ander kastje en werkte perfect tot hij na een aantal jaar kapot ging.

Ik ga de CI module wel terug sturen.

Sorry het is niet onze hoofdtelevisie en wil daar dus niet meer geld voor uit gaan geven.

Reputatie 7
Badge +28

Zou ik zelf niet doen. Ik heb bewust gekozen voor de XORO-ontvanger met CI+-module aangezien die combinatie veel beter werkt dan de ZXV7200.
 
Eenmalig investeren en je hebt nooit meer problemen. 

Reputatie 1

@Erwin_ zou jij kunnen regelen dat de digitine box ZXV7200 weer geactiveerd wordt? Daarvoor moet je vast de Cam code hebben van die box?

Reputatie 7
Badge +28

Ik adviseer je dan een nieuwe omruil. Hopelijk krijg je dan een beter werkende ontvanger. Erwin kan dat voor jou regelen. 

@Erwin_zou jij kunnen regelen dat de digitine box ZXV7200 weer geactiveerd wordt? Daarvoor moet je vast de Cam code hebben van die box?

Nee. Die is uit jouw abonnement gehaald. Je had immers voor een kaart gekozen.

Het enige wat ik kan doen is alles wéér omruilen. Dan krijg je een nieuwe tuner. Is dat jouw wens? 

 

Reputatie 1

@Erwin_ ja graag

Ik krijg een foutmelding als ik probeer om de kaart om te ruilen voor een tuner.

Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt. Je wordt hierover binnen 3 werkdagen teruggebeld. Ik ga er van uit dat de backoffice dit voor jou gaat oplossen!

Reputatie 1

@Erwin_  misschien omdat er nog niks was teruggestuurd? IK ga nu de CI+ module en het digitenne kastje terug brengen en hoop dan dat er dan snel een kastje terugkomt.

 

 

Het is blijkbaar gelukt, @MarcMich . Er is een tuner onderweg. Heb je de SMS ontvangen?

Reputatie 1

@Erwin_  ja jij komt eraan. Bedankt.