Beantwoord

Rebox RBX2800

  • 6 October 2019
  • 28 reacties
  • 1794 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Medio januari 2019 mijn oude digitenne decoder geruild voor de "nieuwe". Ik ontving een Rebox RBX2800. Alles met een een HDMI kabel aangesloten. Digitenne waardig werkte alles vlot.
Echter, eind augustus plotseling geen beeld meer. Alleen de kanaal wisseling op de decoder werkte nog. Verder alles zwart. Ik heb twee decoders. Vervolgens de andere aangesloten op de betreffende TV en alles werkte weer-----2dagen----. Nu beide ontvangers op zwart. Gewisseld, hdmi vervangen, decoder gereset (Menu+o.k.) Uiteindelijk 3x klantenservice gebeld en probleem voorgelegd. Uit eindelijk dacht men aan een "source" probleem en adviseerde de bijgeleverde scart met rgb aansluiting te gebruiken. 1 ontvanger werkt nu weer met de rgb/scart kabel. De andere ontvanger blijft stil ondanks de aangesloten rgb/scart kabel.
Volgens service-desk ben ik een van de weinigen met een Rebox decoder.
Blijft een vreemd probleem. Wil graag nieuwe/andere decoders omdat nog steeds een decoder niet werkt en niet begrijp waarom HDMI ineens niet meer werkt.
icon

Beste antwoord door AAZ 12 October 2019, 20:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Er zijn meer dan genoeg Rebox-ontvangers in omloop. Daar ligt het niet aan. Maar een ontvanger kan altijd kapot gaan.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos. Het gaat uiteraard om het nummer van de defecte ontvanger.
Reputatie 2
Badge
Gegevens aangevuld. N.B:
Beide ontvangers werken dus niet meer met een HDMI kabel.
1 decoder wel met de geadviseerde RGB kabel.
Omdat de decoders ruim 6 maanden normaal gewerkt hebben vermoed ik een defect in beide decoders.
Gegevens aangevuld. N.B:
Beide ontvangers werken dus niet meer met een HDMI kabel.
1 decoder wel met de geadviseerde RGB kabel.
Omdat de decoders ruim 6 maanden normaal gewerkt hebben vermoed ik een defect in beide decoders.


Heb je ook een andere hdmi kabel geprobeerd?
En een andere hdmi poort op je tv?
Mogelijk een andere tv?
2 Decoders tegelijk defect. Het kan....
Reputatie 7
Badge +28
Gegevens aangevuld. N.B:
Beide ontvangers werken dus niet meer met een HDMI kabel.
1 decoder wel met de geadviseerde RGB kabel.
Omdat de decoders ruim 6 maanden normaal gewerkt hebben vermoed ik een defect in beide decoders.


Het kan natuurlijk, maar het is wel vreemd.
Ik ga er vanuit dat je de ontvangers ook even stroomloos hebt gemaakt en dat je daarna eerst terug bent gegaan naar de fabrieksinstellingen.

Maar jij bent vrij zeker in jouw verhaal, je schrijft dat je alles hebt geprobeerd.
Heb je nu beide CAS-ID nummers in het veld opmerkingen gezet?

Ik vermoed dat een moderator de ontvangers wel wil omwisselen voor jou.
Een moderator komt hier vanzelf langs.
Reputatie 2
Badge
Neem van mij aan dat ik het hele scala aan probeersels heb uitgevoerd. Zelf nieuwe HDMI kabel met dopjes gaf geen resultaat. Net terug van een sessie met een andere TV wederom geen resultaat. Ik zou al gebaad zijn met 1 vervangende decoder om op zeker uit te sluiten dat het aan de source van mijn tv's zou liggen. Ik ga niet meer en vierde keer bellen om vervolgens na mijn verhaal in de wacht gezet te worden ivm met overleg super-visor. Ik heb zelfs 1 van mijn decoders spontaan "out" zien gaan toen ik tv zat te kijken kennelijk is dat ook niet overtuigend genoeg.
De CAS-ID staan in het veld opmerkingen.
Reputatie 7
Badge +28
Groot gelijk dat je niet gaat bellen met de klantenservice. Neem van mij maar aan dat de hier op het forum aanwezige moderators wel goed op de hoogte zijn van de mogelijkheden en de problemen van Digitenne.

Met een beetje geluk ben jij morgen aan de beurt. Even geduld nog....
Reputatie 2
Badge
Ter lering en vermaak......Je zou er bij moeten zitten om mij te geloven....
  1. Goed werkende decoder +/- 6 maanden
  2. Ineens geen ontvangst
  3. Modem stroomloos/TV stroomloos
  4. Reset modem (menu+ok)
  5. Nieuwe hdmi kabel
  6. Andere TV
  7. service desk gebeld 3x
  8. advies RGB+ Scart gebruiken
  9. Op 1 tv weer ontvangst met RGB+Scart
  10. Zelfde nu weer werkende decoder op andere TV
  11. Weer geen beeld met RGB/Scart
  12. Ontvanger weer terug op oorspronkelijke tv
  13. Geen beeld...........................
  14. HDMI HING NOG LOS....UITEINDE IN DE DECODER...werkt de decoder weer !!
  15. HDMI +RGB/scart aaangesloten....BEELD !
  16. RGB/scart er uit.
  17. NOG STEEDS BEELD MET ORIGINELE HDMI KABEL......
  18. Dus nu weer 1 werkende decoder.
  19. Software probleem ?
  20. Morgen verder !!!!!
Reputatie 2
Badge
Deels opgelost......vandaag deel 2 met de snoertjes experience....
De service desk had gelijk..een source probleem. Waarom ineens 3 tv's niet meer werkten op een hdmi kabel is mij een raadsel.
Mijn Samsung ES-5500 aangesloten via de bijgeleverde rgb/scart kabel op de scart aansluiting. Dit hielp bij de Samsung niets. Vandaag de rgb/scart aangesloten op de tulp aansluitingen (AV)
Zie daar ineens beeld.....
Nu maakt mij het niet zoveel uit via welk kabeltje het signaal binnen komt (als het maar werkt)
Mogelijk dat de moderator e.e.a. kan verklaren
Voor de beeldkwaliteit moet het soort kabeltje en daarmee de source wel uitmaken.

Is er ander apparatuur in huis zoals een DVD speler om de HDMI en of de scart aansluiting van de TV zelf uit te sluiten.

Het scart/av verschil verbaast me dat en de HDMI en de scart op de TV niet werken klinkt ook vreemd heel eerlijk gezegd. Er van uitgaande dat deze wel als ingangsbron zijn gekozen 😉

Bij 1 tv werkt het nu wel via HDMI. Dan zou je toch de HDMI aansluiting van de 2e ontvanger verdenken.
Reputatie 2
Badge
Voor de beeldkwaliteit moet het soort kabeltje en daarmee de source wel uitmaken.

Is er ander apparatuur in huis zoals een DVD speler om de HDMI en of de scart aansluiting van de TV zelf uit te sluiten.

Het scart/av verschil verbaast me dat en de HDMI en de scart op de TV niet werken klinkt ook vreemd heel eerlijk gezegd. Er van uitgaande dat deze wel als ingangsbron zijn gekozen 😉



Bij 1 tv werkt het nu wel via HDMI. Dan zou je toch de HDMI aansluiting van de 2e ontvanger verdenken.

Ik ben blij dat de decoder weer beeld geeft, verklaren kan ik het niet. Ik ben ook niet aan het "sleutelen"geweest met de aansluitingen. Het probleem is na 6 maanden spontaan ontstaan. Dus mogelijker wijs bij een "software" update.......
Om alles uit te sluiten hing er verder helemaal niets aan de tv's......
Reputatie 7
Badge +28
@AAZ

Als ik jou goed begrijp wil je nog steeds jouw twee Rebox-ontvangers omruilen. Klopt dat?
Reputatie 2
Badge
Tja, weet niet goed wat ik hier mee moet. Beide decoders werken nu 1 met HDMI Kabel en de andere met de RGB kabel op de AV aansluiting van de tv. Dus ik heb nu twee werkende decoders. Omdat het probleem ontstond zonder dat ik ook maar iets aan de aansluiting heb gedaan ik vermoed ik toch een "software" geval. Ik had gehoopt dat de Kpn dit kon onderschrijven.
In ieder geval werd geadviseerd een rgb/scart kabel te gebruiken ipv een HDMI......................................
Als het verlies van het HD beeld acceptabel is prima. Anders zou ik toch zeggen ruil de Rebox die nu via de AV/RGB is aangesloten.
Hoi @AAZ . Het heeft even geduurd vanwege grote voorraad bij het forum. Excuus daarvoor.
Ik ben blij om te lezen dat je met wat troubleshooting toch de zaak weer aan de praat hebt gekregen. Ik begrijp dat één tuner nu noodgedwongen met RGB is aangesloten. Terwijl deze voorheen gewoon beeld gaf via HDMI? En als je die tuner die nu wel werkt met HDMI daarvoor in de plaats doet. Heb je dan wel beeld?
Zo ja, dan kan ik wel een omruil voor je in het systeem zetten. En vervangen we die 'RGB' tuner.
Reputatie 2
Badge
Indien 1 tuner (waarvan alleen de RGB werkt) omgeruild kan worden zou ik daar blij mee zijn.
Welk Cas-id hoort daar bij? ( zoals in je profiel vermeld: Is het dan 1 of 2?)
Reputatie 2
Badge
Het is de 7012-557-222-5
Ik heb je een vervangende tuner gestuurd. Die gaat naar de Primera in jouw buurt. Je hebt een SMS ontvangen met logistieke informatie. Het is belangrijk dat je de antenne niet mee terug stuurt. Die blijft dus bij jou thuis staan. 🙂
Nota bene.
1.
De ontvangers hebben tegenwoordig voor scart alleen nog cvbs. (voor rgb zouden ze een échte scart-aansluiting moeten hebben en dat is zo jaren 90/2000....). CVBS = gele tulp aansluiting.

2.
Huidige ontvanger geeft via cvbs-scart al een mooier beeld dan de tf6000 via rgb-scart deed. Kan je nagaan hoe slecht het beeld van digitenne was. Echt brak.

Scart = 576i25 Standaard kwaliteit
HDMI = 1080p50 HD
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb je een vervangende tuner gestuurd. Die gaat naar de Primera in jouw buurt. Je hebt een SMS ontvangen met logistieke informatie. Het is belangrijk dat je de antenne niet mee terug stuurt. Die blijft dus bij jou thuis staan. :-)

@AAZ
En ook de afstandsbediening thuis laten!
Reputatie 2
Badge
Tja......m.a.w. dus alleen de ontvanger + voeding....
Reputatie 7
Badge +28
En @AAZ ?

Heb je nu wel een ZTE-ontvanger gekregen?
Hoe bevalt deze ontvanger?
Reputatie 2
Badge
Resumerend het hele verhaal.
Ik heb netjes een complete ZTE ontvanger gekregen met snoertjes en afstandbediening !!!

Ik heb 1 HDMI kabel gewoon weggegooid omdat hij het bij de ene ontvanger wel deed en de ander niet..... Aanvankelijk werkte de ZTE-ontvanger ook niet met de RGB/scart aansluiting.
Ik heb nu 2 ontvangers op 2 verschillende tv's werken met HDMI kabels zoals gebruikelijk.
Zou een 'ARRIS" ontvanger kunnen botsen met de ZTE/RBX2800?.
Een echt defect kan ik nog steeds niet aanwijzen.
Laten wij het topic maar sluiten. alles werkt weer naar behoren en daar gaat het om.
Iedereen bedankt voor de tips en adviezen.
Reputatie 7
Badge +28
Mooi dat het nu allemaal werkt!
Fijn om te lezen, @AAZ . We laten het hier dan bij en mocht je in de toekomst andere vragen hebben, weet je ons te vinden!