Beantwoord

Recht op gratis digitenne

  • 26 September 2019
  • 26 reacties
  • 4505 keer bekeken

Reputatie 1
Waar ik tot mijn verrassing achter kwam toen ik een internet+bellen-abonnement had genomen, was dat ik recht had op 1 gratis digitenne-ontvanger. Mijn digitenne-abonnement is dus gratis.
Omdat de KPN hier totaal niet mee adverteert, is het mij niet duidelijk wanneer je daar wel of geen recht op hebt. Maar het is de moeite waard om dat uit te zoeken.

Admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 28 September 2019, 16:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Badge +19
Waar heeft u gezien dat u recht geeft op gratis digitenneabonnement?
"Gratis" Digitenne = je betaalt wél € 5 huur / gebruikskosten per maand per ontvanger en i.c.m. ITV betaal / heb je geen Digitenne abonnement nodig.
In dat geval vallen je Digitenne ontvangers onder je ITV abonnement.
Reputatie 7
Badge +28
KPN heeft verschillende abonnementsvormen van Interactieve TV in combinatie met internet en eventueel vast bellen.

Er is een vorm waar één (Interactieve TV-)ontvanger is inbegrepen en waar je evt. voor 5 euro per maand een tweede ontvanger kunt huren. En dat kan dan een Digitenne-ontvanger zijn.

Er is ook een abonnementsvorm waar je recht hebt op twee TV-ontvangers. De eerste ontvanger is dan altijd interactieve TV. De tweede ontvanger mag dan een Digitenne-ontvanger zijn.

Die twee abonnementsvorm is trouwens wel duurder dan de eerste, dus het is een vestzak/broekzak -verhaal.
Reputatie 1
Nogmaals: ik betaal alleen voor internet en telefoon. Daarbij heb ik een digitenne-ontvanger die ik kon aanvragen via de extra opties in mijn kpn. Er staat uitdrukkelijk bij dat die gratis is; dus geen tv-abonnement en geen apparaathuur.
Reputatie 7
Badge +28
Wanneer heb je dat gezien? Onlangs of jaren geleden?
Reputatie 1
Twee weken geleden, telefonisch bevestigd door de kpn klantenservice. Dus al twee weken beeld op alle zenders.
Reputatie 7
Badge +28
Dat is wel heel apart, want het is niet conform de regels. De telefonische klantenservice van KPN zegt ook niet altijd de juiste dingen als het om Digitenne-zaken gaat.

Dit zijn de officiele regels:

Een los Digitenne abonnement is €17 met daarbij één ontvanger inbegrepen. Aanvullende ontvangers (max. 3 per abonnement) zijn toe te voegen voor €5 per maand. Heb je Digitenne in combinatie met interactieve tv dan betaal je niet voor het abonnement maar alleen voor de ontvangers. Wel zul je meer gaan betalen als je nu kooptuners hebt en deze omwisselt voor de nieuwe ontvanger. Je gaat dan huur betalen.


Reputatie 5
Badge +5
Interessant dit; Digitenne zal niet het meest in het blikveld liggen van de klantenservice, aan de andere kant zoeken ze in mijn ervaring wel altijd de lopende abonnementen en voorwaarden op.
Reputatie 1
De medewerkster van klantenservice heeft wel ruggespraak gehouden. En uiteindelijk zelf de aanvraag van de ontvanger in werking gezet, dus op basis van mijn gegevens.
Verder heb ik nog niet vermeld, dat we een glasvezel-aansluiting hebben. Mogelijk maakt dat ook nog verschil.

@Noordzee: Ik heb geen los digitenne-abonnement en ook geen interactieve tv. Juist over de combinatie die ik heb (internet, vast bellen, gratis digitenne-ontvanger) vind ik niks terug.
Reputatie 7
Badge +28
Ik kan het mij nog steeds niet voorstellen.

Zo heb ik zelf ook alleen internet plus vast bellen. En met ons zullen er duizenden anderen zijn.

KPN zal dit vast nooit doen, want dan kunnen best wel veel klanten overwegen om over te stappen van interactieve TV naar Digitenne. Dat zou dan een besparing opleveren van 10 euro per maand.

Het blijft voor mij een broodje 🐒 verhaal.
Ik kan het mij nog steeds niet voorstellen.

Zo heb ik zelf ook alleen internet plus vast bellen. En met ons zullen er duizenden anderen zijn.

KPN zal dit vast nooit doen, want dan kunnen best wel veel klanten overwegen om over te stappen van interactieve TV naar Digitenne. Dat zou dan een besparing opleveren van 10 euro per maand.

Het blijft voor mij een broodje 🐒 verhaal.

Ik denk dat je moet kijken wat een klant per maand kwijt is aan KPN en ook hoeveel euro's per 'internetsnelheid'. Ik ken mensen die een glasvezel initiatief aan zich voorbij hebben laten gaan en een paar Mbps DSL wel best vinden. Een dan Digitenne om TV te kijken. Als dat internet via DSL al richting een nominaal bedrag van 42,50 euro per maand is, en er is geen optie en/of wens voor SIB, dan kan dat Digitenne er wel gratis bij. Net als mensen soms nog flink korting krijgen ook individueel is (deal per klant).
Reputatie 1
@Noordzee: Ik heb er geen belang bij om broodje aap-verhalen te lanceren.
Ik ken jouw staat van dienst op dit forum. Ik vind het spijtig, dat je mijn serieuze bijdrage zo afserveert.

Bekijk het van de andere kant. Voor maar 10 euro heb ik interactieve televisie erbij. Ik zal dus nooit meer dan 10 euro uitgeven voor digitenne. Helemaal gratis is natuurlijk het andere uiterste, maar dat heb ik op het moment wel.
Mochten er wel kosten aan komen, dan stap ik gewoon weer terug naar fta dvb-t(2) waar ik al jaren gebruik van maak.
Reputatie 5
Badge +5
Ik denk dat je moet kijken wat een klant per maand kwijt is aan KPN en ook hoeveel euro's per 'internetsnelheid'. Ik ken mensen die een glasvezel initiatief aan zich voorbij hebben laten gaan en een paar Mbps DSL wel best vinden. Een dan Digitenne om TV te kijken. Als dat internet via DSL al richting een nominaal bedrag van 42,50 euro per maand is, en er is geen optie en/of wens voor SIB, dan kan dat Digitenne er wel gratis bij. Net als mensen soms nog flink korting krijgen ook individueel is (deal per klant).
Korting is inderdaad ook een mogelijkheid. De combinatie van DSL internet-only met Digitenne heb ik een aantal jaren gehad. Zelfs op een goedkoop internet abonnement viel nog wel wat korting te krijgen, als je op het juiste moment belde en de prijzen van de concurrentie voor ogen had.
Reputatie 7
Badge +28
@Noordzee: Ik heb er geen belang bij om broodje aap-verhalen te lanceren.
Ik ken jouw staat van dienst op dit forum. Ik vind het spijtig, dat je mijn serieuze bijdrage zo afserveert.



Het is niet mijn bedoeling om jou af te serveren. Mijn excuses als je dat zo ervaart.

Alleen ben ik redelijk goed op de hoogte van wat er mogelijk is m.b.t. Digitenne. Wat jij hier beschrijft, is nergens terug te lezen.

Als wat jij beschrijft het nieuwe KPN-beleid wordt, zou ik dat uiteraard toejuichen. Want dan kom ik ook in aanmerking voor een gratis ontvanger.

En daarnaast nog vele duizenden andere abonnees.

Ik verwacht hier nog wel een moderator die opheldering kan geven.
Reputatie 7
Badge +28
Ik denk dat je moet kijken wat een klant per maand kwijt is aan KPN en ook hoeveel euro's per 'internetsnelheid'. Ik ken mensen die een glasvezel initiatief aan zich voorbij hebben laten gaan en een paar Mbps DSL wel best vinden. Een dan Digitenne om TV te kijken. Als dat internet via DSL al richting een nominaal bedrag van 42,50 euro per maand is, en er is geen optie en/of wens voor SIB, dan kan dat Digitenne er wel gratis bij. Net als mensen soms nog flink korting krijgen ook individueel is (deal per klant).

Ik betaal inderdaad 42,50 per maand voor internet , plus nog 1 euro extra voor vast bellen.

Als KPN het met jou en opzolder eens is, ben ik één van de volgende liefhebbers.
Reputatie 7
Badge +24
Topicstarter heeft misschien nog een oude abonnementsvorm waar digitenne bij zat? Kan dat?
Als wat jij beschrijft het nieuwe KPN-beleid word, zou ik dat uiteraard toejuichen. Want dan kom ik ook in aanmerking voor een gratis ontvanger.

En daarnaast nog vele duizenden andere abonnees.

Ik dacht niet in termen van 'beleid' of alles voor iedereen hetzelfde. Vandaar de tekst 'individueel is (deal per klant).'
Het ligt erg sterk aan de situatie, andere abo's in huishouden, hoeveelheid gebruik, vele variabelen. En of je b.v. makkelijk naar iets anders overstapt. Misschien heeft iemand toch een acceptabel (draadloos) alternatief voor KPN-DSL i.c.m. met andere voordelen.

@Nick83 Nu met overgang naar DVB-T2, het nieuwe systeem, is DVB-T gratis uit een oude abonnementsvorm niet meer bruikbaar/werkend. Zonder korting of speciale redenen zal men, als men Digitenne wil blijven gebruiken, een nieuw contract aan moeten gaan.
Reputatie 5
Badge +5
Het beleid bij elke provider is uiteraard dat je de volle mep betaalt. Uitzonderingen zijn de korting voor nieuwe klanten, en voor individuele zittende klanten is ook wel iets mogelijk om ze binnen te houden -dat laatste niet bij alle providers.
Reputatie 7
Badge +24
Hi opzolder, welkom hier.

Dit is inderdaad een bijzonder verhaal dat ik tot nu toe maar 1 keer eerder heb gezien. De ontvanger is bij jou gratis aangezet naast je internet abonnement, wat niet mee is gegaan zijn de kosten voor een Digitenne abonnement van € 17.- Dit is een glitch in het systeem dat bij de volgende factuur recht zal worden gezet. Ontzettend vreemd dat mijn collega aan de telefoon dit zo aan heeft gezet, daarvoor mijn oprechte excuses.

Ik verwacht dat dit nog 2 weken zo zal blijven en dat het na de volgende factuur van 14 oktober in rekening wordt gebracht, het systeem zal zichzelf dan corrigeren. Wil je dit nog 2 weken houden? Of zal ik het alvast voor je eraf halen?
Reputatie 1
Hi Alex_P,

Bedankt. Dan is het opgehelderd.

Zoals ik al heb aangegeven wil ik niet betalen voor Digitenne. Ik wil er daarom per direct mee stoppen.
Graag instructies hoe ik de ontvanger terug moet sturen.
Reputatie 7
Badge +28
Mocht je overwegen om door te gaan met DVB-T2 voor de gratis zenders: Lees dit topic eens voor wat de mogelijkheden zijn.
Reputatie 7
Badge +24
Uiteraard. Ik zie echter dat Digitenne al is verwijderd, klopt dit? Je zult thuis een retourdoos krijgen om de ontvanger terug te sturen.
Reputatie 1
Oké, dan wacht ik de retourdoos af.
Digitenne heb ik inderdaad zelf al uit weten te zetten. Verrassend om te zien hoe snel de ontvanger een signaal kreeg, dat de abonneezenders niet meer getoond mochten worden.
Reputatie 1
@Noordzee: Bedankt voor de link. Ik ben al voorzien. Ik kan hier de Nederlandse en Duitse publieke zenders ontvangen. Vanaf het moment, dat ik wist dat Nederland dezelfde standaard zou gaan gebruiken als Duitsland ben ik overgeschakeld op ontvangers met HEVC.
Reputatie 7
Badge +24
Oké, dan wacht ik de retourdoos af.
Digitenne heb ik inderdaad zelf al uit weten te zetten. Verrassend om te zien hoe snel de ontvanger een signaal kreeg, dat de abonneezenders niet meer getoond mochten worden.


Ja, dat gaat vrij direct. Je weet me te vinden mocht het nodig zijn. 🙂