Beantwoord

RTV Noord op de camping nabij Rolde

  • 19 April 2019
  • 16 reacties
  • 393 keer bekeken

Digitenne geïnstalleerd met haaievin antenne.



Zelfs met de disselhoes erover 100% ontvangst.



Inclusief RTV Noord en RTV Drenthe, hetgeen ik de afgelopen jaren op dezelfde plek ook had.
even daarna de melding van een update, die ik heb uitgevoerd en weg was RTV Noord en daarvoor in de plaats Oost.
Gezocht met de Antenne wizard en Groningen.



Geen ander resultaat, anders dat bij het zoeken RTV Noord wel voorbij komt op kanaal 33, maar na afloop staat daar weer Oost.






Regionaal zoeken met Groningen geeft geen resultaat.




Uitgebreid zoeken met 100% signaalkwaliteit



Geeft ook alleen maar Drenthe en Oost


Terwijl RTV Noord wel weer voorbij komt.



Ik weet niets anders meer te verzinnen.
De ontvangst is 100%, kan dan de Funke V5 wellicht gerichter zoeken,
zodat RTV Noord wel te ontvangen is?
icon

Beste antwoord door Noordzee 19 April 2019, 17:42

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Als je echt TV Noord wil ontvangen, kan je het volgende is proberen.

  1. Ga is terug naar de fabrieksinstellingen.
  2. Geef daarna een zoekopdracht (alleen) op kanaal 40.
Later dit jaar wordt de software aangepast, dan krijg je wel alle regionale zenders te zien als je die kan ontvangen. Wordt mogelijk augustus of september.
Heb fabrieksinstellingen teruggezet en bij alle frequenties met handmatig zoeken heb ik geen bereik, heel vreemd, maar waar.
Sorry, dat ik deze mogelijkheden niet heb aangestipt, mar het waren er al zo veel. 😉
Reputatie 7
Badge +28
Dat is raar!

Nog een idee:

  1. terug naar de fabrieksinstellingen
  2. zoeken op provincie Friesland.
Ben benieuwd!
Wat ik hier van weet heb ik van dit forum.

Ik meen te weten dat er een software update moet komen mbt "een extra regionale zender van een andere mast".
Reputatie 4
Badge +4
Helaas voor je, dit wil niet met deze ontvanger.
Terug zetten naar fabrieks instellingen heeft geen enkele zin om te doen.
Het signaal van Smilde is het sterkst, en dat wordt dan je regionale zender.
En als je in het menu gedeelte iets anders aangeeft als regionale zender, jammer dan.
Maar daar houd deze software totaal geen rekening mee.
Bepalend is de sterkte, niet wat jij aangeeft in het betreffende menu.

Theo
Nou? Het is me anders wel gelukt. Waar ik eerst op geen enkele frequentie een antennesignaal kreeg, zag ik op, ik meen, frequentie. 40 opeens signaal en ben gelijk gaan zoeken met als gevolg een schokkerig RTV Noord. Na de antenne ca. 1 meter hoger te hebben gezet, heb ik nu een stabiel beeld op RTV Noord. Het enige nadeel is, dat ik er nu een buitenlandse zender bij heb gekregen. 😂 3 Maal raden welke, nou vooruit 4 x omdat het zo moeilijk is.
Iedereeen hartelijk dank voor het meedenken. Mocht het onverhoopt toch weer misgaan, dan meld ik me wel weer. Prettige Paasdagen. Aan het weer zal het niet liggen.
Reputatie 7
Badge +28
Top!

Dan was mijn eerste reactie (zoeken op kanaal 40) dus toch juist... En die buitenlandse zender?

Dat is natuurlijk O... F.... Kan ik ook niet verstaan! 😄
Reputatie 4
Badge +4
Nou? Het is me anders wel gelukt.
Fijn dat het toch nog gelukt is.
Ik heb dat geluk nog niet gehad, dat ik de gewenste regionale op plek 22 te zien kreeg.
Fijne vakantie in Rolde.

Theo
Bedankt en ook een fijne vakantie (als de tijd daar is).
Top!

Dan was mijn eerste reactie (zoeken op kanaal 40) dus toch juist... En die buitenlandse zender?

Dat is natuurlijk O... F.... Kan ik ook niet verstaan! 😄


inderdaad juist, maar waarom ik daar in eerste instantie geen signaal kreeg, is mij nog steeds een raadsel. Zal de leeftijd wel zijn. 😉
Reputatie 7
Badge +28
Helaas voor je, dit wil niet met deze ontvanger.
Terug zetten naar fabrieks instellingen heeft geen enkele zin om te doen.
Het signaal van Smilde is het sterkst, en dat wordt dan je regionale zender.
En als je in het menu gedeelte iets anders aangeeft als regionale zender, jammer dan.
Maar daar houd deze software totaal geen rekening mee.
Bepalend is de sterkte, niet wat jij aangeeft in het betreffende menu.

Theo



@PE1OPQ

Dit antwoord is absoluut niet juist. Zoeken op kanaalnummer werkt zeker wel met de nieuwe ontvangers.

Wel werkt in een aantal provincies het zoeken op provincie niet. Dit komt doordat de frequenties gewijzigd zijn en de software daar nog niet op berekend is. Daarom kan je het beste altijd uitgebreid zenders zoeken, tenzij je (zoals Casey) een andere regionale zender wilt ontvangen.

Na 9 juli 2019 komt er een software-update beschikbaar. Vanaf dan worden alle regionale zenders die je kan ontvangen, ook daadwerkelijk in je zenderlijst gezet. Als je b.v. in Rolde zit, ga je dan vier regionale zenders ontvangen.

Zit je in Steenwijk, dan kan je waarschijnlijk zelfs zes regionale zenders uit de lucht plukken.
Reputatie 4
Badge +4
Het zou kunnen wat je zegt, maar mijn ervaring is zowel voor al na de tijd anders.
En de software update komt voor mij te laat, ik ben er zo zat van dat ik naar een andere provider ben overgestapt.
Aan deze rommel wil ik me niet meer aan ergeren.

Theo
Is er dan een andere provider die Digitenne levert?
Reputatie 7
Badge +28
Nee, hij gaat TV kijken via internet of via Ziggo.

Daar heb je alleen niets aan als je op een camping zit. Bovendien is Ziggo duurder dan Digitenne.
Reputatie 4
Badge +4
Ik ga TV kijken via internet met mijn eigen MiFi.
En beter duur en beeld dan knipperbeeld met digitenne.
Gisteravond denk je even film kijken, vergeet het maar.
Beeld geen beeld venster in beeld geen digitenne signaal.
Ontvanger aan en uit zetten, beeld en dat blijf je dan ook wel houden voor een half uur.
Er is geen vooruitzicht dat hier verandering in komt, dus andere provider in de arm genomen.
Kijken of Ziggo beter presteert.

Theo
Reputatie 7
Badge +28
@Casey

Jij vraagt in een ander topic hoe je kan zien via welke zendmast (Smilde of Groningen) je signaal ontvangt. Ik reageer even hier, omdat in dat andere topic de vraag van de topic-starter beantwoord wordt. En daar wil ik niet doorheen gaan.

Wat betreft de NPO is dat antwoord natuurlijk makkelijk. Kanaal 22 komt vanuit Smilde en kanaal 40 komt vanuit Groningen.

Voor de commerciele zenders zou je het kunnen uitvissen, door te spelen met jouwe Funke V5 antenne. Richt die b.v .eerst zo sterk mogelijk op Smilde. (Via het NPO kanaal)
  • Daarna kan je op een kanaal van b.v RTL5 kijken of het signaal zwakker of sterker wordt als je van Smilde naar Groningen draait.
Ik weet alleen niet wat je met de info wilt doen. Het belangrijkste is, dat je ontvangst hebt. Via uitgebreid zenders zoeken pakt jouw ontvanger altijd het sterktste signaal.
Bedankt voor je antwoord. Ik was alleen nieuwsgierig of dit in de gegevens van de tv ergens te vinden was. Niet dus. En wat betreft het richten met de Funke V5, daar heb ik mijn buik van vol na al het geklooi vorig jaar met die antenne. Uiteindelijk de haaievin geprobeerd en goede ontvangst. En nu met het nieuwe systeem 100%. Dus laat ik mooi zo.

Reageer