Beantwoord

Scherpte digitenne TV

  • 21 March 2019
  • 4 reacties
  • 1151 keer bekeken

Ik zou graag een scherper beeld willen creëren op m’n digitenne TV van KPN. Wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door Noordzee 21 March 2019, 20:27

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Om te beginnen een ander shirt aantrekken... 😂

Kijk je via een HDMI-kabel? Want dat is beter dan een scart-kabel. Je kan evt. een andere HDMI-kabel proberen.

Staat de resolutie van jouw TV op 1080P indien mogelijk? Zet eventuele beeldverbeteraars uit.
Wat betreft jouw ontvanger van KPN: Ga is terug naar de fabrieksinstellingen.

En sluit de kabel nog is goed stevig aan op de TV en de ontvanger. (Als de stroom er vanaf is.)
Reputatie 7
Badge +16
Ik weet niet of je al in een gebied woont waar HD actief is, het kan zijn dat je nog op het oude systeem zit wat een minder mooi beeld heeft. Dan is het wachten tot de tv masten over zijn gezet, gezien je mooie shirt vermoed ik dat je in Rotterdam of omgeving woont, daar gaan de masten op 9 juli op HD.

Reputatie 7
Badge +28
Heb je al wat uitgetest? En geef inderdaad nog even aan in welke plaats je woont...
In Limburg midden en zuid, Noord holland, Zuid holland en Utrecht dient nog omgeschakeld te worden naar HD uitzendingen. In álle andere gebieden is Digitenne al in de lucht met HD. Met 1080p50 meldden sommigen het zelfs mooier te vinden dan via de kabel.
Voor de genoemde gebieden, nog éven geduld. Resp. 9 april voor Limburg midden/zuid. En 9 juli overige.

Woon je inderdaad in (omgeving) Rotterdam dan is per 9 juli de Digitenne HD. En dus mooi beeld.
KPN benadert je dan nog voor de omruil v.d. ontvanger.

Reageer