Beantwoord

Signaal Digitenne valt elke avond weg

  • 25 August 2019
  • 7 reacties
  • 276 keer bekeken

IK heb een digitenne aansluiting thuis en op de camping. Het komt elke keer voor dat om een uur of 11 in de avond het contact met de antenne wegvalt zodat ik geen NPO1, 2,3 en de regionale zenders meer kan ontvangen. Vaak komt het contact de andere dag in de volgende ochtend rond 11 uur weer terug. De hele nacht is er geen contact met bovengenoemde TV en radiozenders.
Ik heb regelmatig al contact met KPN gehad. Maar steeds krijg ik de raad om mijn antenne op een andere plaats te zetten of te draaien. IK heb thuis het halve huis al rondgelopen en op de camping al een aantal malen rond de caravan gelopen, geen contact. Nu blijkt dat deze problemen in het hele laantje bij buren zich ook voordoen. Deze problemen heb ik gekregen sinds de vernieuwing van digitenne. Ik betaal €5 per maand voor een tweede kastje op de camping en heb er eigenlijk nog geen €0,01 plezier van gehad.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Noordzee 26 August 2019, 07:33

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Het laantje is op de camping? Als het wegvallen van de ontvangst bij meerdere buren is, lijkt me dit aanleiding voor nader onderzoek.
Wellicht kan een moderator daar iets in betekenen?
Reputatie 5
Badge +4
@henniebr Zit je soms in de buurt van Hilversum? Daar heb ik hetzelfde
Reputatie 5
Badge +4
Je zit op kanaal 39 ergens tussen Hilversum en Veenendaal. Die zenden allebei op hetzelfde kanaal wat de storing veroorzaakt.
Met dank aan Andre DX
Ik zit op een camping onder Rotterdam.
Reputatie 7
Badge +28
Er zijn de laatste tijd meer klachten in deze regio.

Op 9 september 2019 volgt er een frequentiewijziging, de ontvangst op veel zenders gaat dan beter worden. Al moet ik er wel bij vertellen dat de NPO niet gaat wijzigen.

Wat je nu alvast kunt doen (en op 9 september weer!) is het volgende:

1/ Ga eens terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
3/ Draai de richting van je antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.
Noordzee. Ik heb al een keer gereageerd maar kan het nergens terugvinden. Maar hierbij nogmaals bedankt voor je antwoord. IK ga dat eens proberen. Ik heb thuis het probleem dat ik na 's avonds 11 uur, al loopt er maar iemand langs die loopt te telefoneren, ik al gelijk een aantal zenders kwijt ben. Ik heb ook al het hele huis doorgelopen met de antenne. Maar ja ik ga je raad opvolgen en ga proberen om de tuner opnieuw installeren.
H.W. Brouwer
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @henniebr Ik zie dat je door de verschillende KPN-Forumleden al goed bent geholpen. Ik sluit me aan bij Noordzee's advies en ik hoor graag hoe de situatie daarna is.

Reageer