Beantwoord

Signaal Digitenne valt weg

  • 5 May 2021
  • 39 reacties
  • 518 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

39 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Elly70, ik ga het even navragen! Ik kan inderdaad die ene kabel bestellen, maar weet niet wat de tweede dan zou moeten zijn. Dus ik vraag het even. En verwacht snel een reactie voor je te hebben, wordt vervolgd! 

Reputatie 3
Badge

Mijn partner luistert elke dag de radio via de  home cinemaset en deze heeft tullipstekkers.

Ik heb het er wel over gehadmet Stephan, dat ik misschien nog 1 van de weinige ben met een videorecorder en dat ik die ( sinds ik de twintuner niet meer heb ) kan gebruiken.

Hij had het over kabels verwisselen, maar weet niet zeker of het daar voor was.

Maar als je het zou willen informeren voor me, dat zou ik geweldig vinden.

Alvast mijn hartelijke dank

Reputatie 7
Badge +30

Hij had n.a.v. mijn mail de kabels opgestuurd, maar was vergeten mij dit te laten weten:sweat_smile: . Ik ga er dus vanuit dat je ze gisteren hebt ontvangen óf ze vandaag krijgt!

Reputatie 3
Badge

@Marcia_ Top. Als het goed is ontvang ik ze vanavond en als alles meezit, kan mijn dochter hem misschien dit weekend aansluiten. Alvast bedankt weer.

Jullie horen van mij

Reputatie 3
Badge

@Marcia_  Ik heb de kabel ontvangen, het was er helaas maar 1. Stephan had het over 2 kabels, zodat ik dit kon afwisselen met mijn good old videorecorder. ( Misschien nog een mogelijkheid om er 1 op te sturen ? )

Voorlopig heeft mijn dochter hem even aan de home cinemaset aangesloten, zodat we radio hebben.

Dat vond ik voor nu even belangrijker. 

Sinds gisteren staat dus ook de Rebox geinstalleerd en gaan we nu testen, of het signaal beter zal zijn en blijven.

Wordt vervolgd……………..

 

Reputatie 7
Badge +28

@Elly70 

Ik vermoed dat je aan één kabeltje genoeg hebt, want je kunt maar één kabeltje kwijt achterin de Rebox. 
 

Verder gaat een videorecorder niet werken. Je kunt eventueel wel een HDD-recorder gebruiken. Check daarvoor dit topic: 

 

Reputatie 3
Badge

@Noordzee Het klopt dat de Rebox maar één kabeltje achterin kwijt kan. Wat ik begreep van Stephan, zou ik bij 2 kabels alleen het kabeltje van de Rebox hoeven te wisselen. Klopt deze informatie niet?

Reputatie 7
Badge +28

Ja, dat klopt wel. Of je wisselt de kabel bij de Rebox. Of je wisselt de kabel van de cinemaset naar de HDD-recorder. Dat is verder om het even.  

Reputatie 7
Badge +30

@Elly70 het is me nog niet helemaal duidelijk. Ben je nu geholpen met één kabel? Je kunt, als je voor het gemak een tweede wilt, deze zelf aanschaffen via de webshop. Mocht je er echt nog eentje nodig zijn, laat het dan weten. 

Reputatie 3
Badge

@Marcia_ Ik wil het, zoals Stephan gezegd heeft, wel met die kabel proberen.

Maar door alle problemen en telefoontjes die ik al heb gepleegd met de klantenservice van KPN, zou ik deze beide opgestuurd krijgen. Er is door deze Stephan expliciet  afgesproken, dat ik deze kosteloos zou krijgen en opgestuurd worden.

Dus zou ik er graag nog 1 willen ontvangen.

U zou contact op kunnen nemen met Stephan om dit te verifiëren.

Het is voor mij namelijk makkelijker om 1 stekker uit de Rebox te verwisselen, dan 3 stekkers uit de recorder, waar ik moeilijker bij kan komen.

Tot nu toe, ben ik overigens tevreden over de kwaliteit van deze box, en hoop ook, dat dit zo blijft.

Ik houdt jullie op de hoogte.

Reputatie 3
Badge

@Marcia_ De kabel is inmiddels geregeld en ik heb morgen nog contact over hoe en wat. Alvast bedankt en jullie horen hoe het afloopt.

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat het geregeld is! En fijn dat het nu een stuk beter lijkt! :-)

Reputatie 3
Badge

@Marcia_  en alle andere moderators,

Ik heb zojuist weer contact gehad met Stephan van KPN en wij hebben nu dezelfde analyse gedaan als bij de vorige ontvanger.

Het verschil was aanzienlijk dus de oude kast gaat retour en we hebben verdere details doorgesproken.

Heel erg bedankt voor ook jullie expertise.

 

Reputatie 6
Badge +7

Fijn dat de Rebox heeft geholpen. Het is al langer bekend dat de Rebox 30 to 40 procent beter ontvangt. Als er heel goed signaal is dan is het geen probleem. Als de zendmast wat verder weg ligt of je hebt last van externe storingen is de ZXV7200 een drama.

Bij mij ook ooit 2 kastjes naar volle tevredenheid vervangen naar Rebox.