Beantwoord

Signaal Digitenne werkt niet optimaal

  • 29 March 2020
  • 27 reacties
  • 379 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Ik wil een klacht indienen over een chat contact, met een medewerker Ormando of iets dergelijks de chat heeft plaats gevonden tussen 19:30 en 20:00 hij heeft twee keer de chat af gebroken omdat ik naar een medewerker vroeg, ik hoop dat u de chat nog kan onderscheppen.

Het leek als of ik met een robot schreef veel dingen gingen bij hem langs werd niet opgepakt.

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 15 April 2020, 17:38

Bekijk origineel

27 reacties

Badge +19

Dat geeft u dan bij deze gedaan. Is het probleem waarvoor u contact opnam opgelost of heeft u daarbij hulp nodig?

Reputatie 7

Hey @JJenA, welkom op het KPN forum. Heel vervelend dat het chatgesprek is beëindigd. Een chat doorverbinden naar een specifieke medewerker is helaas niet mogelijk. Waarover zocht je contact? Misschien dat we je hier kunnen helpen :)

Reputatie 3
Badge

Hey @JJenA, welkom op het KPN forum. Heel vervelend dat het chatgesprek is beëindigd. Een chat doorverbinden naar een specifieke medewerker is helaas niet mogelijk. Waarover zocht je contact? Misschien dat we je hier kunnen helpen :)


Weer moet verzameld op via de chat hulp te krijgen, wij vallen onder de kwetsbare groep, wat betreft de covid-19 en wilden voor ons van levensbelang nieuws te volgen en weer op NED 1 viel het beeld steeds weg, de medewerkster heeft alles uit de kast gehaald om ons te helpen, tot ik op het idee kwam om contact spry in de stekker verbindingen te spuiten, en er kwam verbetering maar nog iet optimaal.

Het snoertje van de antenne naar de ontvanger is een stuk korter dan, de set die we jaren geleden van jullie in gebruik hadden dus heb ik er een kabeltje tussen gezet en dat was de boosdoener, ik heb het er tussen weg gehaald en de ontvangst was 100% geen storingen meer gehad maar nu hang het snoertje als een waslijntje tussen de antenne en ontvanger, dus veel te kort.

Maar de ontvangst is nu prima.

Jullie kunnen beter een paar meter extra lang maken zodat de klanten niet tot compromissen te sluiten ten koste van hun inrichting voor een betere ontvangst, wij kunnen dat compromis niet bewerkstellen dan komt de boel in gedrang.

 

Ik zie uit naar uw reactie.

 

Met een hartelijke groet,

JJenA.

Ps, mochten jullie contact op nemen met de jonge man, graag alleen goede tips aan hem geven, wij zijn al over de vijf en zestig en leren nog steeds de jonge man moet ook die mogelijkheid krijgen, ook als zouden jullie het voor ons doen, doe de jonge man ook de groeten van ons, en we wensen hem veel succes toe in zijn baan bij de KPN, en dat hij onder jullie begeleiding een voor treffelijke medewerker van jullie word.

Reputatie 7

Goedemorgen @JJenA, met deze duidelijke omschrijving heb ik voor u een nieuw topic aangemaakt. Ik begrijp nu dat de vraag over Digitenne gaat.  

Absoluut mee eens dat met name in deze tijden nieuwsvoorziening cruciaal is. We verkeren momenteel in een bijzondere situatie. Dan is actuele informatie een must. Dank voor uw bericht.

Het snoertje van de antenne naar de ontvanger is een stuk korter dan, de set die we jaren geleden van jullie in gebruik hadden dus heb ik er een kabeltje tussen gezet en dat was de boosdoener, ik heb het er tussen weg gehaald en de ontvangst was 100% geen storingen meer gehad maar nu hang het snoertje als een waslijntje tussen de antenne en ontvanger, dus veel te kort.

Maar de ontvangst is nu prima.

Het uitrichten van het nieuwe Digitennesignaal komt even nauwkeurig. De nieuwe (DVB-T2) techniek geeft een betere beeldkwaliteit maar is daarbij ook gevoeliger. Maakt u gebruik van een buitenantenne? Daar zit een 10 meter lange kabel bijgeleverd :)

Zeer attent van u om onze medewerkers de kans te geven om te leren en verbeteren. Ik geeft de feedback door. Om erachter te komen wie u heeft gesproken heb ik uw gegevens nodig. Wilt u daarvoor uw forumprofiel aanvullen? :)

Reputatie 7
Badge +28

Ik ben er nog niet overtuigd van dat @JJenA gebruik maakt van een buitenantenne. Maar daar kunnen we achter komen! 😎

Hebben jullie een binnenantenne of gebruiken jullie een buitenantenne? 
 

Aks jullie een goede ontvangst hebben met een binnenantenne? , dan kan @Nadia jullie mogelijk helpen aan een verlengkabel. Daarmee hebben jullie dan wat meer mogelijkheden om de binnenantenne op een goede plek te zetten. 

 

Reputatie 7
Badge +28

@JJenA 

Ik zie dat jullie het bericht gelezen hebben. Maar willen jullie nog even deze vraag beantwoorden ?  

 

Hebben jullie een binnenantenne of gebruiken jullie een buitenantenne? 

 

En graag nog even het Forum profiel  aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer. Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jullie en voor KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
 

 

Reputatie 7
Badge +28

@JJenA 

Hebben jullie een binnenantenne of gebruiken jullie een buitenantenne? 

 

En graag nog even het Forum profiel  aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer. Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jullie en voor KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
 

Reputatie 3
Badge

@JJenA

Hebben jullie een binnenantenne of gebruiken jullie een buitenantenne? 

 

En graag nog even het Forum profiel  aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer. Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jullie en voor KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
 


We hebben gedaan wat jullie ons gevraagt hebben, alle gegevens zijn nu ingevuld.

En we hebben voor de vierde keer onze verhuizing door gegeven en nu schijnt het gelukt te zijn, ook hebben we opnieuw gevraagt om een langere kabeltje, het gaat de buiten kabeltje van tien meter worden hé nu moet het dus eindelijk goed komen, wat een geduld moet je hebben met de KPN, de klacht niet mee gerekend.

Reputatie 7
Badge +28

@JJenA 

Is de tien meter lange coax-kabel inmiddels ontvangen? Hoe bevalt die kabel? 

Reputatie 3
Badge

@JJenA

Is de tien meter lange coax-kabel inmiddels ontvangen? Hoe bevalt die kabel? 


Geen idee of deze tien meter is weer het zelfde kabeltje zonder schroefstekkertje die in de antenne geschroefd moet worden je word er niet goed van, steeds worden er fouten gemaakt.

Ik moet maar kijken of ik in stad Groningen bij elektronica zaak Okaphone terecht kan om het stekkertje te kopen en dan zelf er aan solderen, de KPN was vroegen een bedrijf om trots op te zijn, maar nu lijk het wel kinder spul, net als in supermarkten allemaal pubers die er werken.

Ik heb vroeger voor mijn werk veel met de KPN te maken gehad, men was er trots op bij het bedrijf te werken, dan was je iemand.

 

Jammer allemaal.

 

Bedankt voor jullie belangstelling we moeten ons maar zien te redden, want de KPN bied geen oplossing, een dikke teleurstelling dus..

 

Reputatie 7
Badge +28

@JJenA

Ik was er al bang voor toen ik jouw vorige bericht (van drie dagen terug) las. Want die buitenkabel wordt nooit apart opgestuurd, die zit in een set.  

Grote kans dat  deze verlengkabel is opgestuurd: 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/523604/digitenne-antenne-verlengkabel/?pos=480

 

Ik adviseer jou om dan maar zelf deze kabel + antennesteun te bestellen. Bij de buitenmontageset zit een prima coax-kabel met aan beide zijden de juiste schroefpluggen.  

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed

Reputatie 7
Badge +28

Goedemorgen ​​

 

Zeer attent van u om onze medewerkers de kans te geven om te leren en verbeteren. Ik geeft de feedback door. Om erachter te komen wie u heeft gesproken heb ik uw gegevens nodig. Wilt u daarvoor uw forumprofiel aanvullen? :)

@Nadia 

Zover ik kan zien, is het forumprofiel nu gevuld. 

Reputatie 7

Hallo @JJenA, dank voor het aanvullen van uw gegevens. Ik zie dat de postcode niet is opgeslagen in het forumprofiel. Wel een klantnummer en huisnummer. Zou u voor de zekerheid nog de postcode willen aanvullen? U geeft aan dat er een verhuizing voor de vierde keer is doorgegeven, voor de zekerheid wil ik dat dan toch even controleren op basis van uw forumprofielgegevens. Beter safe than sorry ;) 

[...]de KPN was vroegen een bedrijf om trots op te zijn, maar nu lijk het wel kinder spul, net als in supermarkten allemaal pubers die er werken.

Ik heb vroeger voor mijn werk veel met de KPN te maken gehad, men was er trots op bij het bedrijf te werken, dan was je iemand.

Dat is bijzonder spijtig om te lezen. Ik kan u verzekeren dat hier nog altijd veel KPN’ers met een ‘groen’hart werken :green_heart:  Wij zijn nog altijd zeer trots op dit mooie bedrijf. In uw geval is helaas niet alles vlekkeloos verlopen, mijn excuses daarvoor. Maar we doen ook erg veel mooie dingen. Vooral nu in deze tijd van crisis verbinden we veel mensen (op afstand) met elkaar en hulpverleners. Daar gaat mijn hart wel sneller van kloppen. 

Zodra de gegevens voor mij inzichtelijk zijn stuur ik u kosteloos een nieuwe set op met 10 meter lange kabel. Hoeft u niet de deur uit :)

Reputatie 7
Badge +28

@JJenA 

Heb je de postcode al ingevuld in het Forum profiel ?  

Reputatie 3
Badge

@JJenA

Heb je de postcode al ingevuld in het Forum profiel ?  


Goed dat je dat nog even hebt gevraagt, dat was nog niet goed.

En nu ik alles heb in gevuld, komt er nog een oplossing???

Ik ben nu vanaf 01-02-2020 bezig om de zaakjes voor elkaar te krijgen.

Ondertussen heb in twee kabeltjes in huis die ik niet kan aan gebruiken omdat KPN bezuinigt op de tien meter kabeltje met een schroefstekker die aan gesloten moet worden om de antenne.

Zo zijn wij en de KPN er steeds mee bezig, en verzendkosten en kabeltjes, en een hoop ergernis.

Ik moest dat zelf maar een stekkertje kopen er voor van Assen naar Groningen rijden, een betaalparkeer plaats zoeken, kijk wat dat allemaal kost en dat om een paar meter bezuiniging, ik vind het een schande.

 

Als er niet binnen kort een oplossing komt dat gaan we dit als nog melden op het KASSA RADAR waar we al jaren testpannel lid zijn, mensen waar zijn jullie toch mee bezig waar is het trotse KPN gebleven het was een toonbeeld van waarde en vakmanschap, wereldwijd bekend als een waardig bedrijf.

 

En dan nog maar niet te spreken wat er in het begin is mis gegaan, als genoegdoening hoefden we niet de aansluitkosten te betalen maar achteraf hadden ze daar geen boodschap aan.

 

We zien wel.

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Ja @JJenA , ik had al in de gaten dat het telefonisch niet goed zou komen. 

Maar nu niet gelijk met KASSA en RADAR op de proppen komen. 

Moderator @Nadia heeft hierboven geschreven dat ze jou kosteloos de juiste 10 meter lange coax-kabel (+ antenne-houder) gaat opsturen. (Maar dan was wel de postcode nodig.) 

 

Zodra de gegevens voor mij inzichtelijk zijn stuur ik u kosteloos een nieuwe set op met 10 meter lange kabel. Hoeft u niet de deur uit :)

Dus nog even geduld, ik verwacht Nadia hier dit Paasweekend nog terug in dit topic.

En dan heb je die buitenmontageset komende week al in huis. 

 https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed

 

 

Reputatie 3
Badge

Ja @JJenA , ik had al in de gaten dat het telefonisch niet goed zou komen. 

Maar nu niet gelijk met KASSA en RADAR op de proppen komen. 

Moderator @Nadia heeft hierboven geschreven dat ze jou kosteloos de juiste 10 meter lange coax-kabel (+ antenne-houder) gaat opsturen. (Maar dan was wel de postcode nodig.) 

 

Zodra de gegevens voor mij inzichtelijk zijn stuur ik u kosteloos een nieuwe set op met 10 meter lange kabel. Hoeft u niet de deur uit :)

Dus nog even geduld, ik verwacht Nadia hier dit Paasweekend nog terug in dit topic.

En dan heb je die buitenmontageset komende week al in huis. 

 https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed

 

 


Nee beste man meer het word ons wel een beetje te veel allemaal, ik had trouwens niet begrepen dat @Nadia als nog haar best zou doen voor ons.

En op gebeld zijn we ook niet.

We gaan er maar weer op niet van uit dat het goed komt.:slight_smile::wink:

Reputatie 7
Badge +28

Het komt zeker goed. Nadia en ook de andere KPN-moderators hebben het beste voor voor de klanten. :sunglasses:

  

Reputatie 7

Hey @JJenA, daar ben ik weer. Dank Noordzee voor de duidelijke toelichting. Ik sta hier samen met de andere leden van de community altijd voor je klaar :) 
Net een nieuwe buitenantenneset voor je besteld, hier zit 10 meter kabel bij. Binnen 1 - 2 werkdagen heb je die in huis. Laat je ons weten als je het pakketje hebt ontvangen? 

Reputatie 3
Badge

Echt @Nadia de set is boven verwachting, nu moet het wel goed komen, dit maakt echt wat er ook geweest is goed.

De kabel is nu zeker lang genoeg dat was het grootste probleem, nu nog even kijken hoe ik het zaakje verzwaar aan gezien deze kwaliteit hoogwaardige foliekabel stugger en zwaarder is moet ik een voet zien te verzinnen waar de buitenantenne op gemonteerd kan worden zodat hij niet van de vensterbank valt en in de juiste richting blijft staan, daarom heb ik de set nog niet getest, ik moet

Jammer dat ik even niet begreep, wat u van plan was ons te sturen.

Als ik het opnieuw heb aan gesloten meld in nog wel even hoe het er voorstaat.

Moet eerst uitvinden hoe ik de verzwaring voet moet maken, van marmer zou mooi zijn.

 

Reputatie 3
Badge

O Ja ik heb nog een vraagje.

Jullie hebben onze adres gegevens, naar welke plaats moeten we de buiten antenne richten op het maximum signaal te krijgen, dan kan ik met dit gegevens de buitenantenne met behulp van “google maps” richten.

Alvast bedankt voor de moeite.

 

Mhg,

JJenA

Reputatie 7
Badge +28

Fijn dat de buitenmontageset boven verwachting is. Ik heb de set zelf ook in gebruik. De bijgeleverde beugel kun je pima gebruiken om de antenne aan te monteren. Voor de volledigheid hieronder een foto hoe ik de antenne heb vastgemaakt.

En wat betreft de richting van de antenne: De zendmast staat in Smilde vlakbij de Drentse Hoofdvaart. Je hebt die hoge mast vast wel eens gezien. 

 

 

Reputatie 7

Echt @Nadia de set is boven verwachting, nu moet het wel goed komen, dit maakt echt wat er ook geweest is goed.

Wauw, dat hoor ik erg graag :) Gelukkig! 

Jammer dat ik even niet begreep, wat u van plan was ons te sturen.

Kan gebeuren, geen probleem, @JJenA. Ik had er alle vertrouwen in dat we er samen (en Noordzee) uit zouden komen.

O Ja ik heb nog een vraagje. Jullie hebben onze adres gegevens, naar welke plaats moeten we de buiten antenne richten op het maximum signaal te krijgen, dan kan ik met dit gegevens de buitenantenne met behulp van “google maps” richten.

Dat weet Noordzee als de beste :) 

Als ik het opnieuw heb aan gesloten meld in nog wel even hoe het er voorstaat.

Heel graag, we blijven graag op de hoogte. Ik hoop met goed nieuws uiteraard :)

Reputatie 3
Badge

Echt @Nadia de set is boven verwachting, nu moet het wel goed komen, dit maakt echt wat er ook geweest is goed.

Wauw, dat hoor ik erg graag :) Gelukkig! 

Jammer dat ik even niet begreep, wat u van plan was ons te sturen.

Kan gebeuren, geen probleem, @JJenA. Ik had er alle vertrouwen in dat we er samen (en Noordzee) uit zouden komen.

O Ja ik heb nog een vraagje. Jullie hebben onze adres gegevens, naar welke plaats moeten we de buiten antenne richten op het maximum signaal te krijgen, dan kan ik met dit gegevens de buitenantenne met behulp van “google maps” richten.

Dat weet Noordzee als de beste :) 

Als ik het opnieuw heb aan gesloten meld in nog wel even hoe het er voorstaat.

Heel graag, we blijven graag op de hoogte. Ik hoop met goed nieuws uiteraard :)


Ik had nooit verwacht dat we nog zoveel aan de Noordzee zouden kunnen krijgen:grinning::wink:

Nog een vraagje,

Ik heb vroeger ook gewerkt bij de NAC de Nederlandse Antenne Centrale de voorloper of grondlegger van de Kabel Tv.

Op hoge flats zetten we ook antennes en spoten de antenne stekkers verbindingen en versterkertjes in met vocht bescherming, het lijkt me sterk dat de Digitenne buiten antenne daar jaren goed zonder zouden blijven werken, zeker de schroefstekkertje.

Ik weet niet meer wat voor spray je daar voor het beste kan gebruiken het moet ook geen weerstand vormen in het stekkertje zelf met de kern die niet geklemd of vast geschroefd is.

Trouwens in de montage beschrijving staat niet dat het stekkertje demontabel is zodat je maar een gaatje van 6 mm buitenkabel dikte, in plaats van de 14 mm totale dikte van het stekkertje.

Het weer monteren van het stekkertje.

Maar eerst moet de koperen kern lang genoeg zijn om het met de kruisschroefje vast te zetten, en dan het zaakje in elkaar zetten, zie verdere beschrijving.

Het is belangrijk de kabel en het stekkerbusje te fixeren door twee tangen zie foto, en dan de schroefring aan te draaien.

De tangen moeten in één hand vast worden gehouden en dan met de andere hand de schroef ring vast draaien, dan zit de stekker goed in elkaar zonder dat de “koperen kern” word stuk gedraaid, want er moet enige kracht worden gebruikt om de klembus op de kabel te klemmen en zo word ook de “koperen afscherm folie” geklemd .

De achtergrond is verwijderd om een goed beeld te krijgen.

Reputatie 7
Badge +28

@JJenA 

Leuk dat je jarenlang in de antennebouw hebt gewerkt. Dan weet je daar op zeker meer van dan ik. 
 

Bij deze montageset is wel een plastic beschermkapje erbij geleverd . Ol de foto kun je dat ook terugzien. 

Maar welke spray het beste is? Het antwoord op die vraag laat ik graag over aan professionals zoals @DVB-T combiner

Reageer