Beantwoord

Signaalkwaliteit 0%

  • 2 October 2019
  • 22 reacties
  • 823 keer bekeken

Reputatie 2
Mijn Digitenne uit de caravan mee naar huis (Delft) genomen. Signaalkwaliteit is en blijft 0%, wat ik ook doe. Er staat hier vlakbij (Delft Voorhof) een zendmast, waar ik op richt. Teruggezet naar de fabrieksinstellingen, 2 antennes en 3 kabels geprobeerd, antenne buiten geplaatst (op de 1e verdieping), de signaalkwaliteit is en blijft 0%. Wat kan ik nu nog doen om Digitenne werkend te krijgen?
icon

Beste antwoord door Paulus55 16 October 2019, 22:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 5
Badge +4
na terug zetten naar fabrieksinstelling , wel daarna uitgebreid zender zoeken
Reputatie 2
Heb ik beide gedaan sailorbobby. Mocht echter niet baten.
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb ook in Delft slechte ontvangst 1,2,3 geeft 100 % maar de rest 0-30 % met storing.
Reputatie 7
Badge +28
In Delft staat geen zendmast (meer). Maar desondanks moet je normaliter een goede ontvangst kunnen krijgen.

Maak je al gebruik van de Funke V5 antenne? Probeer die antenne buiten dan op verschillende plaatsen uit. Zet de ontvanger verder niet in de buurt van elektrisch apparaat zoals een modem of een LED-lamp. Want dat kan storing geven.

Verder nog even volgende week dinsdag (8 oktober 2019) afwachten. Mogelijk wordt dan het zendvermogen verhoogd. Op sommige zendmasten in de Randstad wordt nu nog niet met vol vermogen uitgezonden.
Reputatie 2
Badge +1
Dank je wel Noordzee , ik kijk na 8 oktober of het verbeterd
Reputatie 2
Ook voor mij Noordzee. Ik heb al een Funke V5. Buiten plaatsen vind ik geen optie. Teveel gedoe. Ik wacht 8 oktober nog even af.
Kan je me wel aangeven waar de dichtstbijzijnde zendmast staat?
Reputatie 7
Badge +28
Kan je me wel aangeven waar de dichtstbijzijnde zendmast staat?

Probeer zo mogelijk een iets andere positie van de antenne. De richting van de antenne is heel belangrijk.

In Rotterdam en Den Haag staan sterke zendmasten. In Zoetermeer staat een wat zwakkere zendmast.

Welke zendmast voor jou het gunstigs is, is afhankelijk van waar je In Delft zit. En van de positie van de kamer waar de antenne staat.

Zoek altijd via de optie uitgebreid zenders zoeken.
Reputatie 7
Badge +28
Mijn Digitenne uit de caravan mee naar huis (Delft) genomen. Signaalkwaliteit is en blijft 0%, wat ik ook doe. Er staat hier vlakbij (Delft Voorhof) een zendmast, waar ik op richt. Teruggezet naar de fabrieksinstellingen, 2 antennes en 3 kabels geprobeerd, antenne buiten geplaatst (op de 1e verdieping), de signaalkwaliteit is en blijft 0%. Wat kan ik nu nog doen om Digitenne werkend te krijgen?

@Paulus55

Als het verplaatsen van de antenne geen verschil maakt, en je een signaalkwaliteit van 0% blijft houden. is er iets goed mis. Dan gaat de wijziging op de datum 8 oktober 2019 dit ook niet oplossen.

Ik adviseer jou dan om jouw ontvanger om te wisselen voor een nieuw exemplaar.

Een moderator wil graag voor jou nakijken of dat mogelijk is. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Paulus, welkom! Vervelend dat je signaal op 0% blijft. Je geeft aan dat je hem van de camping hebt meegenomen. Had je daar wel signaal?
Reputatie 7
Badge +28
@Paulus55

Ook voor mij Noordzee. Ik heb al een Funke V5. Buiten plaatsen vind ik geen optie. Teveel gedoe. Ik wacht 8 oktober nog even af.


Het is 8 oktober 2019, Ik heb een vermoeden dat de ontvangst nog steeds hetzelfde is.
Wat wil je nu? Het omwisselen van de ontvanger?

Had je op de camping wel een signaal?
Reputatie 2
Na 8 oktober is er bij mij niets verbeterd. De richting van de ontvanger maakt niets uit: het blijft 0% ook als ik de antenne buiten plaats. Wel heel vreemd dat anderen wel signaal in Delft hebben.
Op de camping had ik uiteindelijk (na heel veel gedoe) wel voldoende signaal. Daarvoor moest ik mijn antenne wel op een lange stok boven het dak van mijn caravan plaatsen.
Mijn CAS-nummer heb ik onder persoonlijke opmerkingen ingevuld.
Ik vraag mij af of het omwisselen van de ontvanger het probleem op gaat lossen. Ik heb inmiddels al 5 nieuwe antennes van de KPN ontvangen. Kan het niet ergens anders in zitten?
Reputatie 7
Badge +28
. Ik heb inmiddels al 5 nieuwe antennes van de KPN ontvangen. Kan het niet ergens anders in zitten?

Het kan in theorie aan de ontvanger liggen. Daarom had ik eerder dit topic al het advies gegeven om de ontvanger om te wisselen.

Verder hoop ik dat je gebruik maakt van de 10 meter lange coaxkabel die je meegeleverd krijgt bij de buitenantennemontageset.
Reputatie 7
Badge +30
Vervangen van de antenne gaan we niet nog een keer doen. Dat is al vaak genoeg gedaan en gaat niet helpen, dat is duidelijk. Dus gaan we de ontvanger wisselen. Hopelijk blijkt het een defect in de huidige te zijn en is het met een nieuw exemplaar opgelost. De nieuwe ontvanger wordt morgen, 11 oktober, afgeleverd bij de Gamma aan de Leeuwenstein. Je kunt daar, vanaf de middag (je krijgt een sms als het pakje er is) je oude ontvanger inleveren. Dan krijg je vervolgens de nieuwe gelijk mee.

Verpak de oude in een doosje met daarop het ordernummer (3711376) en het retouradres:
KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Zorg dat de stroomadapter van de ontvanger er bij in zit. Alle overige kabels kun je behouden. Zorg ook vooral dat je de antenne niet inpakt.
Reputatie 7
Badge +28
@Paulus55

Als het goed is heb je vandaag de nieuwe ontvanger opgehaald.

Wil je de installatie als volgt uitvoeren?

1/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek in het huis.
2/ Zet de antenne en de ontvanger niet direct bij een storingsbron zoals een modem, een LED-lamp of een buitenthermometer.
3/ Sluit de ontvanger aan en doe daarna de TV aan.
4/ Ga in het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen.
5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. Dus niet zoeken op provincie.
6/ Doe de software-update indien daarom gevraagd wordt.
7/ Richt de antenne bij (en verplaatst eventueel de antenne) aan de hand van de signaalmeter uit het menu.
8/ Laat de ontvanger de eerste keer minimaal een uurtje aanstaan. De abonnementsstatus in het menu moet op JA gesprongen zijn.

Ik ben benieuwd. Is de installatie van de nieuwe ontvanger nu wel een succes?
Reputatie 7
Badge +28
@Paulus55

Hoe is het nu met de ontvangst van Digitenne?
Reputatie 2
De nieuwe ontvanger heb ik ontvangen (waarvoor dank) en geïnstalleerd. Ook nu blijft de signaalkwaliteit 0%. Ik heb inmiddels besloten mijn Digitenne alleen nog maar op campings in Nederland te gaan gebruiken. Op mijn slapkamer in Delft is kennelijk geen goede ontvangst mogelijk. Ik heb geen zin om een Digitenne-antenne buiten op mijn dak te gaan zetten of zoiets; vind ik te veel gedoe. Dan kijk ik daar wel NPO Start via de WiFi (helaas alleen NPO 1,2 en 3).
De stelling van KPN dat je overal in Nederland Digitenne kan kijken klopt wat mij betreft dus niet.
Reputatie 7
Badge +28
OK, jammer dat het niet lukt in Delft.

Voor bij jou thuis adviseer ik jou om voor ongeveer drie tientjes een FTA-ontvanger te kopen. Deze ontvangers hebben een veel betere ontvangstmogelijkheid. Je kunt dan NPO 1/2/3 , TV West, TV Rijnmond, Omroep Zeeland en RTV Utrecht ontvangen.

Zelf heb ik de XORO 7619 hier in gebruik. Voor meer info kun je in dit topic kijken.
Reputatie 7
Badge +30

Wellicht dat antenne op het dak plaatsen wel de oplossing zou kunnen zijn. Maar, ik kan me ook voorstellen dat je daar geen zin in hebt. 

 

Los van dit alles, ik kijk nog eens even naar je abonnement en mogelijkheden, maar je hebt ook gewoon interactieve tv. Je hebt een 100 Mbit abonnement en dat komt ook binnen bij je. Ik zie ook dat de interactieve ontvanger ook is aangemeld. Gebruik je die thuis wel? Want daar kun je alles op zien wat met Digitenne ook kan, en meer. Je kunt zelfs, als je zou willen, extra interactieve ontvangers toevoegen.

 

En, mocht je op de camping wifi hebben (of een grotere databundel), dan kun je daar ook kijken naar iTV Online.

Reputatie 7
Badge +28

Erik, het gaat om TV-ontvangst in de slaapkamer. Ik verwacht dat hij in de woonkamer wel naar iTV kijkt. 

 

@Paulus55

 

Heb je al een besluit genomen over de TV-ontvangst in jouw slaapkamer? Ik adviseer jou om een FTA-ontvanger te kopen voor in de slaapkamer. De kans is levensgroot dat je daarmee wel ontvangst gaat krijgen in Delft. 

 

Want dan kun je in slaapkamer in ieder geval kijken naar de NPO. En dat kan ook nog eens gratis. 

Reputatie 2

Ik heb inmiddels iTV in de slaapkamer aangesloten en dat werkt prima. Digitennegebruik alleen nog op de camping. 

Reputatie 7
Badge +28

Prima, op de camping kan je er nog veel plezier van hebben. 👍

Reputatie 7
Badge +30

Goed om dat te horen, Paulus!