Beantwoord

Signaalsterkte op 0%

  • 17 October 2019
  • 12 reacties
  • 178 keer bekeken

Ik heb ook het probleem dat signaal 0% is. 
stapoen gedaan uit eerder antwoord ( fabrieksinstellingen en dan naar uitgebreid zoeken) maar dat werkt niet zolang signaal 0% is. 
ik gebruik de nieuwe ontvanger en het heeft gewerkt. Maar vandaag niet. Ik weet niet vanaf wanneer het niet werkt omdat ik het niet elke dag gebruik. 
vóórdat ik terug ging naar fabrieksinstellingen had ik wisselende meldingen van 100% en heen signaal. Na de reset geen signaal mee

 

Admin: Bericht afgesplitst van Digitenne signaalkwaliteit ineens 0%

icon

Beste antwoord door verberkj 20 October 2019, 12:16

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Vervelend @verberkj  ! 

 

Dan voor jou ook de volgende vragen: 


1/ Wat is jouw woonplaats? 
2/ Wat voor soort antenne gebruik je nu? 
3/ Staat de antenne binnen of buiten?

Dank voor je reactie. 
1. Velserbroek 

2. de antenne die erbij kwam

3. binnen bij het raam

Het gekke is dat het vanaf vervanging van de box steeds gewerkt heeft

Reputatie 7
Badge +28

Als je echt na het doorlopen van de stappen 1 t/m 7 (uit de tweede post van dit topic) totaal geen signaal hebt, dan is er wat mis aan of de antenne of de ontvanger. Heb je antenne ook nog buiten geprobeerd? 

 

Het is wat lastig te beoordelen vanaf afstand, maar ik vermoed dat jouw ontvanger overleden is.  

 

 

Ok, Dan ga ik naar een kpn shop. 
dank voor je hulp

Reputatie 7
Badge +28

@verberkj 

 

Dat hoeft niet. Op dit forum kan een moderator jou verder helpen. Ik verwacht dat Marcia binnenkort hier wel weer om de hoek komt kijken. Even geduld nog….

 

Ok  dank voor de info. 
dit is de eerste keer dat ik hier een bericht geplaatst heb. 

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan ! 

 

Een moderator wil dus graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Profiel bijgewerkt. 

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @verberkj, sorry dat de reactie even op zich liet wachten!
 

Vreemd dat je na de reset helemaal geen signaal meer hebt. De antenne kan daar niet defect van raken, de ontvangers zelf normaal gesproken ook niet. Zit de antennekabel nog goed vast in de antenne en in de TV-ontvanger? Brandt op de antenne nog wel een lampje? 

Dank voor je reactie.

het antennelampje heeft altijd gebrand. er is ook niets aan de opstelling veranderd. gewoon aanzetten en kijken, zo was het altijd.

het advies om te resetten opgevolgd en daarna een paar keer opnieuw aan- en uitgezet. Hielp in eerste instantie niet.

Ik heb het weer nu geprobeerd en nu heb ik weer beeld. Geen idee waarom, Er is nog steeds niets gewijzigd aan de opstelling.

in ieder geval dank zover voor het meedenken.

 

Reputatie 7
Badge +28

Goed om te horen maar wel vreemd. Het klinkt nog niet heel overtuigend opgelost. Kijk het even aan en meldt het vooral als je toch weer problemen ervaart, dan zoeken we dit verder uit.

Ik vind het ook raar, maar ik ben blij dat het zonder al te veel moeite weer lijkt te werken. Mocht het weer mis gaan zal ik zeker terugkomen op de melding.

In ieder geval dank voor het meedenken. 

Reageer