Beantwoord

Sinds kort niet alle zenders meer op Digitenne

  • 17 January 2019
  • 2 reacties
  • 168 keer bekeken

Hallo,
Sinds enkele weken kunnen wij niet alle zenders meer ontvangen met digitenne. Zender 9 en 10 doen het niet. Bij de installatie van het nieuwe kastje werkte het wel prima. We hebben de buren gevraagd en ook zij hebben hier last van. Ik heb het kastje al gereset, maar dit heeft geen effect. De ontvangst is bij alle zenders goed, maar bij de zenders 9 en 10 niet en krijgen we geen beeld. Hoe kan dit?
Daarnaast is digitenne na de software update verschrikkelijk traag. Met het zappen reageert hij traag (na meerdere seconden), maar ook het geluid reageert soms pas na 10 seconden. Daarom zet ik het steeds maar terug naar de fabrieksinstellingen. Hebben meer mensen hier last van?
Vr.groet,
Sietske
icon

Beste antwoord door Noordzee 17 January 2019, 18:07

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Sietske,

Ik lees dat je teruggegaan bent naar de fabrieksinstellingen. Mooi!, dat is alvast de eerste stap in de goede richting.

Een tip voor jou is om een nieuwe opdracht te geven voor zender zoeken, kies dan voor uitgebreid zenderzoeken. Dan pak je voor elke zender het sterkste signaal.

Verder kan je mogelijk winst halen uit de opstelling van je antenne. Zet de antenne zo hoog mogelijk. Mogelijk anders een beetje de richting van de antenne draaien. Het beste werkt een buitenantenne.

Kan je hier even aangeven wat de resultaten zijn van de tips en met wat voor antenne je naar Digitenne kijkt?
Noordzee bedankt voor de tip! Via uitgebreid zoeken is het gelukt en kunnen we alles weer kijken. Wij zitten net op de grens Overijssel-gelderland. Mogelijk dat hij daardoor via de andere optie niet alles goed kon ontvangen. Antenne hebben we al buiten.

Reageer